„Parkiet” z największym spadkiem sprzedaży kioskowej. „Gazeta Polska Codziennie” zyskała najwięcej
W kwietniu br. liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Większość dzienników zanotowało spadki, a najwięcej stracił „Parkiet”. Na czele wzrostów znalazła się z kolei „Gazeta Polska Codziennie”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w kwietniu 2016 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 280 058 egz. W porównaniu do kwietnia 2015 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 13,94 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,83 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 144 477 egz., notując spadek o 4,41 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,41 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 6,98 proc. i wyniosła 105 864 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 69,52 proc.
Największym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której średni wynik poszedł do góry o 11,27 proc. do 20 004 egz. Tytuł ten zajął miejsce piąte.
Ostatnią lokatę zajęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która odnotowała największą stratę w zestawieniu. Jej wynik zmalał o 19,96 proc. do 1 111 egz.
ZKDP |
kwiecień |
Dynamika |
|||||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||||
Tytuł |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna |
283 381 |
283 381 |
280 058 |
3 109 |
328 916 |
328 916 |
325 404 |
3 277 |
-13,94% |
Super Express |
146 061 |
145 341 |
144 477 |
864 |
152 839 |
152 119 |
151 137 |
982 |
-4,41% |
Gazeta Wyborcza |
170 554 |
152 281 |
105 864 |
44 437 |
183 784 |
166 741 |
113 803 |
50 666 |
-6,98% |
Przegląd Sportowy |
26 910 |
26 910 |
25 989 |
561 |
30 007 |
30 007 |
29 039 |
603 |
-10,50% |
Gazeta Polska Codziennie |
20 543 |
20 530 |
20 004 |
215 |
18 456 |
18 449 |
17 978 |
170 |
11,27% |
Dziennik Gazeta Prawna |
51 283 |
43 731 |
8 904 |
24 234 |
52 245 |
43 691 |
8 689 |
25 791 |
2,47% |
Rzeczpospolita |
54 903 |
54 805 |
8 050 |
35 761 |
57 057 |
56 182 |
8 206 |
38 529 |
-1,90% |
Puls Biznesu |
12 576 |
10 206 |
1 585 |
5 643 |
14 254 |
10 656 |
1 675 |
6 189 |
-5,37% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
5 076 |
4 725 |
1 111 |
1 638 |
5 484 |
4 904 |
1 388 |
1 651 |
-19,96% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: „Parkiet” z największym spadkiem sprzedaży kioskowej. „Gazeta Polska Codziennie” zyskała najwięcej