„Pytanie na śniadanie” z mniejszą widownią od „Dzień dobry TVN”. 88 mln zł z reklam
W sezonie 2014/2015 „Pytanie na śniadanie” śledziło średnio 385 tys. osób, o 12 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. TVP2 w paśmie emisji programu zajęła trzecie miejsce w rynku. Wpływy z reklam wyniosły 88,34 mln zł.
Średnia oglądalność „Pytania na śniadanie” w okresie od 11 sierpnia 2014 roku do 27 czerwca 2015 roku wyniosła 385 tys. widzów. Przełożyło się to na 8,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 7,56 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Program na antenie TVP2 był nadawany od poniedziałku do soboty o godz. 8.00.
W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadziło wydanie magazynu pokazane 14 marca br., które przyciągnęło przed telewizory 678 tys. widzów. Wszystkie trzy topowe odcinki programu to wydania pokazane w soboty.
Trzy topowe odcinki „Pytania na śniadanie”
Data | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR% | |
14-03-2015 | 678 483 | 10,25% |
07-03-2015 | 652 284 | 10,46% |
27-12-2014 | 644 123 | 10,55% |
W porównaniu do poprzedniego sezonu „Pytanie na śniadanie” straciło 12 tys. widzów. W okresie od 2 września 2013 roku do 28 czerwca 2014 roku magazyn śledziło średnio 397 tys. osób, co przełożyło się odpowiednio na 9,89 proc. i 7,76 proc. udziału (więcej na ten temat).
TVP2 w paśmie emisji programu zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce w tym czasie należało do Polsatu, co przełożyło się na 11,73 proc. Drugi był TVN, emitujący wówczas gł. konkurencyjny magazyn „Dzień Dobry TVN” (10,58 proc.), natomiast najsłabiej spośród tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP1 (6,03 proc.). Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej liderem był TVN, a drugie miejsce zajął Polsat.
Oglądalność programu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR% | SHR% | |
Polsat | 506 483 | 11,73% | 12,39% |
TVN | 457 041 | 10,58% | 13,86% |
TVP2 - Pytanie na śniadanie | 384 705 | 8,91% | 7,56% |
TVP1 | 260 244 | 6,03% | 3,70% |
Wpływy reklamowe wokół śniadaniowego magazynu TVP2 wyniosły 88,34 mln zł. Dla porównania w sezonie 2013/2014 (trwającym trzy tygodnie krócej) było to 75,54 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
W okresie wakacji TVP2 pokazywać będzie jedynie sobotnie wydania „Pytanie na śniadanie”.
Dołącz do dyskusji: „Pytanie na śniadanie” z mniejszą widownią od „Dzień dobry TVN”. 88 mln zł z reklam
Pan Olszański jest super