Nokia chce połączyć z internetem kolejny miliard ludzi
Nokia przedstawiła strategię, której celem jest zapewnienie dostępu do internetu kolejnemu miliardowi ludzi.
Aby zrealizować ten plan, firma zamierza oferować na rynkach wschodzących zaawansowane, a jednocześnie przystępne cenowo telefony komórkowe i dostosowane do lokalnej specyfiki usługi Ovi.
Mary McDowell, wiceprezes działu telefonów komórkowych w Nokii, podkreśliła podczas swojego przemówienia w trakcie kongresu Nokia World w Londynie, że firma planuje utrzymać pozycję lidera w branży rozwiązań do komunikacji głosowej oraz transmisji danych dla szerokiego grona odbiorców.
"Przechodząca do ery informacji grupa właścicieli telefonów komórkowych przewyższy liczebnie grupę posiadaczy komputerów. W sytuacji, gdy 80 proc. populacji świata znajduje się w zasięgu masztów telefonii komórkowej, dla wielu z miliarda nowych użytkowników internetu to telefon, a nie komputer, umożliwi pierwszy dostęp do usług online" - powiedziała McDowell.
Podkreśliła ona również, że klienci z całego świata potrzebują nie tylko solidnych i przystępnych cenowo urządzeń, ale także aplikacji umożliwiających szybki, łatwy i niedrogi dostęp do potrzebnych informacji lokalnych oraz globalnych.
Odpowiadając na zwiększony popyt na rynkach wschodzących, Nokia oferuje mające spełniać potrzeby tamtejszych uzytkowników rozwiązania takie jak usługi Ovi.
Z rynków wschodzących pochodzi większość użytkowników ponad 14 milionów kont poczty e-mail aktywowanych w usłudze Ovi Mail. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy 60 proc. kont zostało założonych przez mieszkańców południowo-wschodniego regionu Azji i Pacyfiku oraz Afryki. Obecnie ponad 77 proc. użytkowników z Bliskiego Wschodu i Afryki loguje się do Ovi Mail za pomocą telefonów Nokii.
Dzięki niedawnemu przejęciu spółki Novarra (więcej na ten temat), Nokia udostępnia za pośrednictwem platformy Series 40 swoje usługi, co ma zapewniać większej liczbie użytkowników z rynków wschodzących szerszy dostęp do możliwości internetu. Fińska firma zapewnia, że wersja beta przeglądarki Ovi Browser pozwala przeglądać internet za pomocą urządzeń S40 szybciej, taniej, prościej i w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Nokia twierdzi też, że odnotowała najwyższe przychody ze sprzedaży muzyki cyfrowej m.in. w Brazylii, Meksyku i Indiach.
Z kolei Ovi Sklep oferuje wyszukiwanie i dostęp do aplikacji użytkownikom setek milionów urządzeń Series 40. Platforma pozwala tworzyć dostosowane do potrzeb rynków lokalnych aplikacje. Niedawno Nokia rozszerzyła swój zasięg, udostępniając w pełni komercyjną wersję Ovi Sklepu w Chinach.
Jako najlepsze przykłady rozwiązań dostosowywanych do potrzeb rynków wschodzących, Nokia wskazuje na Ovi Life Tools i Nokia Money, które umożliwiają wyszukiwanie w internecie informacji na temat edukacji, rozrywki, zdrowia, działalności biznesowej oraz rozwoju osobistego. Narzędzia Ovi Life Tools mają ponad 4,7 miliona użytkowników w Indiach, Indonezji i Chinach, a Nokia Money umożliwia dostęp do podstawowych usług finansowych za pomocą telefonu komórkowego.
Dołącz do dyskusji: Nokia chce połączyć z internetem kolejny miliard ludzi