SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Przekrój” i “Wprost” sporo straciły, “Newsweek” do góry

W marcu br. największy spadek sprzedaży wśród tygodników opinii zanotował “Przekrój”, sporo stracił też “Wprost”, z którego zwolniony został Tomasz Lis. Lekko zyskał zaś “Newsweek” - liderem wzrostu była jednak “Gazeta Polska”.

Liderem zestawienia pozostał “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w marcu 2012 roku wyniosła 143 413 egz. i była o 1,28 proc. wyższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

>>> „Gość Niedzielny” tylko 15 mln zł z reklam. „Dystans marketerów i grupa czytelnicza”

Na drugą pozycji utrzymał się tygodnik ”Uważam Rze” (Presspublica). W analizowanym miesiącu sprzedawał się on średnio w liczbie 130 782 egz., notując spadek o 7,04 proc. względem marca 2011 roku, który był jego drugim miesiącem ukazywania się na rynku.

Trzecia bez zmian była “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), która w marcu br. osiągnęła średnią sprzedaż ogółem na poziomie 121 117 egz., notując spadek o 9,06 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży w trzecim miesiącu br. zanotował ponownie “Przekrój” (Presspublica), którego wynik zmalał aż o 42,05 proc. i wyniósł już tylko 20 724 egz., co było najniższym wynikiem w historii ukazywania się tytułu. Magazyn ten utrzymał się na miejscu siódmym.

Sporym spadkiem dotknięty został zajmujący piątą lokatę tygodnik “Wprost” (AWR “Wprost”), którego sprzedaż ogółem zmalała o 21,74 proc. i uplasowała się na poziomie 71 696 egz. W lutym br. redaktorem naczelnym “Wprost” przestał być Tomasz Lis, którego zastąpił Michał Kobosko (więcej na ten temat).

Lis od końca marca br. jest natomiast redaktorem naczelnym tygodnika “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), a już z końcem lutego br. p.o. naczelną pisma została jego współpracowniczka Aleksandra Karasińska, a zaczęli w nim pisać byli felietoniści “Wprost” (więcej na ten temat). W marcu br. “Newsweek” zanotował lekki wzrost sprzedaży wynoszący 1,60 proc. (bez zmian czwarte miejsce).

Najwięcej w rankingu zyskała jednak “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Plasujący się na szóstej lokacie, tuż za “Wprost”, tygodnik Tomasza Sakiewicza sprzedał się w marcu br. w liczbie 71 467 egz., czyli o 4,02 proc. większej niż rok wcześniej.

Wirtualnemedia.plmarzec
ZKDP20122011
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny204 429144 365143 413198 848141 958141 594
Uważam Rze219 975131 253130 782329 927140 687140 681
Polityka182 000121 184121 117188 700133 184133 182
Newsweek Polska165 711132 406108 418177 394114 380106 706
Wprost174 000126 75671 696182 000112 38991 614
Gazeta Polska137 85871 89071 467137 41069 99268 707
Przekrój56 03826 53420 72480 00041 57035 760
Przegląd60 90020 48920 48962 00021 57821 578
Tygodnik Powszechny36 89822 57516 35638 67421 98317 332
Przewodnik Katolicki35 01024 5973 09840 00527 1513 267


Spośród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej “Tygodnik Angora”
(Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) zanotował spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 0,92 proc. Natomiast wynik “Forum” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) spadł aż o 12,86 proc.

Wirtualnemedia.plmarzec
ZKDP20122011
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora544 612353 897353 897527 268357 173357 173
Forum29 36514 06514 06529 50516 14016 140


Największy spadek w marcu br. w porównaniu do lutego br. zanotował  “Wprost”
, którego sprzedaż ogółem zmalała o 15,27 proc. Z kolei największy wzrost, wynoszący 17,26 proc., odnotowała “Gazeta Polska”.

Wirtualnemedia.pl2012
ZKDPmarzecluty
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny204 429144 365143 413200 080140 224139 298
Uważam Rze219 975131 253130 782218 460137 011136 546
Polityka182 000121 184121 117184 650123 536123 485
Newsweek Polska165 711132 406108 418159 541122 98897 778
Wprost174 000126 75671 696174 448123 78184 622
Gazeta Polska137 85871 89071 467139 03861 80060 950
Przekrój56 03826 53420 72458 51029 74023 930
Przegląd60 90020 48920 48960 90021 46221 462
Tygodnik Powszechny36 89822 57516 35636 98623 76318 205
Przewodnik Katolicki35 01024 5973 09836 00025 2083 123
 
Wirtualnemedia.pl2012
ZKDPmarzecluty
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora544 612353 897353 897545 089369 445369 445
Forum29 36514 06514 06529 53014 55514 555

Dołącz do dyskusji: “Przekrój” i “Wprost” sporo straciły, “Newsweek” do góry

40 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nordo
Wprost i badziewiarz Lisiecki toną. Już prawie 50 tysięcy zaliczają sobie do rozpowszechniania, czyli nie jest to sprzedaż kioskowa, kurs akcji point group to 34 grosze. Głupek znika, czas najwyższy,
odpowiedź
User
eko
za chwilę Lisiecki ogłosi, że Wprost sprzedaje 100 tysięcy e-wydań, wszyscy mają polewkę jak Dyzma umiera.
odpowiedź
User
Księgowy
Smutne co dzieje się z Przekrojem, a teraz Wprost. Niestety tak to wygląda, jeśli jedyną strategią na poprawę sprzedaży jest wywalanie kolejnych dziennikarzy i obcinanie honorariów.
odpowiedź