SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Piłka nożna i Adam Małysz najpopularniejsi w sporcie, Stoch i boks w górę

Piłka nożna to nadal najpopularniejsza dyscyplina sportu w Polsce, a Adam Małysz - najpopularniejszy sportowiec. W skali roku dużo na popularności zyskali Kamil Stoch i boks.

Z badania Sponsoring Monitor zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że w ub.r. zainteresowanie sportem deklarowało 40 proc. Polaków. Sportem znacznie częściej interesują się mężczyźni (deklaruje to 60 proc. z nich) niż kobiety (22 proc.), które ponadto przyznają, że często oglądają transmisje z wydarzeń sportowych wyłącznie dla towarzystwa. W ciągu ostatnich kilku lat zauważalny był największy spadek zainteresowania sportem  wśród osób w wieku od 15 do 17 lat. Systematycznie spada również zainteresowanie sportem wśród kobiet - od 2004 roku ten spadek wynosi 4 proc.

Piłka nożna to niezmiennie ulubiony sport w naszym kraju, ale jej popularność od kilku lat systematycznie spada. Najbardziej znanymi drużynami piłkarskimi są rodzime zespoły: Legia Warszawa, Lech Poznań i Wisła Kraków.


Systematycznie maleje zainteresowanie skokami narciarskimi - w ciągu ostatnich 7 lat spadło o ponad 20 proc.. Podobnie jest w przypadku Formuły 1 - od 2008 roku ta dyscyplina sportowa odnotowała stratę zainteresowania na poziomie 15 proc. Z drugiej strony z roku na rok rośnie popularność boksu.

Najbardziej znanym sportowcem pozostaje od lat Adam Małysz, jednak największe wzrosty popularności w ciągu ostatniego roku odnotowali Kamil Stoch (o 12,5 proc.), Tomasz Adamek (o 9,5 proc.), Krzysztof „Diablo” Włodarczyk (o 9,3 proc.) oraz Agnieszka Radwańska (o 6,2 proc.). Z kolei najwięcej na popularności stracili Jerzy Dudek (spadek o 6,7 proc.), Robert Kubica (4,9 proc.) oraz Mariusz Pudzianowski (4,5 proc.). 


W ciągu ostatniego roku znacznie wzrosła liczba Polaków uczestniczących jako widzowie w imprezach żużlowych (o 8,5 proc.), maratonach (o 6,8 proc.) oraz meczach siatkarskich rozgrywanych przez mężczyzn (o 4,5 proc.). Zmalał natomiast udział Polaków w imprezach związanych z takimi dyscyplinami jak koszykówka (o 9,8 proc.) oraz piłka ręczna (o 3 proc.).

W porównaniu z 2010 rokiem wzrósł odsetek osób pozytywnie oceniających działalność sponsoringową. Respondenci wykazywali również większą akceptację dla działalności sponsoringowej niż dla tradycyjnej reklamy. 

Najaktywniejszymi sponsorami wydarzeń sportowych są według Polaków marki Tyskie, Orange, Warka, Adidas oraz Plus, przy czym największe wzrosty znajomości spontanicznej jako sponsorów wydarzeń sportowych osiągnęły Biedronka (o 8,1 proc.), Warka (o 6,7 proc.) oraz Plus (o 3,1 proc.). Największe spadki zanotowały natomiast pod tym względem Lech (o 5,9 proc.) i Telekomunikacja Polska (o 4,2 proc.). Dyscyplina, w której sponsorzy są zdecydowanie najbardziej zauważalni, to piłka nożna - wskazywana w tym kontekście przez 49,8 proc. respondentów.

Sponsoring Monitor to cykliczne badanie realizowane przez ARC Rynek i Opinia od 11 lat. W ub.r. zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej grupie 1814 mieszkańców Polski w wieku 15–65 lat. Próba miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na typ miejscowości i województwo zamieszkania, płeć, wiek oraz wykształcenie.

Dołącz do dyskusji: Piłka nożna i Adam Małysz najpopularniejsi w sporcie, Stoch i boks w górę

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
elosik
a gdzie jest hokej?
0 0
odpowiedź
User
Jaro
A gdzie biegi narciarskie ?
0 0
odpowiedź
User
Daro
A gdzie jest krzyż
0 0
odpowiedź