OFBOR uruchomił platformę e-PKJPA
Organizacja Firm Badania i Rynku (OFBOR) uruchomiła na początku czerwca elektroniczną platformę automatyzującą wymianę informacji o uczestnikach badań jakościowych, numerach telefonicznych tzw. Listy Robinsona oraz danych ankieterów zatrudnionych w ośrodkach badawczych.
Platforma e-PKJPA jest rozwinięciem istniejącego od kilku lat Programu Kontroli Jakości Pracy Ankieterów (PKJPA), którego sygnatariuszami jest większość liczących się ośrodków badania opinii i rynku. Dzięki elektronicznej aplikacji, do której dostęp uzyskały dwadzieścia dwie firmy członkowskie OFBOR, ma wzrosnąć poziom kontroli realizacji wielu typów badań.
Platforma e-PKJPA jest przedsięwzięciem, które pozwala instytutom badawczym na wymianę informacji o uczestnikach badań jakościowych. Standardy badawcze pozwalają respondentom na uczestnictwo w tego typu badaniach z określoną częstotliwością, zazwyczaj nie częściej niż raz na 6 miesięcy.
„Nasze rozwiązanie ma na celu wyeliminowanie prób częstszego udziału w badaniach jakościowych, podejmowanych przez niektórych respondentów. Mieliśmy świadomość, że to poważne zjawisko, które wymaga bardziej skutecznych działań na poziomie branżowym. Dotychczas instytuty badawcze gromadziły dane o respondentach, lecz nie wymieniały ich między sobą. Obecnie dysponujemy profesjonalnym narzędziem, które zapobiegnie nadużyciom.” – mówi Łukasz Mazurkiewicz, prezes zarządu OFBOR.
Platforma e-PKJPA będzie służyła również wymianie między instytutami numerów telefonicznych respondentów, którzy nie chcą uczestniczyć w badaniach prowadzonych przez telefon, a także będzie pełniła rolę bazy danych o ankieterach.
Projekt informatyczny został zrealizowany przez krakowską firmę Empathy Interactive, zaś konsultacje w zakresie ochrony danych osobowych prowadziła kancelaria Omnimodo.
Dołącz do dyskusji: OFBOR uruchomił platformę e-PKJPA