SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google, Facebook i YouTube ze spadkami - mocno w górę OLX i TVN, TVP przyciąga najbardziej (Gemius/PBI z maja)

Grupa Google, Facebook i YouTube w maju br. zanotowały spadki zasięgu w polskim internecie, natomiast sporo zyskały strony i aplikacje OLX i Grupy TVN. Wśród czołowych wydawców najdłuższy średni czas korzystania przez użytkowników w ciągu doby osiągnęła natomiast Telewizja Polska.

Według badania Gemius/PBI w zeszłym miesiącu strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,55 mln realnych użytkowników, czyli 93,91 proc. wszystkich polskich internautów. Rok wcześniej zasięg Grupy Google wynosił 95,87 proc. Jednocześnie wydawca osiągnął spory wzrost liczby odsłon - z 6,71 do 7,96 mld.

Podobnie zmieniły się wyniki Facebooka - zasięg zmalał w skali roku z 79,24 do 78,84 proc., a liczba odsłon zwiększyła się z 3,47 do 4,03 mld zł. Natomiast YouTube zanotował spadek zasięgu z 72,48 do 69,71 proc. i liczby odsłon z 1,18 do 1,08 mld.

Grupa Wirtualna Polska osiągnęła niewielkie wzrosty zasięgu (z 76,11 do 76,45 proc.) i liczby odsłon (z 2,87 do 2,94 mld), a Grupa Ringier Axel Springer Polska - spadek zasięgu z 76,18 do 74,51 proc. i liczby odsłon z 2,63 do 2,17 mld. Spadki zanotowała też Grupa Interia: zasięg zmalał z 69,3 do 67,75 proc., a liczba odsłon z 1,46 do 1,42 mld, natomiast zasięg Grupy Gazeta.pl zwiększył się z 58,76 do 60,5 proc. przy spadku liczby odsłon z 648,7 do 562,5 mln.

Z kolei Grupa OLX dużo zyskała i pod względem zasięgu (wzrost z 59,33 do 65,05 proc.), i odsłon (z 3,63 do 4,62 mld), a Grupa TVN osiągnęła wzrost zasięgu z 40,63 do 44,83 proc. i liczby odsłon z 208,3 do 289,8 mln.

W serwisach i aplikacjach Telewizji Polskiej przeciętny internauta spędzał w ciągu doby 37 minut i 32 sekundy. Grupa Wirtualna Polska zanotowała pod tym względem 34 minuty i 28 sekund, Grupa TVN - 30 minut i 6 sekund, a Grupa Google - 30 minut i 3 sekundy.

W badaniu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28,3 mln, z czego na komputerach korzystało z sieci 22,8 mln, a na smartfonach i tabletach - 24,3 mln. Rok wcześniej internautów było ogółem 27,4 mln, z czego desktopowych 23,4 mln, a mobilnych - 22 mln.

o2.pl i WP.pl przyciągają na najdłużej

Wśród domen liderem było w maju Google.com, na którym 22,86 mln internautów wykonało 6,51 mld odsłon, a każdy w ciągu doby spędziło średnio 27 minut i 50 sekund. Natomiast Google.pl zanotowało 15,51 mln użytkowników, 1,35 mld odsłon oraz 15 minut i 20 sekund przeciętnego czasu korzystania przez dzień.

Przed rokiem na czele było Google.pl (23,87 mln użytkowników i 4,73 mld odsłon), a Google.com z 22,05 mln użytkowników i 1,9 mld odsłon zajmowało drugą pozycję.

Onet.pl zanotował 17,46 mln odwiedzających (co dało 61,77 proc. zasięgu, o 1,28 pkt proc mniej niż rok wcześniej) i 1,57 mld odsłon, Allegro.pl - 17,23 mln użytkowników (60,96 proc. zasięgu, o 0,12 proc. mniej niż w maju ub.r.) i 1,28 mld odsłon, a WP.pl - 16,51 mln użytkowników (58,4 proc. zasięgu, po wzroście o 3,01 pkt proc.) i 1,87 mld odsłon. Przy czym we wszystkich  statystykach dziennych najlepsze wyniki zanotowało WP.pl.

Na o2.pl przeciętny użytkownik spędził w ciągu doby 34 minuty i 13 sekund, a na WP.pl - 32 minuty i 50 sekund. Google.com zanotowało pod tym względem 27 minut i 50 sekund, a Facebook - 25 minut i 26 sekund.

Na komputerach Allegro przed Onetem i WP

Grupa Google na komputerach zanotowała w maju br. 21,34 mln użytkowników, 3,54 mld odsłon oraz 31 minut i 54 sekundy średniego dobowego czasu korzystania przez odwiedzającego.

YouTube wyprzedził Facebooka pod względem zasięgu (17,41 mln użytkowników wobec 16,88 mln u konkurenta), ale miał prawie dwa razy mniej odsłon (665 mln wobec 1,28 mld). Grupa Wirtualna Polska osiągnęła lepsze wyniki od Grupy Ringier Axel Springer Polska w liczbie użytkowników (15,16 mln wobec 13,9 mln), odsłon (1,41 mld wobec 1 mld) oraz średniego czasu korzystania w ciągu doby (38 minut i 50 sekund wobec 25 minut i 36 sekund).

Natomiast Grupa Allegro z 11,84 mln odwiedzających i 756,1 mln odsłon jest nad Grupą Interia (11,54 mln użytkowników i 529 mln odsłon).

Na Google.com na komputerach 20,26 mln internautów wykonało 2,71 mld odsłon, a na Google.pl - 12,46 mln użytkowników wykonało 778,8 mln odsłon.

Allegro.pl zanotowało 11,84 mln odwiedzających i 756,1 mln odsłon, wyprzedzając w tej pierwszej statystyce Onet (11,2 mln użytkowników i 852,3 mln odsłon) oraz WP.pl (10,87 mln użytkowników i 982,1 mln odsłon).

Na o2.pl internauta w ciągu doby spędził średnio 38 minut i 43 sekundy, na WP.pl - 35 minut i 11 sekund, a na Google.com - 30 minut i 12 sekund.

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Google, Facebook i YouTube ze spadkami - mocno w górę OLX i TVN, TVP przyciąga najbardziej (Gemius/PBI z maja)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
paw
Ale mi porównanie! To jak porównanie sprzedaży gwoździ do sprzedaży dżemu!
odpowiedź