Przeglądarki internetowe: Chrome coraz popularniejszy w Polsce i globalnie, traci Firefox
Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w lutym 2019 r. zanotowała wzrost udziału zarówno w globalnym, jak i polskim rynku.
Z danych StatCounter wynika, że w lutym br. Chrome miał w skali globalnej 62,41 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 61,72 proc. w styczniu.
Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała wzrost z 15,23 proc. do 15,56 proc. rynkowego udziału, a na trzecim Firefox - ze spadkiem z 4,66 proc. do 4,39 proc.
Top 5 zamykają aplikacje UC Browser (spadek z 3,83 proc. do 3,73 proc.) i Samsung Internet (spadek z 3,64 proc. do 3,42 proc.).
Tymczasem w Polsce Chrome także zanotował wzrost i nieustannie jest zdecydowanym liderem. Przeglądarka Google miała w lutym br. 77,24 proc. udziału w naszym rynku, wobec 76,88 proc. w styczniu.
Daleko w tyle za Chrome są w naszym kraju konkurencyjne przeglądarki: Firefox (spadek z 7,11 proc. do 6,84 proc.), Samsung Internet (5,32 proc. - bez zmian), Opera (spadek z 3,95 proc. do 3,93 proc.) oraz Safari (2,54 proc. - bez zmian).
Dołącz do dyskusji: Przeglądarki internetowe: Chrome coraz popularniejszy w Polsce i globalnie, traci Firefox