Plotek na czele serwisów o show-biznesie, Jastrzabpost i Pudelek mocno w górę
Wśród platform o tematyce show-biznesowej liderem zasięgowym pozostaje Plotek, natomiast najwięcej czasu internauci spędzają na Pudelku. Po przejęciu przez Wirtualną Polskę duży wzrost liczby użytkowników osiągnął Jastrzabpost.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w grudniu ub.r. Plotek (Agora), jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 8,56 mln internautów. Zapewnili platformie 28,85 proc. zasięgu, każdy spędził na niej średnio 8 minut i 25 sekund.
Natomiast na Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska) każdy z 7,6 mln internautów (co dało 25,63 proc. zasięgu) spędził przeciętnie 29 minut i 10 sekund. Na kilkanaście minut odwiedzających przyciągnęły Plejada.pl (Ringier Axel Springer Polska) i Pomponik (Grupa Polsat-Interia). Pierwsza witryna zanotowała 6,49 mln użytkowników, 21,89 proc. zasięgu oraz 14 minut i 4 sekundy średniego czasu korzystania, a druga - 5,87 mln internautów, 19,77 proc. zasięgu oraz 12 minut i 50 sekund średniego czasu.
Do Wirtualnej Polski oprócz Pudelka należą trzy witryny show-biznesowe. Jastrzabpost.pl, którego wydawca Mediapop został przejęty przez WP w listopadzie ub.r. za 28 mln zł, odwiedziło 5,86 mln internautów (19,75 proc. zasięgu), spędzając średnio po 5 minut i 35 sekund.
Na o2.pl sekcja o show-biznesie miała 5,44 mln użytkowników, 18,35 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania, a na WP.pl - 2,62 mln odwiedzających, 8,82 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 46 sekund średniego czasu.
Analogiczny dział Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotował 4,95 mln użytkowników, 16,69 proc. zasięgu oraz 5 minut i 49 sekund spędzonych średni przez odwiedzającego, a na portalu Radia ZET taka sekcja przyciągnęła 3,56 mln internautów (12,01 proc. zasięgu), każdego średnio na 2 minuty i 43 sekundy.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Z kolei serwis magazynu „Party”, którego wydanie drukowane zamknięto z końcem ub.r., odwiedziło 4,34 mln internautów (14,63 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 3 minuty i 29 sekund.
W porównaniu z listopadem na Plotku ubyło 95,2 tys. internautów (1,1 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 26 sekund (4,9 proc.). Natomiast Pudelek.pl zyskał 589,5 tys. użytkowników (8,4 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o minutę i 5 sekund (3,6 proc.).
Z kolei na Jastrzabpost.pl liczba odwiedzających zwiększyła się o 1,11 mln (23,3 proc.), przy czym średni czasu korzystania zmalał o 21 sekund (5,9 proc.). Od przejęcia przez Wirtualną Polskę linki z serwisu pojawiają się na stronie głównej WP.pl.
Party.pl zyskało 283,8 tys. użytkowników (7 proc.) przy spadku przeciętnego czasu spędzonego przez każdego o 2 minuty i 7 sekund (37,8 proc.). Plejada.pl zanotowała spadek liczby odwiedzających o 146,4 tys. (2,2 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o minutę i 18 sekund (10,2 proc.), a Pomponik - spadek o 505,6 tys. internautów (7,9 proc.) i wzrost o 54 sekundy (7,5 proc.).
W obu statystykach zmalały wyniki sekcji show-biznesowych o2.pl i WP.pl. Pierwsza straciła 956,3 tys. użytkowników (14,9 proc.) i 18 sekund przeciętnego czasu korzystania (6,8 proc.), a druga - 218,7 tys. użytkowników (7,7 proc.) i też 18 sekund przeciętnego czasu (9,8 proc.).
Natomiast w analogicznym dziale portalu Radia ZET ubyło 718,3 tys. internautów (16,8 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 23 sekundy (16,4 proc.).
Dołącz do dyskusji: Plotek na czele serwisów o show-biznesie, Jastrzabpost i Pudelek mocno w górę