Publicis konsoliduje w Polsce
Optimedia i ZenithMedia w jednej grupie
Od 1 stycznia 2005 roku domy mediowe ZenithMedia, Equinox oraz Optimedia połączą swoje siły i utworzą ZenithOptimedia Group Poland - jeden z trzech największych podmiotów na polskim rynku domów mediowych. Dzięki temu posunięciu międzynarodowa sieć ZenithOptimedia ujednolici swoją obecność w Polsce a wymienione firmy zaczną ze sobą kooperować tak, jak ma to miejsce na rynkach zagranicznych. Celem nowej grupy będzie osiągnięcie synergii w tworzeniu maksymalnie spójnej i konkurencyjnej oferty rynkowej oraz rozwijanie standardów obsługi klientów na najwyższym poziomie.
Firmy wchodzące w skład ZenithOptimedia Poland utrzymają swoją niezależność w funkcjonowaniu i obsłudze klientów. Zmianie ulegnie struktura kierowania finansami. ZenithOptimedia Poland przejmie obowiązek składania raportów finansowych z działalności wymienionych domów mediowych od ich rodzimych agencji reklamowych (Saatchi&Saatchi oraz Publicis). Firmy wchodzące w skład ZenithOptimedia Poland będą także wspólnie prowadzić negocjacje z mediami i partnerami biznesowymi.
Nowa grupa będzie również odpowiedzialna za koordynację rozwoju sieci w regionie Europy Środkowej i Wschodniej (Czechy, Słowacja, Węgry i kraje bałkańskie). Specjalnie do tego celu zostanie powołany zespół specjalistów, który będzie wspierał działania domów mediowych ZenithOptimedia w poszczególnych krajach.
ZenithOptimedia Group Poland został powołany do życia przez Publicis Group. Będzie miał formę spółki. Zarząd ZenithOptimedia Poland utworzą: Adri Ulfman, Dyrektor Regionalny ZenithOptimedia ds. Europy Środkowej i Wschodniej, który będzie piastował funkcję przewodniczącego rady nadzorczej oraz CEO spółki, Szymon Marek - Dyrektor Zarządzający Optimedia Poland, Jakub Potrzebowski - Dyrektor Zarządzający ZenithMedia.
Prace zarządu będzie wspierać Komitet Doradczy, który zadba o zapewnienie odpowiedniego kierunku rozwoju grupy. ZenithOptimedia pozycjonuje się jako tak zwana ROI Agency (ang. Return On Investment - zwrot z inwestycji). Jej działania mają być ukierunkowane na przynoszenie klientom zwrotu z inwestycji poniesionych na komunikację marketingową. Tej ideii będzie także podporządkowana praca polskiego oddziału grupy. ZenithOptimedia Poland będzie również przedstawiana jako instytucja specjalizująca się w innowacyjnych i profesjonalnych metodach komunikacji marketingowej.
W Komitecie Doradczym zasiądą między innymi: Tomasz Pawlikowski, Dyrektor Regionalny Publicis ds. Europy Środkowej i Wschodniej oraz Marek Żołędziowski, Prezes Saatchi&Saatchi Poland.
"Czujemy się zobowiązani do dostarczania naszym klientom bezkonkurencyjnych i maksymalnie efektywnych rozwiązań oraz usług. Jesteśmy dumni z naszych dotychczasowych osiągnięć, umiejętności, narzędzi oraz posiadanej unikatowej wiedzy i zależy nam na tym, by te zasoby rozwijać. Inwestujemy w ludzi i zmiany strukturalne, żeby stworzyć na rynku nową, godną naśladowania jakość. Naszym celem jest osiągnięcie pozycji lidera." - powiedział Adri Ulfman.
ZenithOptimedia Group Poland planuje także zacieśnienie współpracy z domem mediowym Starcom.
ZenithOptimedia to międzynarodowa sieć domów mediowych należąca do Publicis Group - jednej z największych na świecie grup skupiających firmy z branży komunikacji marketingowej. Posiada 161 oddziałów w 58 krajach świata. Oferuje usługi m.in. z zakresu przygotowania strategii komunikacji marketingowej, planowania, negocjacji przy zakupie powierzchni i czasu reklamowego oraz wdrażania kampanii reklamowych. Zajmuje się także koordynacją działań reklamowych prowadzonych na skalę międzynarodową.
Dołącz do dyskusji: Publicis konsoliduje w Polsce