o2 dorównuje Wirtualnej Polsce w lifestyle’u i społecznościach, razem powalczą z Onetem i RASP (analiza)
Do połączonej struktury Wirtualnej Polski i Grupy o2 zdecydowanie większy zasięg w internecie wniesie ten pierwszy wydawca. Wspólnie serwisy WP i o2 mają podobną odwiedzalność jak serwisy Onetu i Ringier Axel Springer Polska.
Jak poinformowano w środę, Wirtualna Polska zostanie kupiona od Orange Polska przez Grupę o2 za 375 mln zł pozyskane od funduszu Innova Capital. Finalizacja transakcji, po uzyskaniu zgody OUKiK-u, ma nastąpić w I kwartale przyszłego roku (przeczytaj więcej na ten temat).
Tym samym dojdzie do połączenia wydawców z czołowej dziesiątki polskiego rynku internetowego - drugiego (WP.pl) i piątego (o2.pl) najpopularniejszego portalu horyzontalnego. Przy czym znacznie większy zasięg do wspólnej firmy wniesie Wirtualna Polska, której serwisy - liczone w Megapanelu wspólnie z nieobjętymi transakcją stronami Orange.pl i Neostrada.pl - w lipcu br. zanotowały 13,08 mln użytkowników i 2,39 mld odsłon (z czego zaledwie 88,6 mln odsłon przypadło na Orange.pl i Neostrada.pl).
Tymczasem serwisy Grupy o2 miały w lipcu łącznie 9,36 mln użytkowników (czyli o 29 proc. mniej niż WP i Orange) oraz 761 mln odsłon (a więc ponad trzy razy mniej niż strony WP). Sam portal WP.pl zanotował wyższą odwiedzalność - 11,65 mln użytkowników i 1,75 mld odsłon.
TOP10 grup witryn i witryn niezgrupowanych | |||||
(Megapanel PBI/Gemius, lipiec 2013) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
| Nazwa | Użytkownicy (real users) | Liczba odsłon | Zasięg | Audyt site-centric |
1 | Grupa Google | 18 029 169 | - | 88,78% | - |
2 | Grupa Allegro - GG | 16 523 463 | 3 788 054 119 | 79,81% | tak |
3 | facebook.com | 14 385 400 | - | 70,84% | - |
4 | Grupa Onet.pl | 14 390 767 | 2 579 303 059 | 70,54% | tak |
5 | youtube.com | 13 580 012 | - | 66,87% | - |
6 | Grupa Wirtualna Polska - Orange | 13 085 750 | 2 388 676 008 | 64,20% | tak |
7 | Grupa Gazeta.pl | 12 184 815 | 859 864 925 | 59,01% | tak |
8 | Grupa Interia.pl | 11 731 541 | 1 059 295 123 | 58,88% | tak |
9 | wikipedia.org | 10 114 335 | - | 49,81% | - |
10 | Grupa O2 | 9 362 233 | 761 130 773 | 45,54% | tak |
Wśród serwisów Wirtualnej Polski zdecydowanie najpopularniejszy jest WP.pl, który jest o wiele bardziej rozbudowany w sekcje tematyczne niż o2.pl, notując w efekcie wielokrotnie wyższą odwiedzalność - w lipcu miał prawie trzy razy więcej użytkowników, prawie siedem razy więcej odsłon i ponad trzy razy dłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika.
Obaj wydawcy mają kilka serwisów wideo, przy czym Wirtualna Polska od kilku lat stawia na treści autorskie, które dominują na WP.tv i Tosiewytnie.pl, natomiast Grupa o2 własne treści wideo produkuje mniej więcej od roku - przez kilka miesięcy na Lajk.tv (więcej o tym serwisie), od półtora roku na Pudelek.tv, a w połowie września uruchomiła Kafeteria.tv (przeczytaj o tym więcej). Przy czym Grupa o2 prowadzi też popularne serwisy z multimediami zamieszczanymi przez użytkowników - Wrzuta.pl i Smog.pl.
Porównywalną odwiedzalność mają serwisy show-biznesowe Nocoty.pl (należący do Wirtualnej Polski) i Pudelek.pl (Grupa o2). Ten drugi jest o tyle ważny dla Grupy o2, że mając 1,5 mln użytkowników mniej od o2.pl notuje tylko niewiele mniej odsłon i nieznacznie krótszy czas przypadający na użytkownika, a dodatkowo firma w oparciu o jego markę uruchomiła dwa kolejne serwisy: Pudelek.tv i Pudelekx.pl, które w lipcu zanotowały po ponad milionie użytkowników. Za to zamykając z końcem września witryny Filmtok.pl i Mototok.pl, Grupa o2 mocno zredukowała markę Tok.pl (więcej na ten temat).
TOP15 serwisów Wirtualnej Polski | ||||
(Megapanel PBI/Gemius, lipiec 2013) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
| Nazwa | Użytkownicy (real users) | Liczba odsłon | średni czas na użytkownika |
1 | wp.pl | 11 656 031 | 1 751 713 529 | 05:05:34 |
2 | wp.tv | 3 239 081 | 17 500 189 | 00:12:35 |
3 | nocoty.pl | 3 021 915 | 134 465 535 | 00:18:26 |
4 | bloog.pl | 2 961 941 | 14 554 664 | 00:06:17 |
5 | nasygnale.pl | 2 939 980 | 24 469 452 | 00:10:09 |
6 | babol.pl | 2 719 904 | 31 466 054 | 00:08:29 |
7 | teleshow.pl | 2 682 081 | 78 501 748 | 00:11:28 |
8 | aleseriale.pl | 2 662 001 | 83 633 561 | 00:11:22 |
9 | pytamy.pl | 2 164 373 | 6 937 596 | 00:04:02 |
10 | tosiewytnie.pl | 1 905 052 | 7 697 470 | 00:14:06 |
11 | niewiarygodne.pl | 1 764 059 | 19 255 687 | 00:08:43 |
12 | dzieci.pl | 1 382 293 | 7 877 814 | 00:04:45 |
13 | komediowo.pl | 1 200 850 | 47 432 870 | 00:13:54 |
14 | odkrywcy.pl | 1 190 233 | 6 302 234 | 00:05:31 |
15 | politykier.pl | 1 082 548 | 234 851 769 | 05:05:34 |
Ogółem od 2 do 3,5 mln użytkowników w lipcu zanotowało osiem serwisów Wirtualnej Polski i trzy witryny Grupy o2. Z kolei poziom miliona real users przekroczyło piętnaście stron WP i sześć o2.
TOP15 serwisów Grupy o2 | ||||
(Megapanel PBI/Gemius, lipiec 2013) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
| Nazwa | Użytkownicy (real users) | Liczba odsłon | średni czas na użytkownika |
1 | o2.pl | 4 057 903 | 254 074 819 | 01:27:44 |
2 | kafeteria.pl | 3 451 912 | 24 120 954 | 00:08:56 |
3 | pudelek.pl | 2 574 821 | 197 642 757 | 01:17:20 |
4 | wrzuta.pl | 2 381 417 | 26 110 867 | 00:04:14 |
5 | pudelek.tv | 1 261 802 | 6 775 549 | 00:02:53 |
6 | pudelekx.pl | 1 058 730 | 13 100 422 | 00:08:20 |
7 | pinger.pl | 969 683 | 17 554 115 | 00:20:48 |
8 | sfora.pl | 891 466 | 26 202 500 | 00:18:43 |
9 | tlen.pl | 728 186 | 79 820 723 | 02:04:27 |
10 | samosia.pl | 708 020 | 3 521 668 | 00:04:10 |
11 | sportfan.pl | 701 507 | 17 436 607 | 00:15:28 |
12 | hotmoney.pl | 679 846 | 8 594 404 | 00:11:05 |
13 | filmtok.pl | 574 558 | 1 976 905 | 00:03:18 |
14 | smog.pl | 550 093 | 10 381 007 | 00:08:12 |
15 | ryjbuk.pl | 418 530 | 5 171 802 | 00:13:28 |
1 2
Dołącz do dyskusji: o2 dorównuje Wirtualnej Polsce w lifestyle’u i społecznościach, razem powalczą z Onetem i RASP (analiza)