Urząd zablokował fuzję popularnych stacji dla dzieci i młodzieży
Niemiecki urząd antymonopolowy Bundeskartellamt zdecydował, że nie udzieli zgody na przejęcie tamtejszej wersji kanału Nickelodeon przez Super RTL. Grupa Bertelsmann i Paramount Global wycofały wniosek o zgodę na transakcję.
O tym, że amerykański koncern może sprzedać RTL swoją stację dla dzieci i młodzieży, informowaliśmy w kwietniu. Niemcy chcieli przejąć miejsce Nickelodeon na transponderze satelitarnym na pozycji orbitalnej Astra 19,2°E i nadawać tam stację Toggo. To blok programowy nadawany w Super RTL, adresowany do widzów 6-13 lat. Działa też kanał Toggo Plus, który w ciągu dnia pokazuje programy dla dzieci, a w godzinach nocnych telezakupy.
Przejęcie Nickelodeon przez RTL miało nie doprowadzić do zniknięcia znanych produkcji amerykańskiego nadawcy, takich jak „Psi patrol” i „SpongeBob Kanciastoporty”. - Dzięki strategicznemu partnerstwu z Super RTL, popularne postacie i produkcje dla dzieci Nickelodeon w Niemczech nadal będą dostępne w darmowej telewizji. Idealnie wpisuje się to w naszą strategię dostarczania rozrywki fanom za pomocą różnych mediów. Należą do nich serwis streamingowy premium Paramount+, nasza bezpłatna, finansowana z reklam usługa streamingowa Pluto TV oraz nasze kanały płatnej telewizji - stwierdził Michael Keidel, wiceprezes Paramount Global w Europie Północnej, Środkowej i Wschodniej.
Pozycja reklamowa Super RTL dominująca
Na niemieckim rynku duża część kanałów telewizyjnych zarabia nie na przychodach abonamentowych, tylko reklamowych. Na wspomnianej wcześniej Astrze niekodowaną emisję w standardowej rozdzielczości prowadzi nie tylko Nickelodeon, ale także niemieckie wersje Comedy Central, MTV Germany, Disney Channel, TLC czy Eurosport 1. Płacić trzeba za wersje tych stacji w wysokiej rozdzielczości.
Jak informuje digitalfernsehen.de, niemiecki urząd antymonopolowy badając wpływ ewentualnego połączenia Nickelodeon z Super RTL na rynek, wziął pod uwagę uwarunkowania na rynku reklamowym. Bundeskartellamt zauważył, że istnieje szczególne zapotrzebowanie ze strony reklamodawców na przestrzenie, w których można w bezpieczny sposób promować produkty adresowane do widzów do 13. roku życia. W tym segmencie odbiorców Super RTL ma posiadać dominującą pozycję. Byłaby ona jeszcze silniejsza, gdyby doszło do sfinalizowania transakcji.
- Bardzo żałujemy, że nie możemy rozszerzyć współpracy z Nickelodeon i Paramount. Dzięki naszemu pomysłowi stworzylibyśmy szerszą, bardziej zróżnicowaną ofertę programową dla dzieci w bezpiecznym, regulowanym prawnie środowisku telewizyjnym - skomentował w rozmowie z Niemiecką Agencją Prasową decyzję regulatora Oliver Schablitzki, dyrektor zarządzający Super RTL.
W ostatnich latach Paramount Global zredukował portfolio kanałów tematycznych na wybranych rynkach. We Włoszech zniknęły na przykład Paramount Network i Spike, a na Węgrzech Comedy Central Family. Firma rozwija na większości rynków usługę streamingową Paramount+, a w Polsce serwis streamingowy SkyShowtime, którego jest współwłaścicielem. W naszym kraju Paramount Global jest nadawcą kanałów: Nickelodeon, NickToons, TeenNick, NickMusic, Comedy Central, Polsat Comedy Central Extra, MTV Polska, MTV Live HD, MTV 80s, MTV 90s, MTV 90s, MTV Hits i Paramount Network.
Dołącz do dyskusji: Urząd zablokował fuzję popularnych stacji dla dzieci i młodzieży
Proszę przeczytajcie artykuły zanim je dodajecie
clickbaity