Polacy w internecie: 50 proc. czyta, 27 proc. słucha, 23 proc. ogląda
Połowa Polaków w wieku 15-64 lat każdego miesiąca czyta wiadomości w internecie. Radia lub muzyki regularnie słucha w sieci 27 proc. osób, a materiały wideo ogląda 23 proc.
Z badania przeprowadzonego przez grupę Aegis Media wynika, że więcej Polaków regularnie czyta informacje w internecie niż ogląda je w telewizji lub słucha w radiu. 26 proc. osób co najmniej raz w miesiącu ogląda online wiadomości wideo, a 25 proc. przegląda serwisy gazet. Prasę na papierze regularnie czyta co trzeci Polak.
Radia lub muzyki każdego dnia słucha ponad połowa Polaków. Z internetu co najmniej raz w miesiącu korzysta w tym celu co czwarta osoba. Pobieranie muzyki z sieci deklaruje co piąty respondent.
Natomiast telewizję prawie codziennie ogląda 95 proc. Polaków. Z internetowych serwisów wideo korzysta regularnie trzy razy więcej osób niż chodzi do kin.
Badanie Consumer Connection System (CCS) zostało przeprowadzone przez grupę Aegis Media, w której skład w Polsce wchodzą: domy mediowie Carat i Vizeum, agencja interaktywna Hypermedia Isobar oraz agencja reklamy zewnętrznej Posterscope. Na zlecenie Aegis Media wywiady – w domach respondentów i przy użyciu laptopów – w listopadzie i grudniu ub.r. zrealizował instytut badawczy Ipsos Polska. Sondaż objął 3 tys. osób w wieku 15-64 lat, z których 1 tys. mieszka w całym kraju, a 2 tys. – w miastach mających minimum 100 tys. mieszkańców. To grupa reprezentatywna dla 27,2 mln Polaków.
Dołącz do dyskusji: Polacy w internecie: 50 proc. czyta, 27 proc. słucha, 23 proc. ogląda