SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Premium Mobile ze wzrostem przychodów ze sprzedaży i niemal o połowę większą stratą netto

Wirtualny operator Premium Mobile, w tym roku przejęty przez Grupę Cyfrowego Polsatu w sprawozdaniu finansowym za zeszły rok wykazał, że w 2017 roku firma zanotowała stratę netto na poziomie 16,4 mln zł. To niemal o połowę więcej, niż w roku poprzednim, kiedy strata netto wyniosła 8,4 mln zł.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Premium Mobile to spółka, której model biznesowy opiera się na świadczeniu usług telekomunikacyjnych w modelu MVNO – wirtualnego operatora, na bazie infrastruktury Polkomtela.

Z przedstawionego przez firmę sprawozdania finansowego za zeszły rok wynika, że kapitał zakładowy spółki wyniósł 17 576 100 zł (na dzień 31 grudnia 2017 roku). Przychody netto operatora uplasowały się na poziomie 15,443 mln zł (w tym 15,2 mln zł przychodów ze sprzedaży usług), co w porównaniu do 2016 roku stanowi wzrost aż o 13,2 mln zł. Jednocześnie koszty z działalności operacyjnej wyniosły 29 725 669 mln zł, w porównaniu do 9 997 mln zł w roku poprzednim.

Bilans aktywów i pasywów za 2017 rok wyniósł 5 997 279, 89 zł, a kapitały własne na koniec ub.r. wyniosły – 6 312 557, 98 zł.  Spółka nie wypłaciła w ubiegłym roku dywidendy.  Z kolei wynik na działalności operacyjnej EBIT za 2017 rok stanowił – 14 909 437,47 zł, a EBITDA 14 749 686, 17 zł. Strata netto za ub.r. zwiększyła się o niemal połowę i ukształtowała się na poziomie – 16 405 830,50 zł, w porównaniu do 2016 roku, kiedy wyniosła – 8 368 378,67 zł.

W przeliczeniu na etaty w Premium Mobile było zatrudnionych 19 pracowników. W sumie w strukturze całej firmy pracowały osoby zatrudnione zarówno w oparciu o umowę o pracę, jak i zlecenie lub świadczenie usług. Pod koniec 2017 roku firma zatrudniała 56 osób.

Działalność spółki

Jak wynika ze sprawozdania finansowego spółki, działalność firmy w 2017 roku skupiała się przede wszystkim na pozyskiwaniu klientów oraz budowaniu kanałów sprzedaży, umożliwiających realizację założeń budżetowych. Spółka pochwaliła się osiągnięciem pozycji lidera wśród operatorów mobilnych, jeśli chodzi o bilans przenoszonych numerów, oraz 1. miejscem wśród operatorów MNVO (wirtualnych).

Dobra passa nie opuszcza firmy również w br. - w II kwartale 2018 roku użytkownicy telefonii komórkowej przenieśli w sumie ponad 424 tysiące numerów pomiędzy operatorami. Najwięcej nowych abonentów zanotował właśnie Premium Mobile, do którego przeszło ponad 13 tysięcy numerów.


https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/424-tys-numerow-przeniesionych-w-drugim-kwartale-2018-roku-premium-mobile-z-najlepszym-bilansem

Główny przychód firmy stanowią usługi mobilne na bazie własnych produktów, na zasadzie modelu operatora mobilnego, działającego na bazie sieci Plus. W 2017 roku spółka wprowadziła również nowe usługi – m.in. pakiet Freedom PL dla klientów korzystających z usług na terenie kraju, niezainteresowanych usługami poza Polską.

Strategia rozwoju na 2018 rok

Premium Mobile w 2018 roku kontynuuje swoją politykę sprzedażową, zarówno w zakresie cen, jak i oferowanych usług. Planuje utrzymanie strategii pozyskiwania klientów poprzez własne i zewnętrzne call center, punkty sprzedaży oraz zdobycie nowych partnerów biznesowych. Celem Premium Mobile ma być stworzenie stabilnej bazy klientów, którzy będą generować określone zyski.

W skład zarządu spółki do końca ub.r. wchodzili: prezes zarządu Marcin Wieczorkowski, wiceprezes Dariusz Chlastawa oraz członek zarządu ds. finansowych Piotr Kowalczyk. W lutym br. do zarządu Premium Mobile dołączył Piotr Janik (będący we władzach kilku spółek należących do Cyfrowego Polsatu). Jednocześnie podwyższono kapitał spółki z 17,6 do 36,8 mln zł.

Akcjonariuszami spółki w 2017 roku były firmy: PM Limited, Kranzi Enterprises PTE, LTD i Hopkings Capital Limited. 14 grudnia ub.r. zarząd zawarł umowę z WBN Holdings Limited oraz Aero 2, w celu dokapitalizowania spółki poprzez emisję akcji. Do końca ub.r. spółka była na etapie opracowania dokumentacji procesu inwestycyjnego, a na początku 2018 roku została dokapitalizowana.

W marcu br. Cyfrowy Polsat został mniejszościowym udziałowcem Premium Mobile, natomiast większość udziałów przejęła spółka Zygmunta Solorza nienależąca do grupy kapitałowej Cyfrowego Polsatu.

"Zanim zacznie przynosić zyski musi zainwestować pieniądze"

-Wykazana na koniec roku księgowa strata nie jest niczym ani zaskakującym ani też niepokojącym i wynika po prostu ze strategi rozwoju jak również specyfiki branży.
Jest to normalna sytuacja związana z dynamicznym rozwojem firmy, która była przewidziana i zaplanowana. Każdy z operatorów przez pierwsze lata swojego działania wykazuje stratę – zanim zacznie przynosić zyski musi zainwestować pieniądze w wiele rzeczy np zbudowanie systemów IT, systemu billingowego, call canter czy działu obsługi Klienta jak również ponosi koszty pozyskania Klientów, które w pierwszych okresach przewyższają przychody .
Premium Mobile cały czas się rozwija intensywnie pozyskując nowych Klientów, dzięki czemu od ponad pół roku jest na pierwszym miejscu wśród wszystkich operatorów pod względem bilansu liczby Klientów przenoszących do nas numery, a to wymaga nakładów inwestycyjnych, które zwrócą się w przyszłości. Jednocześnie bardzo dokładnie pilnujemy kosztów operacyjnych, zgodnie z planem. Co ważne, mamy dzięki stabilnym inwestorom zapewnione stałe finansowanie na najbliższe lata, które wystarczy na dalszy rozwój uwzględniający również straty w pierwszych latach naszej działalności.
Po nieco ponad dwóch latach działalności osiągnęliśmy już operacyjny break even co jest ewenementem wsród MVNO - informuje Dariusz Chlastawa, wiceprezes zarządu Premium Mobile.

Dołącz do dyskusji: Premium Mobile ze wzrostem przychodów ze sprzedaży i niemal o połowę większą stratą netto

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Szymon
Jestem wierny swojej sieci, która nigdy mnie nie zawiodła - Virgin Mobile i teraz od niedawna przeszedłem na abonament za 29 zł sms/mms rozmowy no limit i 20 gb internetu :D
odpowiedź