Polsat liderem wpływów reklamowych w grudniu. Orange, US Pharmacia i Nestle z największymi budżetami
W grudniu ub.r. reklamodawcy cennikowo wydali na reklamę w telewizji mniej niż rok wcześniej. Największa część ich wydatków trafiła do Polsatu, który zepchnął z pierwszego miejsca TVN, notujący mocny spadek przychodów.
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach telewizyjnych w grudniu 2014 roku wyniosły łącznie 1,72 mld zł, co oznacza spadek w porównaniu do grudnia 2013 roku o 9,92 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. W zeszłym miesiącu w telewizji nadano łącznie 1,84 mln spotów, podczas gdy rok wcześniej - 1,68 mln.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 230,2 mln zł, odnotował w grudniu 2014 roku Polsat, awansujący z pozycji drugiej. Jego przychody były jednak o 6,12 proc. niższe niż rok wcześniej.
Na drugie miejsce z pierwszego spadła stacja TVN. W grudniu ub.r. zanotowała on przychody wynoszące 214,6 mln zł, czyli aż o 49,15 proc. niższe niż w grudniu 2013 roku. Trzecia lokata należała do TVP1 (143,7 mln zł, spadek o 5,21 proc.). Czwarta była TVP2 (129,2 mln zł, w dół o 9,71 proc.).
W zestawieniu top 20 stacji największy wzrost przychodów reklamowych (o 34,81 proc.) odnotował dziecięcy Disney Channel, awansujący z miejsca 9. na 5. Jego wpływy wyniosły 38,5 mln zł.
Największy spadek przychodów (o 35,89 proc.) zanotował natomiast zajmujący 19. pozycję kanał dokumentalny ID, którego wpływy zmalały do 17,8 mln zł.
Stacja | Cennikowe wpływy stacji (w zł) | |
grudzień 2013 | grudzień 2014 | |
Polsat | 245 194 511 | 230 199 445 |
TVN | 422 203 150 | 214 648 870 |
TVP1 | 151 563 548 | 143 674 581 |
TVP2 | 143 137 780 | 129 243 769 |
Disney Channel | 28 575 386 | 38 521 472 |
TVN24 | 34 520 838 | 36 054 962 |
TV PULS | 27 531 999 | 33 860 500 |
AXN | 25 587 025 | 32 426 701 |
TVN7 | 30 713 530 | 31 404 742 |
TV4 | 30 918 405 | 30 140 603 |
Discovery | 37 364 710 | 28 356 886 |
Nickelodeon | 20 114 825 | 21 778 970 |
National Geographic | 18 819 050 | 20 912 256 |
Stopklatka | - | 20 581 985 |
TVP ABC | - | 20 145 906 |
TLC | 26 449 590 | 20 095 707 |
Comedy Central | 20 436 077 | 18 368 846 |
ID | 27 711 500 | 17 765 541 |
Polsat2 | 18 483 558 | 17 640 520 |
Najwięcej na reklamę w telewizji w grudniu br. wydał operator telekomunikacyjny Orange Polska. Jego wydatki wyniosły 55,11 mln zł.
Na drugim miejscu znalazła się firma farmaceutyczna US Pharmacia (51,9 mln zł, spadek o 26,14 proc.), a trzeci był koncern spożywczy Nestle (45,1 mln zł, spadek o 1,39 proc.).
Korporacja | Cennikowe wydatki (w zł) | |
grudzień 2013 | grudzień 2014 | |
ORANGE SA | - | 55 111 158 |
US PHARMACIA INC. | 70 219 204 | 51 867 465 |
NESTLE | 45 736 131 | 45 099 962 |
PROCTER & GAMBLE | 41 285 334 | 38 621 727 |
AFLOFARM | 49 236 410 | 34 910 776 |
POLSAT I POLKOMTEL | 3 666 350 | 34 420 871 |
P4 | 34 771 254 | 31 716 472 |
LOREAL | 40 148 471 | 29 951 352 |
MEDIA EXPERT | 33 505 665 | 29 798 750 |
LIDL POLSKA | 23 788 472 | 25 970 105 |
FERRERO | 34 596 412 | 22 930 576 |
TEVA PHARMACEUTICALS | 33 942 842 | 22 618 600 |
POLPHARMA | 20 079 952 | 21 025 357 |
VOLKSWAGEN GROUP | 14 831 773 | 19 848 180 |
PEPSICO | 19 833 209 | 18 716 379 |
POLKOMTEL SA | 55 542 113 | 18 270 984 |
UNIA EUROPEJSKA | 6 073 204 | 17 800 712 |
CANAL+ | 14 354 682 | 17 594 146 |
GLAXO SMITHKLINE | 46 862 056 | 17 088 402 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem wpływów reklamowych w grudniu. Orange, US Pharmacia i Nestle z największymi budżetami