Poczytaj mi mamo
Interaktywne oprogramowanie dla dzieci może szkodzić.
Sydney Morning Herald wspomina o brytyjskich badaniach, które pokazały wpływ nowoczesnych metod uczenia na najmłodszych. Okazuje się, że nowoczesne sposoby uczenia powiązane z komputerami i oprogramowaniem przygotowywanym dla dzieci wcale nie musi być dla maluchów dobre. Aplikacje, które mają pomagać dzieciakom uczyć się pisać, mogą sprawiać, że te będą wiedzieć mniej. Wyniki tych obserwacji zburzyć mogą entuzjazm brytyjskich władz we wprowadzaniu komputerów do klas jak i wpłynąć na rodziców kupujących swoim pociechom oprogramowanie „edukacyjne”.
Badania opublikowane w czasopiśmie „Education 3 to 13” pokazały, że maluchy wykorzystujące interaktywne programy edukacyjne nie są w stanie dobrze zapamiętać tekstów, które niedawno im przedstawiono. Dzieje się tak podobno ze względu na urozmaicenie tych czytanych historii kolorowymi, ale jednocześnie rozpraszającymi animacjami oraz efektami dźwiękowymi. Specjaliści badający problem zaapelowali do rodziców i nauczycieli by ci nie porzucali opowiadania bajek czy czytania książek dzieciom.
Dołącz do dyskusji: Poczytaj mi mamo