Ostatni „Twój Weekend” z Grand Prix i Tytanowym Lwem na Cannes Lions. Sukces agencji VMLY&R Poland
Kampania „Ostatni Twój Weekend” agencji VMLY&R Poland zdobyła na festiwalu reklamowym w Cannes Grand Prix w kategorii Glass: The Lion for Change oraz nagrodę Tytanowego Lwa. To pierwsze tak prestiżowe nagrody dla Polaków w Cannes. Dodatkowo VMLY&R została wyróżniona tytułem Agencja Roku.
Akcja „Ostatni Twój Weekend”, przygotowana przez agencję VMLY&R (we współpracy z Wavemaker Polska i Papaya Films), Gazeta.pl, BNP Paribas i Mastercard zdobyła na gali finałowej festiwalu reklamowego Cannes Lions Grand Prix w kategorii Glass: The Lion for Change oraz Tytanowego Lwa.
- Glass Lion Grand Prix. Titanium Lion. Nie da się lepiej. Najwyższe nagrody na najważniejszym festiwalu branżowym świata. Najlepsza ekipa, jaką mogłem sobie wymarzyć - skomentował Michał Wolniak, prezes VMLY&R Poland. Dawid Szczepaniak, executive creative director i partner w agencji dodał z kolei: „Patrzę na listę pozostałych nominowanych i nadal to do mnie nie dociera. Ostatni „Twój Weekend” wygrywa...”.
W kategorii Titanium nagradzane są najwybitniejsze projekty marketingowe mijającego roku – prowokujące, inspirujące i wyznaczające nowe kierunki w branży. Tutaj akcja „Ostatni Twój Weekend"konkurowała o statuetkę z kampaniami takich marek, jak: Nike, Adidas, HBO czy The New York Times.
W kategorii Glass nominowane były 22 projekty z całego świata, które odnoszą się do kwestii uprzedzeń lub nierówności płci. „Ostatni Twój Weekend" to pierwsza w historii konkursu akcja marketingowa z Polski, która jest nominowana w tej kategorii. Została wyróżniona obok kampanii m.in. Gillette, Nike, L'Oreal czy Volvo.
Projekt „Ostatni Twój Weekend” to pierwsza w 70-letniej historii festiwalu kampania z Polski, która zdobyła Grand Prix w kategorii Glass i Tytanowego Lwa.
Polski oddział VMLY&R otrzymał też tytuł Agencji Roku w kategorii Track Good. Podobne wyróżnienia przyznano agencjom: Droga5 (w kategorii Craft), Wieden+Kennedy Portland (Entertainment), VMLY&R Kansas City (Reach), McCann New York (Experience), Wieden+Kennedy Portland (Communication).
- Jestem ogromnie szczęśliwy i dumny. I szczerze mówiąc, wciąż nie mogę w to uwierzyć. Nie zdołalibyśmy zrealizować tego projektu, gdyby nie ogrom pracy ze strony naszego klienta - Gazeta.pl oraz jej równie odważnych partnerów: BNP Paribas Bank Polska i Mastercard. Nie ugięli się pod ciężarem polaryzującej polskie społeczeństwo dyskusji wywołanej przez "Ostatni Twój Weekend". Potrzebujemy dziś w Polsce więcej takich marek i stojących za nimi marketerów. Marta, Darek, Michał - jesteście moimi bohaterami - mówi Dawid Szczepaniak
Marzena Szkolak, content director, Gazeta.pl; editor-in-chief projektu "Ostatni Twój Weekend" dodaje: - Nagroda na Cannes Lions to wyjątkowy zaszczyt, zwłaszcza Grand Prix w Glass: the Lions for Change - ważnej i znaczącej kategorii. Nasza codzienna praca w Gazeta.pl polega na tworzeniu platformy do rozmów, rzucaniu światła na ważne kwestie i inspirowaniu ludzi do zmian. Wierzę, że projektem "Ostatni Twój Weekend" zrobiliśmy właśnie to wszystko i na dodatek w spektakularny sposób. Jestem bardzo wdzięczna za wszystkie nagrody, ponieważ są kolejną okazją do kontynuowania ważnej dyskusji o potrzebie równości.
Sprzeciw wobec seksizmu
„Twój Weekend" był najdłużej ukazującym się w Polsce magazynem erotycznym, pełnym zdjęć roznegliżowanych kobiet i seksistowskich tekstów. W grudniu ub.r. w serwisie Allegro ukazało się ogłoszenie o sprzedaży tego tytułu.
Zespół portalu Gazeta.pl wraz z partnerami: BNP Paribas, Mastrecard i agencją VMLY&R Poland zdecydował się go kupić po to, aby przygotować ostatnie wydanie „Twojego Weekendu", będące zaczynem dyskusji o wizerunku płci, relacjach partnerskich, równouprawnieniu i o tym, jak codziennie wprowadzać je w życie. Ostatnie wydanie magazynu wypełniły, w nawiązaniu do oryginalnego układu pisma i nazw rubryk, treści promujące równość praw i szans obu płci.
Ostatnie wydanie „Twojego Weekendu" ukazało się w nakładzie 20 tys. egz., a także w wersji elektronicznej. Zakup, wydanie ostatniego numeru i zamknięcie magazynu wsparła kampania obejmująca etap teaserowy (internet, outdoor) i reveal (internet, prasa, kino, outdoor, działania PR). Informacje o akcji w mediach trafiły do ponad 4,2 min osób, a treści umieszczone w serwisie Twojweekend.Gazeta.pl zanotowały ponad 500 tys. wizyt. Wzmianki o akcji pojawiły się w telewizji, prasie, radiu i internecie, a także 9 tys. razy w mediach społecznościowych.
W ostatnich dniach Dawid Szczepaniak w jednym ze swoich komentarzy na Facebooku napisał, że „Zamknięcie Twojego Weekendu było tylko i aż symbolem tego, że najwyższa pora zmienić sposób mówienia o kobietach. Że pewien okres już się skończył”. Wyjaśnił, że celem akcji nie było wcale to, by przekonać mężczyzn do zrezygnowania z przeglądania pism erotycznych.
„Ostatni Twój Weekend” opuszcza Cannes z 5 nagrodami na koncie: oprócz Grand Prix i Tytanowego Lwa akcja zdobyła trzy brązowe Lwy w kategoriach: Print&Publishing, Brand Experience&Activation i Media. O nagrody walczyła na 7 shortlistach.
Pięć Lwów także na koncie „Niezniszczalnej tęczy”
Projekt autorstwa agencji 180heartbeats Jung v. Matt dla marki Ben&Jerry’s (Unilevera) oraz stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza i fundacji Wolontariat Równości "Niezniszczalna tęcza" zdobył dwa Srebrne Lwy w kategoriach Media oraz Design i trzy Brązowe Lwy w kategoriach: Brand Experience&Activation (dwa) i Outdoor.
Do nagród nominowane były też inne polskie agencje. Digitas Poland za projekt „Facing Emotions” dla marki Huawei trafiła na shortlisty w kategoriach Brand Experience&Activation i Health&Wellness.
W tej kategorii nominowana była też agencja Gong (Group One) za kampanię „Winda” dla marki Tyskie (Kompania Piwowarska).
Kampania „Kobiety na banknotach” banku BGŻ BNP Paribas zrealizowana przez agencję Publicis Warszawa znalazła się na shortliście w kategorii PR Lions.
Projekt Agencji 2012 i Imago PR dla WWF Polska realizowany pod hasłem „Jesteś zagrożonym gatunkiem” otrzymał nominację w kategorii PR Lions – PR sectors/ not for profit/charity/government.
Kampania „Święty Florian da Ci znak”, którą przygotowała agencja Grey Group Poland miała trzy nominacje – w Social&Influencer Lions oraz dwie w kategorii Health&Wellness. Akcja została przygotowana na zlecenie Krajowej Izby Kominiarzy, a jej celem była zmiana postaw ludzi tak, by wyeliminować zagrożenia związane z zatruciem tlenkiem węgla (czadem).
Grey Group Poland z dwoma Lwami
Za ten projekt nie przyznano żadnej statuetki w Cannes Lions, ale polski oddział Greya i tak znalazł się wśród nagrodzonych. Kampania „The people’s seat” autorstwa Grey London, przy której polski Grey współpracował, zdobyła Złotego i Srebrnego Lwa w kategorii PR. Miała w sumie 12 nominacji.
W ramach tej akcji mieszkańcy całego świata mogli na Twitterze wyrażać swoje obawy związane ze zmianami klimatycznymi na naszej planecie. Mieli też możliwość podzielenia się swoim zdaniem z liderami, rządami i organizacjami na ten temat - problem ten poruszano podczas szczytu klimatycznego ONZ - COP24.
Dołącz do dyskusji: Ostatni „Twój Weekend” z Grand Prix i Tytanowym Lwem na Cannes Lions. Sukces agencji VMLY&R Poland