SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Pepco kampanią społeczną zachęca do rozmów z bliskimi

Sieć sklepów Pepco rozpoczęła kampanię społeczną „Dom zaczyna się od serca”, która ma zachęcić do rozmów z bliskimi szczególnie na trudne tematy. Jak wskazują badania przeprowadzone na zlecenie marki, w co trzeciej rodzinie w Polsce  nie mówi się o problemach, a o emocjach i uczuciach rozmawia z bliskimi tylko 24 proc. młodych osób.

Z przeprowadzonych na zlecenie Pepco badań wynika, że emocje i uczucia są na ostatnim miejscu, jeśli chodzi o poruszane w domu tematy – ze swoimi bliskimi rozmawia o nich jedynie 24 proc. młodych osób. Jednocześnie aż 44 proc. nastolatków uważa, że w ich domach dzieje się to za rzadko. Co więcej, prawie jedna trzecia nastolatków (28 proc.) twierdzi, że nie ma w rodzinie osoby, która szczególnie dba o to, aby poruszać tematy związane z ich emocjami. Niewiele więcej niż o emocjach rozmawia się o potrzebach – temat ten deklaruje tylko 32 proc. młodych osób. O radzeniu sobie z problemami rozmawia już tylko 2 proc. osób, podobnie jak o swoich planach na przyszłość i o rozwoju. Martwiący jest też fakt, że tematy związane z poczuciem szczęścia są wskazywane tylko przez co trzeciego nastolatka (32 proc.) – to pokazuje, że w polskich domach nie uczymy się identyfikowania pozytywnych uczuć. Oprócz tego, co trzeci nastolatek (35 proc. badanych) uważa, że w jego domu nie mówi się o swoich problemach, a 41 proc. stwierdza brak większego zrozumienia ze strony domowników.

W odpowiedzi na ten problem społeczny Pepco przygotowało kampanię społeczną „Dom zaczyna się od serca”, która ma zachęcić rodziny do budowania silniejszych relacji.

Pierwszym elementem kampanii jest film, w którym cytowane są wypowiedzi najmłodszych uczestników badania o ich środowisku domowym. W ich treści odbijają się zarazem trudności, na jakie natrafiają dzieci w rozmowie z rodzicami lub opiekunami, jak i radość, jaką można czerpać z domowych relacji. Aby ułatwić rozmowę, w ramach kampanii przygotowano również talię kart stworzonych przez Dagmarę Teczke, psycholożkę i psychoterapeutkę specjalizującą się w pracy z dziećmi. Karty zawierają proste, ale bardzo ważne pytania, dzięki którym domownicy mogą porozmawiać o swoich uczuciach i potrzebach. 

– Kryzys zdrowia psychicznego wśród polskiej młodzieży jest coraz lepiej diagnozowany i coraz częściej nagłaśniany, w czym ważną rolę odegrała w tym roku m.in. publikacja raportu MŁODE GŁOWY fundacji UNAWEZA. Zależało nam, by tę perspektywę pogłębić i sprawdzić, jak młodzi ludzie czują się w swoich domach i co jest dla nich ważne w relacjach z opiekunami. W tym celu powstała kampania „Dom zaczyna się od serca” – mówi Katarzyna Wilczewska, head of corporate communication Pepco. – Poprawa losu dzieci pozostaje dla nas ważnym zagadnieniem od lat. Wspólnie z naszymi partnerami społecznymi: Towarzystwem Przyjaciół Dzieci, Fundacją Świętego Mikołaja, Fundacją Atalaya, Fundacją Happy Kids czy Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce realizujemy długofalowe projekty wsparcia młodych osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Wspieramy także Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, bo głęboko wierzymy, że każda młoda osoba zasługuje na szczęśliwe życie.

 

Kampania „Dom zaczyna się od serca” została przygotowana i zrealizowana przez Pepco we współpracy z agencją K+ PR (dawniej Komunikacja+ PR). Za koncepcję i realizację filmu promującego inicjatywę odpowiadało Film Fiction. Badania społeczne przeprowadził K+R Research by Insight Lab.

Dołącz do dyskusji: Pepco kampanią społeczną zachęca do rozmów z bliskimi

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Leon
Mierzi mnie wykorzystywanie kampanii społecznych do reklamowania marek, zwłaszcza tak badziewnych jak Pepco.
odpowiedź