Patrizia Aryton: 237 proc. wzrostu e-commerce w kwietniu
Polska marka odzieżowa Patrizia Aryton od początku epidemii koronawirusa wspiera walkę z rozprzestrzenianiem się COVID-19. Podjęła też działania, by w tym trudnym czasie dzielić się z klientami wiedzą i doświadczeniem z branży mody.
Koronawirus pojawił się w Polsce ponad miesiąc temu. Firmy odzieżowe mogły szczególnie obserwować, jak rozprzestrzenia się on szczególnie we Włoszech, gdzie zachorowań w Europie gigantycznie rosła z dnia na dzień.
Zmusiło to marki modowe do niestandardowych działań, które sprawią, że kontakt z klientem – na co dzień bezpośredni – będzie mógł obecnie przebiegać w innej formie. - To dla wszystkich zupełnie nowe doświadczenie, które dotyka nas, naszych pracowników, nasze klientki oraz naszych bliskich. Marka Patrizia Aryton założona przez moich rodziców, była zawsze blisko swoich odbiorców, ale teraz jest zdecydowanie bliżej. Zapraszamy ich do swoich domów, dzieląc się prywatnością powiązaną z regularną pracą, udzielając nie tylko porad stylizacyjnych i modowych, ale też tych związanych z codziennością – komentuje Patrycja Cierocka-Szumichora, dyrektor kreatywna marki Patrizia Aryton. - Na tych dwóch sferach – wsparciu emocjonalnym i ekonomicznej odpowiedzi na kryzys – skupiliśmy się od początku – podkreśla Patrycja Cierocka-Szumichora.
Firma na początku wprowadzenia obostrzeń – zamknięcia galerii handlowych i przymusowej izolacji zintensyfikowała swoje działania onlinie. Szereg wprowadzonych decyzji nie zrekompensował utraty wartości sprzedaży w sieci retail, jednak w e-commerce wygenerowało to 237 proc. wzrostu w kwietniu i 152 proc. - w marcu.
Jedną z podjętych decyzji było wprowadzenie przecen i promocji produktów, ale również szereg udogodnień dla klienta: wydłużono okres zwrotu, wprowadzono darmową przesyłkę, rozbudowano też sprzedaż o możliwość zamawiania produktów przez telefon oraz wprowadzono konsultacje telefoniczne ze stylistką. Przygotowano też film o stylizacjach na home office oraz dedykowaną zakładkę z produktami z tej linii.
Marka częściej pojawia się także w social mediach: live’y na portalach społecznościowych pojawiają się 2-3 razy w tygodniu – w tym sprzedażowe, które prezentują dostępne produkty przed kamerą. Na kanałach w social mediach pojawiły się zdjęcia managerek w ubraniach marki Partizia Aryton ze względu na brak możliwości zorganizowania sesji zdjęciowej.
Dyrektor kreatywna firmy – Patrycja Cierocka-Szumichora – w połowie marca zaczęła udostępniać swoje zdjęcia w kreacjach marki podczas standardowych prac domowych. Takei działanie ma służyć zwiększeniu sprzedaży, a z drugiej stanowić inspirację dla osób obserwujących markę. - Wdrożyliśmy też pracę zdalną dla części pracowników, dodatkowe procedury bezpieczeństwa dla pracowników w siedzibie firmy oraz podczas przygotowywania i wysyłki paczek e-commerce. Wszystkie europejskie wyjazdy służbowe odwołaliśmy już na początku lutego, natomiast na początku marca – wstrzymaliśmy wyjazdy krajowe oraz zabroniliśmy wizyt osób spoza firmy w naszej siedzibie. Z myślą o sprawnej pracy, zweryfikowaliśmy zastępstwa dla każdego kluczowego stanowiska w firmie oraz zakazaliśmy spotkań pracowników na stanowiskach menadżerskich – tłumaczy dyrektor kreatywna marki Patrizia Aryton.
W salonach ulicznych, które nie podlegają obostrzeniom możliwe są indywidualne konsultacje z klientem - po wcześniejszym telefonicznym umówieniu spotkania. Możliwe jest dostarczanie towaru do domu klienta nawet w ciągu godziny od złożenia zamówienia.
Wsparcie w walce z COVID-19
Patrizia Aryton w akcie solidarności ze służbą zdrowia przekazała wybranym szpitalom w województwie pomorskim maseczki oraz rękawiczki do pracy. Takie same paczki trafiły również do wybranych komisariatów policji. Dodatkowo marka zdecydowała, że przekaże 20 proc. wartości wszystkich zamówień złożonych w sobotę 21 marca br. na walkę z epidemią koronowirusa. Zebrane środki zostały przekazane na pomoc wybranym szpitalom w całym kraju.
Firma wprowadziła również możliwość zakupu fartuchów ochronnych przez prywatnych przedsiębiorców. - Nowe rozwiązania produktowe, umożliwienie zakupów różnymi kanałami oraz podtrzymanie relacji z naszymi klientkami to walka o dobro naszych pracowników, firm współpracujących i dostawców tkanin i komponentów. Dzięki tym działaniom pokryliśmy nasz fundusz płac za marzec, który przekroczył pół milion złotych – podsumowuje Patrycja Cierocka-Szumichora.
Patrizia Aryton to polska marka rodzinna, do 2015 roku funkcjonowała pod nazwą Aryton, w 26. rocznicę założenia firmy przeszła rebranding, a Patrizia Aryton stała się oficjalną nazwą marki. W 2019 roku obchodziła ona 30-lecie swojej działalności na polskim rynku.
Dołącz do dyskusji: Patrizia Aryton: 237 proc. wzrostu e-commerce w kwietniu