SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Pudelek.pl przed Plejadą i Pomponikiem. Mocno w górę Jastrzabpost, w dół Plotek, Kozaczek i Pudelek.tv (TOP 10)

Pudelek.pl awansował na pierwsze miejsce wśród serwisów plotkarskich pod względem zasięgu, wyprzedzając Plejada.pl. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności zanotowały Pomponik.pl i Jastrzabpost.pl, a znaczące spadki - Plotek.pl, Kozaczek.pl i Pudelek.tv. Pudelek.pl i Plotek.pl wyższą odwiedzalność niż na komputerach osiągają już na urządzeniach mobilnych.

W lipcu br. Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 3,7 mln realnych użytkowników, czyli 13,96 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 169,2 mln odsłon, a każdy spędził na stronie średnio godzinę i 51:42 minuty - wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Serwis jest zdecydowanym liderem wśród witryn plotkarskich w dwóch ostatnich statystykach. Druga pod względem liczby odsłon Plejada.pl (Grupa Onet-RASP) zanotowała ich prawie dwa razy mniej (95,84 mln), natomiast po ponad 15 minut przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika osiągnęły jedynie Pudelek.tv (Grupa Wirtualna Polska) - 19:21 minuty, Pomponik.pl (Grupa Interia.pl) - 16:33 minuty oraz Plejada.pl - 15:49 minuty.

Z drugiej strony na Party.pl (Grupa Edipresse.pl) przeciętny odwiedzający spędził jedynie 4:18 minuty, w dziale Hotplota Eska.pl (Grupa ZPR Media) - 6:17 minuty, a na Jastrzabpost.pl - 6:39 minuty.

Serwisy plotkarskie w lipcu 2017 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

pudelek.pl

3 696 874

169 204 865

1:51:42

13,96%

plejada.pl

3 282 284

95 840 976

0:15:49

12,39%

pomponik.pl

3 154 141

44 640 659

0:16:33

11,91%

gwiazdy.wp.pl

3 133 860

41 221 903

0:11:22

11,83%

plotek.pl

2 818 163

60 331 911

0:11:48

10,64%

party.pl

2 140 953

17 359 177

0:04:18

8,08%

jastrzabpost.pl

1 444 759

17 343 340

0:06:39

5,45%

kozaczek.pl

1 153 403

18 306 720

0:09:13

4,35%

eska.pl-hotplota

853 676

2 076 036

0:06:17

3,22%

pudelek.tv

823 127

3 842 723

0:19:21

3,11%

Tylko na komputerach liderem zasięgowym jest Plejada.pl - miała w lipcu 2,19 mln użytkowników, natomiast Gwiazdy.wp.pl - 2,08 mln, Pudelek.pl - 1,95 mln, a Pomponik.pl - 1,87 mln.

Z kolei najwięcej odsłon miał Pudelek.pl - 78,37 mln odsłon, wobec 57,71 mln na Plejada.pl i 31,99 mln na Gwiazdy.wp.pl. Pudelek.pl osiągnął też zdecydowanie najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego - godzinę i 13:36 minuty. Żaden z pozostałych serwisów nie przekroczył pod tym względem 20 minut.

Serwisy plotkarskie w lipcu 2017 r.  na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

plejada.pl

2 193 099

57 707 685

0:18:23

8,28%

gwiazdy.wp.pl

2 085 491

30 989 254

0:10:42

7,87%

pudelek.pl

1 949 142

78 366 371

1:13:36

7,36%

pomponik.pl

1 875 662

25 556 010

0:18:00

7,08%

plotek.pl

1 343 260

23 917 524

0:09:28

5,07%

party.pl

603 828

3 055 170

0:03:35

2,28%

pudelek.tv

413 706

1 256 003

0:18:08

1,56%

jastrzabpost.pl

411 383

3 543 236

0:04:59

1,55%

kozaczek.pl

316 244

4 055 847

0:10:06

1,19%

eska.pl-hotplota

284 296

556 838

0:09:56

1,07%


Na smartfonach i tabletach zdecydowanym liderem jest Pudelek.pl - w lipcu odwiedziło go 2,28 mln użytkowników, podczas Plotek.pl (Grupa Gazeta.pl) miał ich 1,79 mln, a Pomponik.pl, Gwiazdy.wp.pl i Party.pl - po 1,6-1,7 mln.

Pudelek.pl zanotował 90,84 mln odsłon, prawie trzy razy więcej niż Plejada.pl (38,13 mln) i Plotek.pl (36,41 mln). Na Pudelek.pl odwiedzający spędził prawie dwie godziny, natomiast z pozostałych witryn poziom 10 minut przekroczyły jedynie Pudelek.tv (17:14), Plotek.pl (11:31) i Pomponik.pl (10:58).

Pudelek.pl na urządzeniach mobilnych zanotował więcej użytkowników (2,28 mln wobec 1,95 mln) i odsłon (90,84 mln wobec 78,37 mln) niż na komputerach, podobnie jak Plotek.pl (1,79 mln wobec 1,34 mln w liczbie użytkowników i 36,41 mln wobec 23,92 mln w liczbie odsłon).

Serwisy plotkarskie w lipcu 2017 r.  na smartfonach i tabletach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

pudelek.pl

2 283 725

90 838 494

1:57:59

8,62%

plotek.pl

1 786 177

36 414 387

0:11:31

6,74%

pomponik.pl

1 679 219

19 084 649

0:10:58

6,34%

gwiazdy.wp.pl

1 638 366

10 232 649

0:08:06

6,19%

party.pl

1 615 047

14 304 007

0:04:21

6,10%

plejada.pl

1 577 385

38 133 291

0:07:21

5,96%

jastrzabpost.pl

1 080 914

13 800 104

0:07:00

4,08%

kozaczek.pl

873 968

14 250 873

0:08:30

3,30%

eska.pl-hotplota

587 133

1 519 199

0:04:19

2,22%

pudelek.tv

488 948

2 586 720

0:17:14

1,85%


Pudelek.pl osiągnął w skali roku wzrost zasięgu o 1,09 pkt proc., czyli 8,22 proc. Jednocześnie serwis stracił 11,06 mln odsłon i 14:14 minuty przeciętnego czasu korzystania (to spadki o 6,14 i 11,3 proc.).

Dzięki wzrostowi zasięgu Pudelek.pl wyprzedził Plejadę, która straciła pod tym względem 11 proc., notując jednocześnie niewielki wzrost liczby odsłon (o 3,68 mln, czyli 4 proc.) i spadek średniego czasu spędzanego przez odwiedzającego o 2:43 minuty (14,66 proc. w dół). Natomiast Pomponik.pl przy wzroście zasięgu o 23,42 proc. zanotował spadek liczby odsłon o 4,23 mln i przeciętnego czasu korzystania o 5:50 minuty (to 8,66 i 26 proc. w dół).

Bardzo duży wzrost odwiedzalności osiągnął Jastrzabpost.pl - zyskał 55,7 proc. zasięgu, 12,64 mln odsłon (to aż 268,6 proc. w górę) i 3:38 minuty średniego czasu korzystania (120,4 proc. w górę).

Za to Plotek.pl stracił w skali roku 14,74 proc. zasięgu, 15,67 mln odsłon (spadek o 20,6 proc.) i 17 sekund przeciętnego czasu spędzanego przez użytkowników (2,3 proc. w dół); Kozaczek.pl - 15,86 proc. zasięgu, 1,66 mln odsłon (8,3 proc. w dół) i 1:58 minuty średniego czasu korzystania (17,6 proc. w dół), natomiast Pudelek.tv - 31 proc. zasięgu i 1,09 mln odsłon (spadek o 22,1 proc.), przy wzroście przeciętnego czasu korzystania o 2:04 minuty (12 proc. w górę).

Dołącz do dyskusji: Pudelek.pl przed Plejadą i Pomponikiem. Mocno w górę Jastrzabpost, w dół Plotek, Kozaczek i Pudelek.tv (TOP 10)

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ANALizatorium
Party i Jastrzabpost stanowczo przegrzane pod względem optymalizacji SEO, tak samo ESKA-Hotplota. 4-6 minut na serwisie plotkarskim oznacza czas potrzebny na wpadnięcie na stronę, przelecenie artykułu, przeskanowanie innych tytułów i ucieczkę.

Te serwisy żyją plotą, czyli fajnym donosem, ZDJĘCIAMI, komentarzami. Jeśli witryna plotkarska generuje mniej niż 10 odsłon na użytkownika, to znaczy, że nie ma tam fajnych fotek, ludzie nie komentują, a treści są... jakie są.

W takich witrynach jedyne kampanie, które mają sens, to ROS, najlepiej z rozliczaniem CPL. Reklamodawcom sugeruję pytać właścicieli Party, JastrzabPost, Eska o oglądalność strony głównej i średnią liczbę komentarzy na tekst. To one świadczą o rozpoznawalności oraz przywiązaniu do marki.

Ale może się pomyliłam.
odpowiedź
User
Agencja Krzak
Party i Jastrzabpost stanowczo przegrzane pod względem optymalizacji SEO, tak samo ESKA-Hotplota. 4-6 minut na serwisie plotkarskim oznacza czas potrzebny na wpadnięcie na stronę, przelecenie artykułu, przeskanowanie innych tytułów i ucieczkę.

Te serwisy żyją plotą, czyli fajnym donosem, ZDJĘCIAMI, komentarzami. Jeśli witryna plotkarska generuje mniej niż 10 odsłon na użytkownika, to znaczy, że nie ma tam fajnych fotek, ludzie nie komentują, a treści są... jakie są.

W takich witrynach jedyne kampanie, które mają sens, to ROS, najlepiej z rozliczaniem CPL. Reklamodawcom sugeruję pytać właścicieli Party, JastrzabPost, Eska o oglądalność strony głównej i średnią liczbę komentarzy na tekst. To one świadczą o rozpoznawalności oraz przywiązaniu do marki.

Ale może się pomyliłam.


Bardzo fajny i rzeczowy komentarz. Like!
odpowiedź
User
w
Party i Jastrzabpost stanowczo przegrzane pod względem optymalizacji SEO, tak samo ESKA-Hotplota. 4-6 minut na serwisie plotkarskim oznacza czas potrzebny na wpadnięcie na stronę, przelecenie artykułu, przeskanowanie innych tytułów i ucieczkę.

Te serwisy żyją plotą, czyli fajnym donosem, ZDJĘCIAMI, komentarzami. Jeśli witryna plotkarska generuje mniej niż 10 odsłon na użytkownika, to znaczy, że nie ma tam fajnych fotek, ludzie nie komentują, a treści są... jakie są.

W takich witrynach jedyne kampanie, które mają sens, to ROS, najlepiej z rozliczaniem CPL. Reklamodawcom sugeruję pytać właścicieli Party, JastrzabPost, Eska o oglądalność strony głównej i średnią liczbę komentarzy na tekst. To one świadczą o rozpoznawalności oraz przywiązaniu do marki.

Ale może się pomyliłam.


Szukam doradcy o kompetencjach, które Pani zaprezentowała. Czy mógłbym prosić o kontakt ze mną pod tym adresem:
odpowiedź