Polsat nowym liderem oglądalności w marcu, TVN na czele w 16-49. Mecz Czarnogóra-Polska ratingowym hitem
Nowym liderem oglądalności rynku telewizyjnego w marcu br. został Polsat. Wśród widzów w grupie 16-49 pierwszy był TVN. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się mecz Czarnogóra-Polska, serial „M jak miłość” i konkursy skoków narciarskich - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w marcu 2017 roku należało do Polsatu, który awansował z drugiej lokaty. Średni dobowy udział tego kanału względem marca 2016 roku zwiększył się o 5,94 proc. i wyniósł 11,60 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,13 proc. do 11,02 proc.
Podium uzupełnia TVN. Jego wynik w porównaniu do marca 2016 roku zmalał o 6,70 proc. do 10,16 proc. Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,24 proc. udziału; w dół o 4,41 proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 42,20 proc. w marcu 2016 roku do 41,02 proc. w marcu 2017 roku.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TV4, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,22 proc., po wzroście o 22,32 proc. - największym w top 10.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (4,09 proc.; do góry o 10,84 proc.), TVP Info (3,26 proc.; + 8,31 proc.), TVN7 (2,99 proc.; - 5,97 proc.), TV Puls (2,75 proc.; - 15,12 proc. - największy spadek w top 10) i TTV (1,71 proc.; + 11,04 proc.).
Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,64 proc., po wzroście o 1,72 proc. Drugą lokatę zajął Polsat. Jego wynik w marcu br. zwiększył się o 3,46 proc. do 12,85 proc.
Dalej uplasowała się TVP2 (7,30 proc udziału; w dół o 2,80 proc.), która wyprzedziła TVP1 (7,07 proc.; - 6,23 proc.).
W grupie wiekowej 16-59 nowym liderem został Polsat (do góry o 7,08 pkt. proc. do 12,70 proc.), który wyprzedził TVN (w dół o 1,20 pkt. proc. do 12,30 proc.).
Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził eliminacyjny mecz piłki nożnej do MŚ Rosja 2018 pomiędzy Polską, a Czarnogórą, który 26 marca br. odbył się na Stadionie Pod Goricom w Podgoricy. W Polsacie oglądało go średnio 6,88 mln osób (w Polsacie Sport - 857 tys.). Udział stacji w tym czasie wyniósł 41,07 proc. (Polsat Sport - 5,12 proc.).
Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość”, który 6 marca br. na antenie Dwójki oglądało 6,07 mln widzów, co dało stacji 36,94 proc. udziału. Podium uzupełnia transmisja z konkursu PŚ w lotach narciarskich w Vikersund. Zawody te 19 marca br. śledziło średnio 5,73 mln widzów TVP1 (42,58 proc. udziału).
Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w zeszłym miesiącu był „Teleexpress” TVP1, który 4 marca obejrzało 5,36 mln widzów (44,94 proc. udziału). Była to piąta topowa pozycja programowa w rankingu.
Z kolei najpopularniejsze „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 3,99 mln widzów (emisja 18 marca; 10. pozycja). 3,67 mln oglądających miały pokazane 5 marca konkurencyjne „Fakty” TVN (10. pozycja).
Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 13 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, dwie - do TVN, a jedna - do Polsatu.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Dołącz do dyskusji: Polsat nowym liderem oglądalności w marcu, TVN na czele w 16-49. Mecz Czarnogóra-Polska ratingowym hitem
A gdyby prognozować z poprzedniego, bezskokowego tygodnia, to kwiecień może być najgorszym miesiącem TVP1 w historii.
Brawo TVN24 i Polsat.