PBI chce unowocześnić badanie Megapanel
PBI zamierza uprościć metodologię badania polskiego internetu (Megapanel) i skrócić czas oczekiwania na ich wyniki. Projekt tych zmian rozpatruje obecnie firma Gemius, która realizuje te pomiary.
Zmiany, które w pomiarach sieci w naszym kraju zaproponowali właściciele spółki Polskie Badania Internetu oraz członkowie Rady Badania Megapanel z ramienia PBI, zakładają uproszczenie metodologii tych badań i skrócenie czasu dostarczania ich wyników. Pomiary mają obejmować zarówno dodatkowe kryteria badawcze, jak i więcej treści w internecie, m.in. wideo, ramki, widgety oraz strony zbudowane w technologii Ajax. Dzięki temu badania mają być nowocześniejsze i czytelniejsze dla branży reklamowej.
- Dotychczasowa metodologia stosowana przez wykonawcę badania Megapanel, wypracowana ponad 5 lat temu jest dziś przestarzała i nie obejmuje wszystkich aktualnych zjawisk rynkowych jak i stosowanych obecnie technologii - mówi Andrzej Garapich, prezes spółki Polskie Badania Internetu.
Projekt tych zmian rozpatruje obecnie firma Gemius, która prowadzi badania polskiego internetu. PBI chce wprowadzić te modyfikacje w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Dołącz do dyskusji: PBI chce unowocześnić badanie Megapanel