Puls 2 najchętniej oglądanym kanałem w grupie 4-12. Stacja wyprzedziła TVN, Polsat i TVP ABC
Nowym liderem oglądalności w kwietniu 2020 roku w grupie wiekowej 4-12 lat został Puls 2, który wyprzedził TVN, Polsat i TVP ABC. Stacja Telewizji Polskiej to najwyżej sklasyfikowany strictle dziecięcy kanał w zestawieniu - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat z czwartego na pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w kwietniu 2020 roku awansował kanał Puls 2. Udział stacji w rynku telewizyjnym względem kwietnia 2019 roku zwiększył się o 33,64 proc. i wyniósł 9,74 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo „Puls Kids” dla dzieci i ich rodziców.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugie miejsce spadło TVP ABC, czyli najwyżej sklasyfikowany strictle dziecięcy kanał w zestawieniu. Jego udział zmniejszył się o 24,05 proc. do 7,50 proc.
Z drugiego na trzecie miejsce spadł Polsat, którego udział zmalał o 13,15 proc. do 7,17 proc. Czwarty był TVN, który spadł z trzeciej lokaty. Kanał zanotował stratę udziału o 29,26 proc. do 5,31 proc.
Oczko niżej znalazł się był Nick Jr, którego udział poszedł do góry o 28,69 proc. do 5,08 proc. Przed rokiem stacja była siódma.
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (4,07 proc. udziału; wzrost o 7,31 proc.) i Nickelodeon (3,07 proc. udziału; - 44,14 proc.).
0,17 proc. udziału zanotował Da Vinci, którego wynik zwiększył się o 36,29 proc. - najbardziej wśród stacji dziecięcych.
Z kolei największy spadek wśród kanałów dziecięcych zanotował Polsat JimJam - było to 51,11 proc. do 0,64 proc.
Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też liderem w kwietniu 2020 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 0,97 proc. Zmniejszył się o 23,02 proc.
Drugi był Nick Jr, który w analizowanym okresie miał 0,72 proc. udziału (do góry o 56,37 proc.). Stacja awansowała z miejsca trzeciego.
Podium, z wynikiem na poziomie 0,37 proc. (spadek o 6,53 proc.), uzupełnia
Cartoon Network. Kanał przed rokiem był czwarty.
Udział nie będącego strictle stacją dziecięcą Puls 2 w tym ujęciu wyniósł 2,06 proc., po wzroście o 4,26 proc.
Dołącz do dyskusji: Puls 2 najchętniej oglądanym kanałem w grupie 4-12. Stacja wyprzedziła TVN, Polsat i TVP ABC