Portale „Super Expressu” i „Faktu” z większą przewagą nad Wyborcza.pl, mocno w górę Parkiet.com
Serwisy „Super Expressu” i „Faktu” osiągnęły dużo większe wzrosty liczby użytkowników niż Wyborcza.pl, umacniając się na czele rankingu witryn dzienników ogólnopolskich. Procentowo najwięcej zyskał serwis „Parkietu”, natomiast spadki zanotowały Polskatimes.pl, Przegladsportowy.pl i PB.pl.
W styczniu br. portal „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) odwiedziło 12,38 mln internautów, co dało 42,6 proc. zasięgu. Natomiast portal „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował 10,24 mln odwiedzających i 35,23 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl. W tym drugim w sierpniu ub.r. pojawił się subskrypcyjny model dostępu do treści.
„Gazeta Wyborcza” (Agora) ma dwa główne portale: Wyborcza.pl (9,17 mln użytkowników i 31,53 proc. w styczniu) i Wyborcza.biz (2,8 mln odwiedzających i 9,65 proc. zasięgu). Oferta subskrypcyjna obowiązuje w nich od siedmiu lat, na koniec września korzystało z niej 241 tys. użytkowników.
Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl odwiedziło 5,39 mln internautów, co dało 18,53 proc. zasięgu. Treści z „Dziennika Gazety Prawnej” są publikowane w trzech serwisach: w zeszłym miesiącu Dziennik.pl miał 3,31 mln użytkowników i 11,4 proc. zasięgu, Gazetaprawna.pl - 2,48 mln użytkowników i 8,52 proc. zasięgu, a Forsal.pl - 1,52 mln użytkowników i 5,24 proc. zasięgu.
Na Polskatimes.pl (Polska Press) zajrzało 2,18 mln internautów, a na portal „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) - 1,27 mln.
Zestawienie zamykają witryny dzienników gospodarczych „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) i „Parkiet” (Gremi Media). Pierwsza zanotowała 1,21 mln użytkowników i 4,18 proc. zasięgu, a druga - 570,2 tys. użytkowników i 1,96 proc. zasięgu.
Miesiąc do miesiąca portal „Super Expressu” zyskał 905,2 tys. użytkowników (to 7,9 proc. w górę), a Fakt.pl - 1,05 mln (11,4 proc.). Dzięki temu oba serwisy zwiększyły przewagę nad Wyborcza.pl, w której liczba odwiedzających zwiększyła się o 513,9 tys. (5,9 proc.).
Portal Rp.pl osiągnął wzrost o 97,8 tys. internautów (1,8 proc.). Więcej zyskały serwisy „Dziennika Gazety Prawnej”: Dziennik.pl - 241,1 tys. użytkowników (7,8 proc.), a Gazetaprawna.pl - 204,8 tys. (9 proc.), a Forsal.pl - 183,4 tys. (13,7 proc.).
Procentowo największy wzrost osiągnął Parkiet.com - o 112,1 tys. internautów, czyli 24,5 proc.
Za to na Polskatimes.pl liczba internautów zmalała o 276 tys., czyli 11,2 proc. Przegladsportowy.pl zanotował spadek o 79 tys. (5,8 proc.), a PB.pl - o 47,3 tys. (3,7 proc.).
Dołącz do dyskusji: Portale „Super Expressu” i „Faktu” z większą przewagą nad Wyborcza.pl, mocno w górę Parkiet.com
Umknęło najważniejsze, że za korzystanie z wyborcza.pl trzeba płacić, bo jest za paywallem, a SE czy F sobie oglądasz za darmo. Lepiej mieć kilkaset tyś. czytelników, którzy płacą za treści w necie niż 2 mln takich, którzy jedynie nabijają reklamami zysk.
Co do reklam jak ktoś nie ma pojęcia jak je zablokować to ogląda reklamy, sam od kilku lat ich nie oglądam lub ogladam znikomą ilość w ogóle nie zwracając uwagi czy to reklama pepsi czy leków.