SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Polityka" liderem - "Gazeta Polska" wyprzedziła "Przekrój"

Pozycję lidera sprzedaży wśród tygodników opinii utrzymała w maju br. "Polityka" - najwięcej zyskała jednak „Gazeta Polska” (wzrost o 112 proc.) - raport portalu Wirtualnemedia.pl.

Rozpowszechnianie płatne razem miesięcznika "Polityka" („Polityka” Spółdzielnia Pracy) w maju 2010 roku wyniosło 140 382 egz. i była wyższe niż rok wcześniej o 2 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Tuż za "Polityką" uplasowała się "Gość Niedzielny" (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej "Gość Niedzielny”) ze sprzedażą na poziomie 139 628 egz. (wzrost o 3 proc.).

Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska), który sprzedał się w ilości 109 037 egz., notując 2 proc. spadek sprzedaży.

Na czwartej pozycji uplasował się "Wprost" (AWR "Wprost") z wynikiem 77 993 egz., który w maju br. zmniejszył sprzedaż o 15 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca 2009 r.

Na szóste miejsce spadł tygodnik “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój), który wyprzedziła “Gazeta Polska" (wzrost sprzedaży o 112 proc.). 

maj 2010 2009
ZKDP średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem
Polityka 190 558 140 382 215 704 137 623
Gość Niedzielny 202 930 139 628 198 159 135 061
Newsweek Polska 187 169 109 037 193 344 111 926
Wprost 170 590 77 993 190 206 90 870
Gazeta Polska 82 778 51 577 56 434 24 481
Przekrój 85 000 43 734 94 514 47 970
Przewodnik Katolicki 39 750 30 412 33 434 28 304
Przegląd 68 100 24 080 68 100 21 615
Tygodnik Powszechny 39 495 22 504 38 035 19 967

 
2010 maj kwiecień
ZKDP średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem
Polityka 190 558 140 382 237 584 174 380
Gość Niedzielny 202 930 139 628 207 722 158 290
Newsweek Polska 187 169 109 037 248 399 177 354
Wprost 170 590 77 993 178 073 115 635
Gazeta Polska 82 778 51 577 72 256 42 396
Przekrój 85 000 43 734 85 000 55 094
Przewodnik Katolicki 39 750 30 412 42 335 29 691
Przegląd 68 100 24 080 68 100 26 378
Tygodnik Powszechny 39 495 22 504 40 736 26 298


Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem była tradycyjnie "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), która w maju 2010 r. zanotowała wzrost o 23 proc. i sprzedała się w ilości 370 032 egz.   

maj 2010 2009
ZKDP średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem
Tygodnik Angora 495 569 370 032 456 950 301 787
Forum 31 423 18 811 32 942 17 823
 
2010 maj kwiecień
ZKDP średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem średni nakład jednorazowy Rozpowszechnianie płatne razem
Tygodnik Angora 495 569 370 032 498 783 375 417
Forum 31 423 18 811 38 214 23 018


 

Dołącz do dyskusji: "Polityka" liderem - "Gazeta Polska" wyprzedziła "Przekrój"

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kolorysta
Podejrzewam, że PiS dofinansował swój organ prasowy wykupując z pieniędzy na kampanię wyborczą majowy nakład "Gazety Polskiej", bo nie wierzą, żeby normalni ludzie zaczęli czytać to piśmidło.
0 0
odpowiedź
User
Boruta
Czy ktoś przeczytał ten artykuł zanim został opublikowany? "wzrost sprzedaży o 112 proc.".... elementarne pojęcia z matematyki się kłaniają...
0 0
odpowiedź
User
Radek
Ja czytam Gazetę Polską i nie widzę w tym nic nienormalnego, mam kupować agenturalną Gazetę Wyborczą?
0 0
odpowiedź