28 lutego premiera serialu "Kajko i Kokosz". Oto pierwszy zwiastun
Premiera pierwszej polskiej oryginalnej animacji w serwisie Netflix pt. "Kajko i Kokosz" odbędzie się 28 lutego tego roku.
Netflix pokazał zwiastun animacji opartej na kultowym komiksie Janusza Christy. W połowie grudnia ub.r. serwis zapowiedział, że pokaże ekranizację przygód Kajko i Kokosza.
Głównymi bohaterami serii są słowiańscy wojowie - Kajko i Kokosz. Przyjaciele na co dzień służą kasztelanowi Mirmiłowi, broniąc zamieszkałej przez nich osady przed wszelkimi niebezpieczeństwami. A tych nie brakuje. Największym zagrożeniem jest oddział rycerzy rozbójników - Zbójcerzy. Herszt Zbójcerzy, Krwawy Hegemon, marzy o zdobyciu Mirmiłowa, a odkąd Kajko i Kokosz przejęli jego jajo, z którego wykluł się smok Miluś, pragnie też osobistej zemsty na parze przyjaciół. Otwarte ataki, podstępy i fortele Hegemona - z tym mierzyć się będą Kajko i Kokosz. Każdy z odcinków serii będzie stanowił odrębną historię, a wszystkie będzie łączyć przyjaźń jako wartość nadrzędna serialu.
Czytaj także: Netflix najczęściej ogląda pokolenie Y, 10 proc. stosuje binge-watching
Premiera serialu "Kajko i Kokosz" odbędzie się 28 lutego tego roku. Na początek zostanie pokazanych pięć odcinków. Kolejne dwie części ukażą się w drugiej połowie 2021 roku i w 2022 roku.
Serial składa się z 26 odcinków, który każdy z nich trwa 13 minut.
Netflix pokaże serial "Kajko i Kokosz"
Pierwsze informacje o pracach nad animacją "Kajko i Kokosz" pojawiły się w połowie 2018 roku. Od początku w prace zaangażowane było warszawskie studio animacji EGo FILM, które podpisało umowę z Fundacją Kreska im. Janusza Christy, która zajmuje się promowaniem sztuki artysty.
Animacja otrzymała dotację z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w wysokości 390 tys. złotych. Prace nad pilotażowym odcinkiem ruszyły już pod koniec maja 2019 roku.
Netflix: "Kajko i Kokosz" zasługuje na ekranizację
Konsultantami scenariuszowymi są Mike de Seve oraz nowojorskie studio Baboon Animation. Za produkcję odpowiada studio animacji EGoFILM pod nadzorem Eweliny Gordziejuk - showrunnerki, producentki wykonawczej i pomysłodawczyni adaptacji komiksu.
- Serial "Kajko i Kokosz" to kino producenckie, które postanowiłam zrealizować, aby uczcić pamięć Janusza Christy. Ogromna część polskiej literatury, w tym komiksy Mistrza zasługują na ekranizację i to nie tylko ze względu na ogromną, wciąż rosnącą popularność i rzeszę wiernych fanów, ale też ze względu na potencjał filmowy historii i unikatową warstwę plastyczną. Właśnie te wyjątkowe walory komiksu "Kajko i Kokosz" przekonały mnie, że warto podjąć wyzwanie i zmierzyć się z czymś tak ogromnym i ważnym dla naszej kultury - komentuje Ewelina Gordziejuk, showrunnerka, pomysłodawczyni i producentka wykonawcza serialu.
Nad organizacją i przebiegiem produkcji czuwa Małgorzata Badowiec - producentka liniowa. Prawa do adaptacji komiksu zostały nabyte od Fundacji Kreska im. Janusza Christy, której Prezesem jest Paulina Christa wnuczka twórcy Kajka i Kokosza.
Komiks „Kajko i Kokosz” powstał w Polsce na początku lat 70-tych i był wydawany do 1990 roku. W 2003 roku serię wznowiło wydawnictwo Egmont. W 2016 na rynku ukazała się kontynuacja przygód Kajko i Kokosza („Kajko i Kokosz - Nowe Przygody” - przyp.red.) składającą się z krótkich historii opowiadających o perypetiach pobocznych postaci ze świata Kajka i Kokosza.
Czytaj także: Netflix na produkcje w Wielkiej Brytanii wyda w tym roku miliard dolarów
Netflix ma ponad 200 milionów subskrybentów
W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się o 8,5 mln do 203,66 mln. Firma zanotowała wzrost wpływów z 5,47 do 6,64 mld dolarów, a jej zysk netto zmalał z 587 do 542 mln zł. Serialowymi hitami kwartału były „The Crown” i „Gambit królowej”, a filmowym - „The Midnight Sky”.
Według badania Mediapanel w grudniu 2020 przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 6,1 mln polskich internautów.
W 2020 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 17 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2021 roku może to być kwota 19 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: 28 lutego premiera serialu "Kajko i Kokosz". Oto pierwszy zwiastun