"Newsweek Polska" w nowej szacie graficznej
Już dziś w sprzedaży pojawił się pierwszy numer tygodnika "NewsweekPolska" (Axel Springer Polska) w odmienionej szacie graficznej.Nowy layout ma charakteryzować elegancja i prostota oraz nowoczesnycharakter.
- Zmieniona szata "Newsweeka" ułatwi czytanie i zapamiętywanietreści. Efekt ten uzyskamy między innymi poprzez zmiany czcionki,lepsze uporządkowanie treści, jeszcze bardziej czytelne podziałystron, a także wyróżniającą ikonografię - opowiada DominikaSzczechowicz, dyrektor artystyczna "Newsweeka Polska".
W tygodniku pojawiła się nowa sekcja - Newsweek.pl, która łączywydanie wersji drukowanej ze stroną internetową magazynu,prezentując m.in. komentarze blogerów czy teksty publicystów, którew pełnych wersjach znajdują się na stronach www.
Pismo korzysta od dziś z amerykańskiej wersji logotypu, zgodniez konsekwentną polityką budowania światowej marki na lokalnychrynkach. Logo w tej formie znalazło się zarówno na okładce, przyspisie treści, który również ma zupełnie inną formę, jak i przykomentarzu wstępnym redaktora naczelnego Michała Kobosko.
- Szukając nowych rozwiązań graficznych, kierowaliśmy sięnajnowszymi światowymi trendami, a analizując szaty wieluzagranicznych magazynów, takich jak np. "Time", "Vanity Fair" czy"Esquire", staraliśmy się wybrać to, co naszym zdaniem najbardziejpasuje do profilu naszego czytelnika - człowieka zaangażowanego,otwartego, czynnie uczestniczącego w światowej kulturze - tłumaczySzczechowicz.
Style-book nowej szaty graficznej tygodnika został przygotowanyna potrzeby każdego działu redakcji i biura reklamy, uwzględniającspecyfikę ich wymagań. Będzie też funkcjonował jako materiałedukacyjny oraz źródło inspiracji dla dziennikarzy, handlowców ireklamodawców. Dzięki temu materiały reklamowe będą mogły byćlepiej wyeksponowane z jednoczesnym zachowaniem spójnej formy zszatą magazynu.
- Nie traktujemy reklamy jako obcego ciała. Wręcz odwrotnie -jest ona integralną częścią magazynu, która powinna odpowiadaćnowoczesnym gustom naszych czytelników - podkreśla AndrzejStepanów, dyrektor marketingu "Newsweek Polska".
Nowa szata graficzna pisma ma pozwolić też na lepsząidentyfikację felietonistów i dziennikarzy, ponieważ przy wybranychartykułach czytelnik zobaczy wizerunki ich autorów. Tygodnik wnowej oprawie stawia ponadto na ilustratorów - są to m.in.: TomaszWalenta, którego prace publikowały "The New York Times" czy "TheWashington Post", Mirosław Urbaniak czy Marcin Kuligowski, bardziejznany jako Werke.
- "Newsweek" ewoluuje, podobnie jak nasi czytelnicy. Wielu znich jest przecież o 7 lat starszych i mają trochę inne potrzeby ispojrzenie na świat niż w momencie launchu magazynu na polskirynek. Jako tygodnik opinii jesteśmy najchętniej czytani zarównoprzez menedżerów jak i młodych internautów. To zobowiązuje doposzukiwania nowych, atrakcyjnych form komunikacji - dodajeStepanów.
Dołącz do dyskusji: "Newsweek Polska" w nowej szacie graficznej