"Pożeracz mediów", "zdigitalizowany", "fan YT" - którym konsumentem jesteś? [badanie]
Dom mediowy Mindshare Polska w swoim nowym badaniu wyłonił sześć charakterystycznych typów konsumenta mediów wśród użytkowników internetu. Analizę przeprowadzono w oparciu o dane uzyskane z badania dotyczącego korzystania z wideo online.
Największą wyodrębnioną w badaniu grupą są „Fani krótkich form” (25 proc.). Skupiają się wyłącznie na krótszych materiałach oglądanych w serwisach typu YouTube.
Drugą grupą pod względem wielkości są „Zdigitalizowani” (18 proc.), bardzo często oglądający wideo online. W odróżnieniu od poprzedniej grupy, chętniej sięgają po treści z serwisów typu VoD.
„Fani YouTube’a” (15 proc) oglądają treści konsumują prawie wyłącznie na tym medium. Inaczej niż „Niezaangażowani” (16 proc.), których cechuje brak przywiązania do jednego, określonego serwisu. Korzystają z wielu, ale za to umiarkowanie.
13 proc. badanych to „TV maniacy” - wierni tradycyjnej telewizji. Całkowicie nie interesują się serwisem YouTube.
A co z "Pożeraczami mediów"?
Ostatnią z wyróżnionych w badaniu Mindshare grupą są najaktywniejsi konsumenci różnych treści, w offline i online. „Pożeracze mediów” to 12 proc. badanych.
To przeważnie ludzie młodzi (40 proc. w przedziale 15-24 lata, a 35 proc. 25-34 lata), zarówno kobiety jak i mężczyźni, z wykształceniem średnim lub wyższym. Wysoki odsetek zamieszkuje małe miejscowości.
Pochodną struktury wiekowej tej grupy jest wyższy odsetek niż w przypadku grup starszych osób uczących się oraz nie posiadających dochodu lub z dochodem do 2000 zł netto.
Niemal bez wyjątków (98 proc.) "Pożeracze mediów" co najmniej raz w miesiącu oglądają krótkie filmy na YouTube. Serwisy VoD - 93 proc. (zarówno płatne jak i bezpłatne). W tym segmencie jest też najwięcej osób korzystających z płatnych serwisów wideo – co najmniej raz w tygodniu Netflix lub Showmax ogląda 80 proc., a HBO GO lub NC+ GO – 82 proc.
Duży apetyt "pożeraczy" na inne media
„Pożeracze mediów” intensywnie używają komunikatorów internetowych (81 proc.), słuchają radia przez Internet (58 proc.), czy czytają prasę w wersji elektronicznej (gazety 54 proc., magazyny 48 proc.).
Połowa osób z tej grupy co najmniej raz w tygodniu czyta gazety, a 45 proc. magazyny.
Jeśli chodzi o konsumpcję social mediów, to obok Facebooka "pożeracze" chłoną też Instagrama (57 proc. codziennie), Snapchata (47 proc. codziennie) oraz Twittera (33 proc. codziennie).
Opisywaną grupę rażą reklamy, chętnie więc sięgają po adblocki. Korzysta z nich 80 proc. "pożeraczy", co jest wynikiem o wiele wyższym niż w innych grupach (od 44 proc. do 72 proc.).
Badanie Mindshare zostało przeprowadzone metodą CAWI na grupie 1006 internatów w wieku od 15 do 54 lat.
Dołącz do dyskusji: "Pożeracz mediów", "zdigitalizowany", "fan YT" - którym konsumentem jesteś? [badanie]