Producent „Nielegalnych” przy wzroście wpływów o 24 proc. nadal ze stratą
W ub.r. firma Telemark produkująca seriale i filmy dokumentalne zanotowała wzrost przychodów o 24,5 proc. do 9,96 mln zł oraz 304,1 tys. zł straty netto (wobec 320,8 tys. zł rok wcześniej).
Przychody sprzedażowe netto firmy Telemark wzrosły z 7,72 mln zł w 2017 roku do 9,84 mln zł w ub.r., a wynik ze zmiany stanu produktów zmalał z 277,1 do 69,9 tys. zł.
W ub.r. spółka przede wszystkim zakończyła realizację serialu „Nielegalni”, który w październiku trafił na antenę Canal+. Ponadto kontynuowała prace nad dwoma wysokobudżetowymi filmami dokumentalnymi: „Wiatr” i „Over the limit”.
Koszty operacyjne Telemarku wzrosły mocniej od przychodów - o 34,3 proc. do 11,88 mln zł. Firma zdecydowanie najwięcej przeznacza na usług obce: w 2017 roku 5,71 mln zł, a w ub.r. 7,64 mln zł.
Natomiast wydatki na wynagrodzenia poszły w górę z 1,92 do 2,85 mln zł, pozostałe koszty rodzajowe - z 311,2 do 340,4 tys. zł, nakłady na podatki i opłaty - z 42,7 do 116,1 tys. zł, a koszty amortyzacji - z 11,5 do 30,7 tys. zł.
W konsekwencji strata sprzedażowa firmy pogłębiła się z 844,3 tys. zł do 1,92 mln zł.
Za to wartość uzyskanych dotacji zwiększyła się 516,5 tys. zł do 1,64 mln zł. Dzięki temu nieco zmalały pozostałe straty zanotowane przez spółkę: strata operacyjna z 303 do 289,2 tys. zł, a strata brutto i netto z 320,8 do 304,1 tys. zł.
W konsekwencji straty z 2017 roku kapitał zapasowy firmy zmalał w ciągu roku z 1,13 mln zł do 808,9 tys. zł. Kapitał podstawowy niezmiennie wynosi 100 tys. zł.
Udziałowcami Telemarku są związani z firmą producenci: Anna Kępińska (ma 40 proc. udziałów), Stanisław Krzemiński (33 proc.) i Maciej Kubicki (27 proc.).
Ile zarabiają czołowi producenci telewizyjni?
W ub.r. Endemol Shine Polska, produkujący głównie programy i seriale telewizyjne, osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 36,9 proc. do 70,83 mln zł oraz 645 tys. zł zysku netto (wobec 858,3 tys. zł rok wcześniej). W pierwszej połowie br. firma wykonała już 83 proc. planu sprzedażowego na cały br., realizując m.in. nową edycję „Big Brothera”.
Spółka MTL Maxfilm, producent serialu „M jak miłość”, w ub.r. zanotowała wzrost przychodów o 4 proc. do 34,15 mln zł oraz 1,78 mln zł zysku netto (wobec 3,26 mln zł zysku rok wcześniej). Firma w ub.r. wyprodukowała też film „Miszmasz, czyli kogel mogel 3”, co spowodowało wzrost kosztów operacyjnych o 15,5 proc.
Przychody sprzedażowe firmy FremantleMedia Polska zmalały o 3,6 proc. do 40,95 mln zł, a jej wynik netto spadł z 2,71 mln zł zysku do 22,1 tys. zł straty. - Zmiana właściciela w TVN, a w konsekwencji inne podejście do repertuaru stacji, częste zmiany w TVP wpłynęły na nasz wynik sprzedaży, a co za tym idzie na wynik finansowy - przyznaje zarząd spółki.
Natomiast Rochstar osiągnął 52,13 mln zł przychodów sprzedażowych (57 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz 3,78 mln zł zysku netto (wobec 2,32 mln zł w 2017 roku). Oprócz programów telewizyjnych i internetowych firma zrealizowała w ub.r. przedstawienie „100 lat niepodległości” dla NBP.
W przypadku Constantin Entertainment Polska, producenta m.in. programów „Kuchenne rewolucje” i „Nasz nowy dom” oraz serialu „Ukryta prawda”, przychody zmalały w ub.r. o 18,7 proc. do 31,83 mln zł, a zysk netto - z 5,69 do 4,72 mln zł.
Firma Media Corporation, po tym jak przestała produkować dla TVP teleturniej „Jaka to melodia?”, zanotowała w ub.r. spadek przychodów o 56,3 proc. do 5,19 mln zł. Jednocześnie obniżyła koszty operacyjne o 54,7 proc. do 5,12 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 492,9 do 54,9 tys. zł.
Spółka Euromedia TV, producent teleturnieju „Jeden z dziesięciu”, w ub.r. osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 3,2 proc. do 3,21 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 72,8 do 25,2 tys. zł.
Studio Filmowe OTO, działające pod marką OTO Film, w ub.r. przy wzroście przychodów sprzedażowych o 10,8 proc. do 35,53 mln zł zanotowało 364,3 tys. zł straty netto (wobec 16,7 tys. zł straty rok wcześniej).
Z kolei notowana na warszawskiej giełdzie ATM Grupa opublikowała już raport finansowy za pierwszy kwartał br. W pionie produkcji telewizyjnej zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 0,5 proc. do 39,72 mln zł i wzrost zysku EBITDA z 4,88 do 5,25 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Producent „Nielegalnych” przy wzroście wpływów o 24 proc. nadal ze stratą