Kto ogląda programy śniadaniowe? Statystyczny widz „Pytania na śniadanie” ma wykształcenie podstawowe, a „Dzień dobry TVN” - średnie
W widowni „Pytania na śniadanie” dominują osoby z wykształceniem podstawowym i mieszkańcy wsi, a „Dzień dobry TVN” osoby z wykształceniem średnim i mieszkańcy małych miast. Audytorium morning-show TVN ma wyższe dochody względem programu TVP2 - szczegółowy raport Wirtualnemedia.pl.
Ponad 2/3 widowni „Pytania na śniadanie” i „Dzień dobry TVN” to kobiety
W sezonie telewizyjnym 2022/2023 (od 1 września ub.r. do 30 czerwca br.) emitowane w TVP2 „Pytanie na śniadanie” oglądało średnio 67,71 proc. kobiet i 32,29 proc. mężczyzn - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Podobną strukturę widowni pod względem płci posiada nadawane w niemal tym samym paśmie konkurencyjne „Dzień dobry TVN”. Wszystkie wydania morning-show TVN w analizowanym okresie śledziło średnio 68,72 proc. kobiet i 31,28 proc. mężczyzn.
Widownia cyklu TVN nieco młodsza od audytorium tytułu TVP2
Oba programy charakteryzują się niskimi wynikami oglądalności wśród młodych widzów. Udziały widowni tytułów w grupach wiekowych 10-11, 13-15, 16-17, 18-19 i 20-24 wynoszą poniżej lub w okolicy 1 proc.
W kolejnych grupach wiekowych zainteresowanie „Pytaniem na śniadanie” i „Dzień dobry TVN” stopniowo zaczyna rosnąć. Jest ono bardzo wysokie w starszych grupach wiekowych, zwłaszcza w przypadku morning-show TVP2.
Zdecydowanie najwyższe wyniki oglądalności tytuły notują w grupie 65+, w której widownia „Pytania na śniadanie” stanowi 41,60 proc. wszystkich oglądających, a „Dzień dobry TVN” - 36,11 proc.
Mieszkańcy wsi stanowią 48 proc. widzów „Pytania na śniadanie” i 30 proc. „Dzień dobry TVN”
Wyraźne dysproporcje oglądalności obu tytułów notowane są w miejscu zamieszkania widzów. „Pytania na śniadanie” ma przewagę w strukturze widowni mieszkańców wsi, którzy stanowią 48,29 proc. udziału wszystkich widzów. W przypadku „Dzień dobry TVN” wartość ta wynosi 29,56 proc.
Relatywnie porównywalne wyniki oba programy mają wśród widzów z miast do 50 tys. mieszkańców - 25,64 proc. w przypadku programu śniadaniowego TVP2 i 27,90 proc. - TVN.
Z kolei w miastach liczących od 50 tys. mieszkańców sumaryczny udział widowi „Pytania na śniadanie” wynosi 26,06 proc., a „Dzień dobry TVN” - 42,54 proc.
Audytorium magazynu TVN ma wyższe dochody od widzów programu TVP2
Dysproporcje oglądalności obu magazynów śniadaniowych widoczne są także w ujęciu miesięcznego dochodu netto danego gospodarstwa domowego w przeliczeniu na 1 mieszkańca (w zł). „Dzień dobry TVN” ma zauważalną przewagę osób z wysokimi dochodami (pow. 5 tys. zł), którzy stanowią 46,51 proc. udziału wszystkich widzów stacji. Wartość ta w przypadku „Pytania na śniadanie” wynosi 28,87 proc.
Z kolei w przypadku dochodów od 0 do 2500 zł dużo wyższy udział notuje morning-show TVP2 - 22,48 proc., podczas gdy audytorium programu TVN z takimi dochodami stanowi 14,23 proc. wszystkich widzów.
Widzowie „Pytania na śniadanie” najczęściej posiadają wykształcenie podstawowe, a „Dzień dobry TVN” - średnie
„Pytanie na śniadanie” w sezonie 2022/2023 zdecydowanie najchętniej oglądały osoby z wykształceniem podstawowym, którzy stanowili 51,16 proc. wszystkich widzów programu (w przypadku „Dzień dobry TVN” wyniki wyniósł 24,69 proc.)
„Dzień dobry TVN” najchętniej śledzą osoby z wykształceniem średnim - 43,80 proc. (32,51 proc. takich widzów notuje śniadaniowy cykl TVP2).
Z kolei udział widzów z wykształceniem wyższym w przypadku „Dzień dobry TVN” - 28,87 proc. - jest ponad dwukrotnie wyższy od „Pytania na śniadanie” - 13,72 proc.
Oba tytuły najchętniej oglądają emeryci
Ze względu na wykonywany zawód badane audycje najchętniej oglądane są przez emerytów, którzy stanowią 54 proc. widowni „Pytania na śniadanie” i 41,13 proc. widowni „Dzień dobry TVN”.
Program TVN ma wyższy udział widowni pracowników szczebla średniego i kadry zarządzającej (odpowiednio po 25,70 proc. i 11,65 proc.) nad tytułem Dwójki (17,33 proc. i 5,08 proc.).
Jak wynika z danych Nielsena, w sezonie telewizyjnym 2022/2023 (tj. w okresie od 1 września ub.r. do 30 czerwca br.) „Pytanie na śniadanie” oglądało średnio 409 tys. widzów w grupie 4+, a „Dzień dobry TVN” - 367 tys. osób.
Aktualnie gospodarzami „Pytanie na śniadanie” są: Ida Nowakowska-Herndon i Tomasz Wolny, Izabella Krzan i Tomasz Kammel, Małgorzata Tomaszewska i Aleksander Sikora, Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski, Małgorzata Opczowska i Robert Koszucki (który ostatnio zastąpił Łukasza Nowickiego) oraz nowa para - Robert Rozmus (zadebiutował 12 sierpnia) i Anna Popek (wróciła do magazynu w kwietniu br. i początkowo prowadziła go w różnych parach; od 12 sierpnia stanowi stały duet z Rozmusem).
„Dzień dobry TVN” powróci w nowej odsłonie od 28 sierpnia
„Dzień dobry TVN” aktualnie ma przerwę wakacyjną (TVN latem emituje program „Dzień dobry wakacje”), morning-show powróci do oferty stacji w poniedziałek, 28 sierpnia br. i będzie nadawany o 7.45 - 15 minut wcześniej niż dotychczas. Program zyska także nową scenografię oraz czołówkę.
Śniadaniowy magazyn TVN jesienią poprowadzą na zmianę trzy pary gospodarzy: Dorota Wellman i Marcin Prokop, Paulina Krupińska i Damian Michałowski oraz Ewa Drzyzga i Krzysztof Skórzyński. Nie wykluczone, że „Dzień dobry TVN” z czasem zyska czwartą parę gospodarzy.
W sezonie 2022/2023 magazyn prowadziło sześć duetów, ale stacja TVN zakończyła współpracę z piątką prowadzących. Do czerwca br. gospodarzami programu byli jeszcze: Anna Kalczyńska, Andrzej Sołtysik, Małgorzta Ohme, Agnieszka Woźniak-Starak, Małgorzata Rozenek-Majdan i Filip Chajzer.
Z pierwszą trójką z nich stacja się pożegnała na stałe, Woźniak-Starak i Roznek-Majdan mają dostać nowe projekty w TVN, zaś Chajzer pozostaje związany z redakcją „Dzień dobry TVN”.
ADH% (Adhesion) - udział procentowy widzów poszczególnej grupy względem liczebności grupy odniesienia np. udział widowni w wieku 65+ względem wszystkich widzów. Tym samym wskaźnik ten informuje o strukturze demograficznej widzów, a tym samym opisuje atrakcyjność programu. Adhesion dla kilku grup sumuje się do 100 proc. pod warunkiem, że badane grupy w całości zawierają się w grupie odniesienia - np. kobiety 4+ i mężczyźni 4+ w odniesieniu do grupy wszyscy 4+.
patrizia.aryton.pl
https://patrizia.aryton.pl
Odkryj kolekcję wyjątkowych garniturów, które dodadzą Ci pewności siebie na każdym kroku! Luksus na jaki zasługujesz. Odkryj nasze ekskluzywne garnitury dla kobiet. Polska marka.
Dołącz do dyskusji: Kto ogląda programy śniadaniowe? Statystyczny widz „Pytania na śniadanie” ma wykształcenie podstawowe, a „Dzień dobry TVN” - średnie