SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„National Geographic” na czele sprzedaży miesięczników podróżniczych, ale stracił najwięcej

W pierwszych trzech kwartałach 2013 roku wszystkie miesięczniki podróżnicze zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił będący liderem zestawienia „National Geographic Polska”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (G+J Polska) w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku wyniosła 47 956 egz. i w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku była niższa o 8,09 proc. Był to największy spadek w zestawieniu.

Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez G+J Polska „NG Traveler”. Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 5,50 proc. i uplasował na poziomie 28 354 egz.

Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Voyage” (Marquard Media Polska). W pierwszych dziewięciu miesiącach ub.r. sprzedawał się on średnio w liczbie 12 067 egz., po spadku w skali roku o 4,94 proc.

Spadek zanotował również plasujący się na czwartym miejscu magazyn „Podróże” (Murator). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmniejszyła się bowiem o 5,55 proc. i wyniosła 9 658 egz.

Wirtualnemedia.pl

I-III kwartał

2013

2012

Tytuł

Sprzedaż ogółem

National Geographic Edycja Polska

47 956

52 179

NG Traveler

28 354

30 005

Voyage - Magazyn o Podróżach

12 067

12 694

Podróże

9 658

10 226


We wrześniu 2013 roku pierwsze miejsce również należało do miesięcznika „National Geographic Polska”. Wynik tego tytułu w porównaniu do września 2012 roku zmniejszył się o 1,97 proc. i wyniósł 51 880 egz. Drugie miejsce zajął „NG Traveler” (25 559 egz.; spadek o 13,77 proc. - największy w zestawieniu).

Jedynym wzrostem w tym ujęciu (o 1,46 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Voyage”, zajmujący trzecie miejsce z wynikiem na poziomie 11 753 egz.

Wirtualnemedia.pl

wrzesień

2013

2012

Tytuł

Sprzedaż ogółem

National Geographic Edycja Polska

51 880

52 922

NG Traveler

25 559

29 639

Voyage - Magazyn o Podróżach

11 753

11 584

Podróże

9 989

10 838

Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele sprzedaży miesięczników podróżniczych, ale stracił najwięcej

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aieo
Nic dziwnego, że sprzedaż NG spada. Martyna Wojciechowska używa go do autopromocji.
odpowiedź
User
xm
Od czasu gdy Wojciechowska przejęła polską edycję National Geographic jego poziom spada. Na niektóre artykuły z edycji amerykańskiej trzeba czekać miesiącami a nawet... latami (sic!)
odpowiedź
User
SM
to za POkazywanie KŁAMLIWEGO według wersji putino ANODINOWEJ filmu o ZAMACHU SMOLEŃSKIM w swojeje edycji telewizyjnej
odpowiedź