SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Onet i Gazeta.pl promują się wzajemnie na stronach głównych

Na stronie głównej Gazeta.pl zaczęto publikować pojedyncze grafiki odsyłające do treści Grupy Onet, a na stronie głównej Onetu - linki do Gazeta.pl. Wydawcy zaznaczają, że to współpraca testowa.

W ostatnich dniach na stronie głównej Gazeta.pl zaczęły pojawiać się grafiki z tytułami odsyłające do różnych treści w serwisach Grupy Onet. W czwartek zauważyliśmy cztery takie linki w różnych częściach strony.

Odsyłają one do serwisów Sport.onet.pl, Kobieta.onet.pl, Business Insider Polska i VoD.pl. Każdy ma postać sporej grafiki, nie znaleźliśmy odnośników do Onetu w bocznej kolumnie z linkami tekstowymi.

Dlaczego publikowane są odnośniki do konkurencyjnego portalu? - Gazeta.pl cały czas rozwija swoją ofertę dla użytkowników i w związku z tym testuje różne rozwiązania, pozwalające udostępniać internautom wysokiej jakości treści. W ramach takich właśnie testów na stronach głównych Gazeta.pl i Onet.pl wzajemnie promowane są treści wartościowe z punktu widzenia użytkowników i zgodne ze strategiami biznesowymi obu portali - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Siuzdak, dyrektor ds. wzrostu biznesu contentowego w Gazeta.pl.

Onet: zamieszczamy też linki do serwisów „Rzeczpospolitej” i Radia ZET

Na stronie głównej Onetu znaleźliśmy dwa linki graficzne do Grupy Gazeta.pl. Oba umieszczono w sekcji „Oferty i inspiracje”, odsyłają do tekstów w serwisach Avanti.pl i Ladnydom.pl.

- Onet.pl i Gazeta.pl w ramach testów wzajemnie promują wartościowy dla użytkowników kontent, który jest zgodny ze strategiami biznesowymi obu portali. Zresztą w przypadku Onetu taka współpraca z innymi mediami nie jest niczym nowym - mówi nam Paweł Jurek, dyrektor zarządzający segmentem Onet.

Jurek zwraca uwagę, że w sekcji Wiadomości na Onecie już od dwóch lat działa rubryka „Media mówią”. Publikowanej są w niej m.in. linki do serwisów „Rzeczpospolitej”, Radia ZET i „Gazety Wyborczej”.

- Jesteśmy także otwarci na innych partnerów i pomysły wszędzie tam, gdzie jest to biznesowo i kontentowo interesujące dla obu stron. Uważamy za dużą wartość szukanie możliwości współpracy i budowania zaufania na rynku polskich mediów cyfrowych, zamiast okopywania się i patrzenia na konkurentów tylko przez pryzmat Gemiusa - dodaje Paweł Jurek.

Wydawcy nie podają dalszych szczegółów współpracy. Nie wiadomo, czy ma ona charakter stricte barterowy, czy też jedna z firm płaci drugiej.

Onet.pl jest zdecydowanie popularniejszym i bardziej rozbudowanym portalem niż Gazeta.pl (do Grupy Onet należą też m.in. serwis VoD, lokalizacyjny i randkowy, których nie ma Grupa Gazeta.pl.). W kwietniu br. Onet miał 17,07 mln realnych użytkowników i 1,54 mld odsłon, a Gazeta.pl - 9,41 mln użytkowników i 240,3 mln odsłon (wszystkie dane o odwiedzalności pochodzą z badania Gemius/PBI).

Jak to wygląda w przypadku stron głównych obu portali? W styczniu br. ta Onetu zanotowała 11,75 mln użytkowników i 555,9 mln odsłon, a ta Gazeta.pl - 3,13 mln użytkowników i 111,5 mln odsłon.

Grupa Onet-RAS Polska rywalizuje na zasięg z Wirtualną Polską

Od ponad czterech lat, po fuzji o2 z Wirtualną Polską, Grupa Onet-RAS Polska walczy z tą firmą o miano lidera zasięgowego wśród krajowych wydawców internetowych. Już w czerwcu 2014 roku obaj wydawcy promowali się jako lider naszego rynku internetowego, każdy podawał w reklamach te statystyki z Megapanelu (obecnie badania Gemius/PBI), w których wyprzedza konkurenta.

W kolejnych latach Wirtualna Polska przejęła szereg witryn, głównie z branży e-commerce, ale także tych z treściami (m.in. Money.pl, Dobreprogramy.pl i ABCzdrowie.pl). Grupa Onet-RAS Polska zrealizowała zdecydowanie mniej akwizycji.

W kwietniu br. Wirtualna Polska pierwszy raz od ponad trzech lat wyprzedziła Grupę Onet-RAS Polska pod względem łącznego zasięgu, natomiast portal WP.pl nadal ma wyraźnie mniej użytkowników od Onetu.

Dotychczas wydawcy czterech największy portalów treściowych (Onetu, WP, Interii i Gazeta.pl) prawie w ogóle nie współpracowali ze sobą w zakresie promocji treści. Stawiają na promowanie własnych serwisów tematycznych, także tych związanych z tytułami prasowymi (robią to Onet i Gazeta.pl) i stacjami radiowymi (Interia i Gazeta.pl) ze swoich grup kapitałowych.

Za to jesienią ub.r. Grupa Onet-RAS Polska podjęła współpracę z TVN i Playerem, w ramach której na VoD.pl trafiły produkcje z platform Player i Ipla. Wydaje się, że to odpowiedź na dwie zmiany rynkowe: wycofanie przez Telewizję Polską jej produkcji z serwisów zewnętrznych oraz rosnącą popularność Netflixa i ShowMaxa.

Dołącz do dyskusji: Onet i Gazeta.pl promują się wzajemnie na stronach głównych

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jagoda
Jedni i drudzy siebie warci. O ile Onet jeszcze stwarza pozory dziennikarstwa bezstronnego mimo Kuźniara na pokładzie to przenikając się z Agorą jeszcze bardziej daje czytelnikom znać, że jemu już też "nie jest wszystko jedno"..
odpowiedź
User
Lanserka
Promują?? Padłam ze śmiechu 😀 przecież to kpina i jawne szukanie klików za wszelką cenę. Onet czuje ze z WP sam nie wygra.
odpowiedź
User
Asad
Biorąc pod uwagę rozwój Onetu w ostatnich trzech latach to raczej poniżenie dla tego portalu, że promuje dziennikarstwo parówek
odpowiedź