SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Globalna liczba subskrypcji SVoD wzrośnie do 1,8 mld. Netflix liderem

Liczba subskrypcji SVoD (serwisów streamingowych bez reklam) na całym świecie wzrośnie o 321 milionów do 2029 roku, osiągając 1,8 miliarda - wynika z danych  firmy analitycznej Digital TV Research.

Stany Zjednoczone zyskają w tym okresie 30 milionów subskrypcji, następne w kolejności są Indie z 27 milionami i Brazylia z 23 milionami.

Do 2029 r. sześć platform z siedzibą w USA będzie miało łącznie 946 mln abonentów SVoD, w porównaniu z 751 mln w 2023 r. Netflix pozostanie największą pojedynczą platformą, zyskując 44 mln abonentów w latach 2023–2029 do 298 mln, a za nim uplasuje się Amazon, który będzie miał 269 milionów abonentów w 2029 r.

W 2029 r. Disney+ będzie miał o ponad 100 milionów mniej abonentów niż Netflix, czyli osiągnie wynik 192 milionów przy znacznie mniejszych inwestycjach i popycie w regionie Azji i Pacyfiku. W tym samym czasie Paramount+ będzie miał 89 milionów abonentów, HBO 68 milionów, a Apple TV+ 30 milionów.

Pozostałe platformy SVoD w USA łącznie będą miały za sześć lat 148 mln abonentów, natomiast platformy alternatywne w Indiach 48 mln abonentów. W 2029 r. platformy SVoD w Chinach osiągną łącznie 391 mln abonentów. Pozostałe, mniejsze platformy SVoD na całym świecie odnotują łącznie 252 mln abonentów.

Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research, powiedział: „Platformy mierzą obecnie swój sukces poprzez swoją rentowność. Oznacza to, że już przynoszący zyski Netflix odniesie większe korzyści niż jego amerykańscy konkurenci”.