Najwięcej z reklam dla TVP
Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł w pierwszym półroczu o 16,4 proc. Przychody najszybciej rosły TVN, a najwolniej Polsatowi.
Z danych domu mediowego Starlink wynika, że w pierwszym półroczu 2007 roku wartość rynku reklamy telewizyjnej wzrosła o 16,4 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promocję 1,626 mld zł, podczas gdy rok wcześniej była to kwota 1,397 mld zł - pisze Gazeta Prawna. Wszystkie dane są netto.
W pierwszym półroczu, pod względem wzrostu przychodów, znowu górą była grupa TVN. Zwiększyła ona przychody o 17 proc. do 522 mln zł. Na drugim miejscu, z niewiele gorszym wynikiem, znalazła się grupa TVP. Publiczny nadawca zebrał z reklam o 14 proc. więcej niż przed rokiem, a rzeczywiste wpływy wyniosły 584 mln zł. Najwolniej przychody rosły grupie Polsat - zwiększyły się o 8 proc. do 409 mln zł.
Przychody netto 26 stacji, które ocenił Starlink, wzrosły w pierwszym półroczu o 13 proc. do 110 mln zł. Dynamika jest jednak bardzo różna - niektórych stacji, jak na przykład TVN24, wynosi kilkadziesiąt procent, innych - zaledwie kilka. Widzów zyskują stacje tematyczne.
Dołącz do dyskusji: Najwięcej z reklam dla TVP