Oskarowe reklamy tańsze niż rok temu
Cena jednej reklamy w trakcie zaplanowanej na 22 lutego ceremoniirozdania Oskarów wynosi 1,4 miliona dolarów, w porównaniu do 1,7miliona dolarów przed rokiem.
Poprzez obniżenie ceny, transmitująca co roku galę za oceanemstacja ABC, chce przyciągnąć większą liczbę reklamodawców dowydarzenia, które przed rokiem zanotowało spory spadek oglądalności(32 miliony widzów wobec 39,9 miliona w roku 2007).
W październiku ubiegłego roku Amerykańska Akademia Filmowapostanowiła też, że po raz pierwszy od początku lat 50. ubiegłegowieku, kiedy ceremonia rozdania Oskarów zaczęła być transmitowana wtelewizji, wytwórnie będą mogły w trakcie relacji na antenie ABCreklamować swoje filmy. Wcześniej nie było to możliwe z obawieprzed tym, że wyglądałoby to tak, jakby wytwórnie miały wpływ na tokto zdobędzie Oskara.
Decyzja o otwarciu transmisji na pokazywanie reklam filmówzostała jednocześnie obwarowana wieloma ograniczeniami. Jedno znich było takie, że dozwolone będą tylko te filmy, których premieraodbędzie się najwcześniej w ostatnim tygodniu kwietnia. Warunek tensprawił, że wytwórnie nie były zainteresowane wykupem czasureklamowego. Dlatego teraz Akademia zmieniła tę zasadę i orzekła,że promowany będzie mógł być każdy film, który swoją premierębędzie miał pod koniec lutego.
Reklamy filmów w trakcie transmisji z gali mogą przyczynić siędo znaczącego wzrostu jej oglądalności. Z badania przeprowadzonegoprzez firmę Fandango wynika, że 41 procent Amerykanów jest bardziejskłonnych ją obejrzeć z tego względu.
źródło: Media Buyer Planner
Dołącz do dyskusji: Oskarowe reklamy tańsze niż rok temu