SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google przed Apple najbardziej wartościową marką, Lego najmocniejszą (Top 500)

W najnowszym wydaniu zestawienia Brand Finance Global 500 nastąpiły zmiany w czołówce najbardziej wartościowych i najsilniejszych marek w światowej gospodarce. Po kilku latach pozycję lidera stracił Apple, którego zastąpił koncern Google jako najcenniejsza firma. Z kolei Lego jest obecnie najsilniejszą marką na świecie, ze szczytu podium spadł Disney zajmując dopiero szóste miejsce.

Raport dotyczący najbardziej wartościowych i mocnych marek jest publikowany przez firmę Brand Finance co roku. Składa się z dwóch części. W pierwszej firmy są oceniane według ich finansowej wartości. Z kolei na ocenę siły marki w drugiej części raportu składa się kilka czynników - kondycja ekonomiczna marki, prognoza jej przychodów oraz lojalność i przywiązanie klientów.

W 2017 r. najcenniejszą marką na świecie okazał się Google, którego wartość wzrosła w ciągu roku z 88,1 do 109,4 mld dol. Po 5 ostatnich latach pozycję lidera utracił Apple plasując się na drugim miejscu rankingu z wynikiem 107,1 mld dol. Trzecie miejsca zachował Amazon (106,3 mld dol.).

W pierwszej 10-tce znalazły się m.in. Samsung, Microsoft i Facebook. Aż 8 najcenniejszych marek z czołówki rankingu pochodzi z USA, 2 reprezentują Azję.

Raport Brand Finance Global 500 wskazuje też, że rok do roku najwięcej na wartości (o 36,7 mld dol.) zyskał Amazon, który wyprzedził pod względem dynamiki Facebooka (27,9 mld) oraz koncern AT&T (27,1 mld). Z kolei pod względem spadków liderem okazał się Apple, którego wartość w ciągu roku spadła o 38,7 mld dol.


Spośród wiodących segmentów gospodarki najwyższą wartość ma obecnie sektor technologiczny, który wyprzedza bankowość i branżę telekomunikacyjną.

Za najsilniejszą markę 2017 r. według punktacji Brand Finance uznano Lego (92,7 pkt). Producent klocków zastąpił Disney’a - ubiegłorocznego triumfatora rankingu, który spadł aż na szóstą pozycję. Na drugim miejscu znalazły się Google i Nike (po 92,1 pkt) wyprzedzając Ferrari (91,9 pkt).

Tegoroczny ranking Top 500 Brand Finance Global:

Dołącz do dyskusji: Google przed Apple najbardziej wartościową marką, Lego najmocniejszą (Top 500)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jakim kosztem najcenniejsza?
http://www.radiozet.pl/Nauka-i-Technologia/Technologia/Praca-w-Amazonie-szkodliwa-dla-zdrowia-Opinia-bieglego-sadowego
0 0
odpowiedź