Nie będzie nowego luksusowego magazynu dla pań
Luksusowy miesięcznik 'One', którego start jesienią tego roku planowało wydawnictwo G+J Polska, nie ukaże się na rynku.
Decyzję o zamknięciu projektu „One” podjął zarząd wydawnictwa G+J International Division. – Decyzja ta wynika z jednej strony z analizy polskiego rynku wydawniczego i oceny szans powodzenia tego projektu, a z drugiej strony jej powodem jest przesunięcie środków na inwestycje z Polski na inne projekty w innych krajach europejskich – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Magdalena Bulera, PR manager G+J Polska.
Międzynarodowa strategia inwestycji koncernu G+J zakłada zwiększenie zaangażowania w działalność multimedialną, czego przykładem jest zakup Entertainment Media Verlag w Niemczech. Strategia ta będzie realizowana także w innych krajach, w tym w Polsce. Inne inwestycje firmy to m.in. ekspansja Chinach – poprzez utworzenie joint venture z wydawnictwem Boda.
Magazyn „One” przygotowywany był od 2006 roku. Początkowo miał się ukazać na rynku wiosną tego roku, ale w styczniu termin startu przesunięto na jesień. Miesięcznik miał konkurować przede wszystkim z „Twoim Stylem” i „Panią”.
W związku z zamknięciem projektu rozwiązana została redakcja magazynu, która liczyła około 20 osób. - Być może dla niektórych osób z zespołu „One” znajdzie się miejsce w innych redakcjach G+J Polska – tłumaczy nam Bulera. Propozycję pozostania w wydawnictwie otrzymali na pewno pracownicy działu marketingu i reklamy, którzy mieliby pracować dla innych tytułów. Możliwość pracy na innym stanowisku zaproponowano także kierującej projektem „One” Iwonie Radziszewskiej, ale na razie nie zdecydowała ona, czy przyjąć propozycję.
Komentarz Rafała Oracza, dyrektora generalnego CR Media Consulting
Decyzja o zamknięciu projektu była dla mnie oczywista od momentu zawieszenia tytułu. Wyjaśnienie GJ mówiące o tym, że Bertelsmann szuka oszczędności na projekty telewizyjne w Niemczech było o tyle mało wiarygodne, że trudno mówić o oszczędzaniu, kiedy twierdzi się jednocześnie, że będzie się utrzymywać cały zespół redakcyjny przez wiele miesięcy bez żadnych przychodów ze sprzedaży. Poza tym, dziwna to dość strategia, żeby trzymać projekt w ścisłej tajemnicy, żeby zwiększyć szanse rynkowego debiutu a potem poinformować o wszystkim z detalami i poczekać kilka miesięcy żeby konkurencja zdążyła się przygotować.
Dołącz do dyskusji: Nie będzie nowego luksusowego magazynu dla pań