SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix proponuje testowanie mobilnych łączy internetowych w aplikacji Fast Speed Test

Netflix udostępnił użytkownikom iOS i Androida aplikację Fast Speed Test pozwalającą na pomiar prędkości połączenia mobilnego. Wcześniej serwis wprowadził wersję tego narzędzia na desktopy w postaci platformy Fast.com.

Stacjonarna platforma Fast.com pojawiła się w maju br. Wówczas Netflix zaoferował użytkownikom komputerów dokonanie pomiaru przepustowości ich łącza internetowego za pomocą przeglądarki internetowej.

Teraz narzędzie trafiło także do użytkowników mobilnych w postaci aplikacji dostępnej zarówna dla użytkowników iOS, jak i Androida.

Fast Speed Test ma być intuicyjny w obsłudze i rozpoczyna testowanie łącza zaraz po uruchomieniu aplikacji. Wyniki pomiaru są oparte o kilkukrotne połączenie z serwerami Netflixa i ściągnięcie z nich testowych paczek danych.

Chociaż aplikacja jest dostępna dla wszystkich użytkowników urządzeń mobilnych i może być wykorzystywana jako narzędzie do sprawdzenia sprawności połączenia w konkretnej lokalizacji, to Netflix nie kryje, że stworzył Fast Speed Test także po to, by potencjalni użytkownicy serwisu mogli przed wykupieniem subskrypcji przekonać się, czy ich połączenie spełnia techniczne warunki do streamingu treści z Netflixa.

W dziale pomocy technicznej Netflix informuje, że do odtwarzania filmów na tej platformie w jakości SD niezbędne jest połączenie o minimalnej prędkości 3 Mb/s. Filmy w standardzie HD wymagają prędkości od 5 Mb/s, a do sprawnego odtwarzania treści w jakości Ultra HD rekomendowane jest łącze 25 Mb/s lub szybsze.

W II kwartale br. przychody Netflixa przekroczyły 1,9 miliarda dolarów, a zysk sięgnął 41 milionów. Serwis zanotował 1,7 miliona nowych subskrybentów, choć wcześniej zakładał przyrost na poziomie 2,5 miliona.

Dołącz do dyskusji: Netflix proponuje testowanie mobilnych łączy internetowych w aplikacji Fast Speed Test

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin S
A ja mam taką sprawę Netflix nie wszystkich operatorów traktuje równo UHD nie działa u wszystkich operatorów jednych kieruje do Amsterdamu i tutaj działa a innych do USA i tutaj nie działa płacić trzeba.
Nawet jak łącze ma 500mbps czy 1000mbps https://www.youtube.com/watch?v=0P8C5q3VCoE
odpowiedź