Gmail traci, ale nadal liderem. W górę Poczta.o2.pl (TOP serwisów poczty elektronicznej)
Najpopularniejszą platformą poczty elektronicznej w Polsce jest bez zmian Gmail, natomiast na najdłużej przyciągają internautów serwisy WP, Onetu, Interii i o2.pl. Ten ostatni w skali roku osiągnął spory wzrost odwiedzalności.
W październiku br. przeglądarkową wersję Gmaila, działającą pod adresem mail.google.com, odwiedziło 8,26 mln polskich internautów. Wykonali w tym serwisie 237,09 mln odsłon, a każdy korzystał z niego przez godzinę, 20 minut i 7 sekund - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl
Gmail miał 1,3 mln użytkowników więcej niż witryna mailowa portalu WP.pl, na której 6,93 mln internautów wykonało 799,29 mln osłon, a każdy spędził przeciętnie 6 godzin, 36 minut i 35 sekund. Analogiczny serwis Onetu miał 4,85 mln użytkowników, 404,58 mln odsłon oraz 6 godzin, 32 minuty i 8 sekund średniego czasu korzystania. Na Onecie działa też system logowania Onet Konto, z którego skorzystało w zeszłym miesiącu 3,91 mln internautów, wykonując 46,19 mln odsłon.
Serwis mailowy o2.pl zanotował 3,08 mln użytkowników, 290,38 mln odsłon oraz 6 godzin i 4 minuty średniego czasu korzystania, natomiast analogiczna witryna Interii przy 3,06 mln odwiedzających miała 86,32 mln odsłon oraz 5 godzin, 57 minut i 36 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika.
Zdecydowanie najniższe statystyki osiągnęła Poczta.gazeta.pl - 303,1 tys. użytkowników i 18,56 mln odsłon.
Na komputerach Gmaila odwiedziło 7,97 mln internautów, wykonując 229,62 mln odsłon oraz spędzając średnio godzinę, 22 minuty i 43 sekundy.
Poczta.wp.pl przy 5,81 mln użytkowników miała 591,51 mln odsłon oraz 6 godzin, 37 minut i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Poczta.onet.pl zanotowała 3,99 mln użytkowników, 236,52 mln odsłon oraz 6 godzin, 27 minut i 21 sekund średniego czasu korzystania.
Na smartfonach i tabletach witryna mailowa WP.pl zanotowała 2,68 mln użytkowników, 207,78 mln odsłon oraz 2 minuty, 43 sekundy i 56 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę. Poczta.onet.pl miała 1,72 mln użytkowników, 168,06 mln odsłon oraz 3 godziny, 26 minut i 9 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Gmaila odwiedziło natomiast 497 tys. internautów, którzy wykonali 7,47 mln odsłon.
W skali roku Gmail stracił 3,41 pkt proc. zasięgu i 58,86 mln odsłon (to odpowiednio 10,3 i 19,9 proc. w dół), zyskując 7 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania (10,9 proc. w górę).
Poczta.wp.pl zanotowała spadek o 1,74 pkt proc. zasięgu i 629,47 mln odsłon (6,5 i 44,1 proc. w dół) oraz wydłużenie przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika o 70 minut i 30 sekund (czyli 21,6 proc.). Natomiast Poczta.onet.pl przy spadku zasięgu o 0,28 pkt proc. (czyli 1,6 proc.) i liczby odsłon o 177,28 mln (30,5 proc.) zyskał 11 minut i 46 sekund średniego czasu korzystania (3,1 proc.).
Witryna mailowa o2.pl zyskała 0,88 pkt proc. zasięgu, 91,3 mln odsłon oraz aż 2 godziny, 35 minut i 17 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 8,6, 45,9 i 74,4 proc. w górę). Wyprzedziła dzięki temu serwis mailowy Interii, który stracił 0,8 pkt proc. zasięgu i 1,05 mln odsłon (6,8 i 1,2 proc. w dół).
Wśród mailowych aplikacji mobilnych zdecydowanym liderem jest Gmail, z którego w minionym miesiącu skorzystało 6,74 mln internautów. Gmail, tak samo jak Onet Poczta, nie jest a badaniu Gemius/PBI objęty audytem, więc nie ma danych o odsłonach i czasie korzystania.
Aplikacja Nowa Poczta Interia zanotowała 292 tys. użytkowników, 71,7 mln odsłon oraz 2 godziny, 8 minut i 30 sekund średniego czasu korzystania. Po ponad 200 tys. użytkowników miały też Poczta o2 (227,6 tys.) i WP Poczta (200,5 tys.).
Aplikacja Gmaila straciła w skali roku 6,45 pkt proc. zasięgu (to 21 proc. w dół), a Onet Poczta - 0,54 pkt proc. (58,1 proc. w dół).
Natomiast Nowa Poczta Interia osiągnęła wzrost o 0,42 pkt proc. zasięgu, 39,48 mln odsłon oraz 20 minut i 55 sekund średniego czasu korzystania przez internautę (to odpowiednio 66,7, 122,5 i 19,4 proc. w górę), a Poczta o2 - 0,05 pkt proc. zasięgu i 10,18 mln odsłon (6,5 i 31,7 proc. w górę) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 4 minuty i 57 sekund (czyli 2,2 proc. w dół).
Dołącz do dyskusji: Gmail traci, ale nadal liderem. W górę Poczta.o2.pl (TOP serwisów poczty elektronicznej)
Panie po to weszło RODO być mógł ich ścigać, a nie podziwiać.