Potencjał reklam w podcastach
Brytyjscy reklamodawcy sponsorujący podcasty, czyli internetowepublikacje dźwiękowe, mają potencjalnie sporą grupę odbiorców.
Tak przynajmniej wynika z badania o nazwie 'Podcasting and RadioListening via Internet Survey', przeprowadzonego przez firmęIpsos-MORI na zlecenie organizacji Radio Joint Audience ResearchLimited (RAJAR) UK - informuje na swojej stronie internetowejeMarketer.
Ponad połowa respondentów ściągających z sieci podcastystwierdziła, że jest przynajmniej w pewnym stopniu zainteresowanapobieraniem darmowych podcastów zawierających reklamy. Tymczasemtylko 31 procent badanych stwierdziło, że chciałoby płacić za tegotypu treści pozbawione reklam.
Z badania RAJAR UK wynika również, że statystyczny użytkownikpobiera 3,6 podcastów oraz przeznacza na ich słuchanie nieco ponadjedną godzinę tygodniowo.
Z kolei przeprowadzone w kwietniu bieżącego roku przez dommediowy Universal McCann badanie pokazuje, że ponad 40 procentbrytyjskich internautów w wieku od 16 do 54 lat przynajmniej razpobrało z sieci podcasta, podczas gdy w przypadku amerykańskichużytkowników wskaźnik ten wyniósł 29,5 procenta.
Zdecydowanie mniej jest jednak osób regularnie korzystających ztego typu treści. Z badania firmy Entertainment Media Research,przeprowadzonego w styczniu obecnego roku na grupie dorosłychinternautów z Wielkiej Brytanii wynika, że tylko 8 procentrespondentów przyznaje się do regularnego słuchania podcastów, azaledwie 2 procent za nie płaci.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Potencjał reklam w podcastach