Nielsen: Google najpopularniejsze w 2008 r.
Firma badawcza Nielsen opublikowała podsumowanienajpopularniejszych w bieżącym roku medialnych trendów wśródAmerykanów. Raport przedstawia pierwsze dziesiątki m.in.najchętniej oglądanych za oceanem programów telewizyjnych i filmów,najczęściej odwiedzanych stron internetowych oraz najczęściejkupowanych płyt muzycznych.
W kategorii stron internetowych zdecydowanym liderem okazało sięGoogle z miesięczną średnią 120,5 miliona unikalnych użytkownikówodwiedzających tą wyszukiwarkę.
Na kolejnych miejscach znalazły się: Yahoo! (114,9 milionaunikalnych odwiedzających na miesiąc), MSN/Windows Live (98,4 mln),Microsoft (95,5 mln), AOL Media Network (90,2 mln), YouTube (72,6mln), Fox Interactive Media (68,8 mln), eBay (54,7 mln), Wikipedia(54,5 mln) oraz Apple (49,3 mln).
Natomiast w przypadku stron internetowych, do których mieszkańcyUSA uzyskiwali dostęp za pomocą telefonów komórkowych, na czeleznalazła się Yahoo! Mail, wyprzedzając kolejno Google Search,Gmail, Weather Channel, ESPN, MSN Hotmail, Google Maps, AOL Email,CNN News oraz Facebook.
Najczęściej oglądanym przez Amerykanów programem telewizyjnymbył w 2008 roku nadawany na antenie stacji Fox 'American Idol'.Filmem, który zarobił najwięcej pieniędzy w kinach okazał się'Mroczny rycerz', podczas gdy na płytach DVD najlepiej sprzedawałsię 'Iron Man'. Liderem sprzedaży albumów muzycznych był 'As I Am'Alicii Keys, której piosenka 'No One' była też najczęściej słuchanaw radiu, a najwięcej cyfrowych pobrań miał utwór 'Low' w wykonaniuFlo Rida i T-Pain. Natomiast najpopularniejszym telefonemkomórkowym była Motorola RAZR (seria V3), a grą komputerową 'Warldof Warcraft'. Z kolei na reklamę najwięcej pieniędzy (2,34 miliardadolarów) przeznaczyła firma Procter & Gamble.
źródło: Nielsen
Dołącz do dyskusji: Nielsen: Google najpopularniejsze w 2008 r.