PZU wyda na rebranding 25 mln zł
PZU odświeżyło markę i wprowadza nowe logo oraz identyfikację wizualną. Do końca sierpnia zakończy się proces wprowadzania nowej identyfikacji we wszystkich placówkach. Koszt modernizacji wizerunku wyniesie ok. 25 mln zł.
"Koszt modernizacji wizerunku to jakieś 25 mln zł ponad nasz standardowy roczny budżet marketingowy, który wynosi 40-50 mln zł. Część z tych środków już została wydana" - powiedział członek zarządu PZU SA Witold Jaworski.
Dodał, że stare logo będzie zastępowane nowym sukcesywnie. W ciągu 2-3 miesięcy zmiana nastąpi w ok. 95% placówek, zaś cały proces zakończy się do końca sierpnia. Nowe oznakowanie otrzyma w sumie ponad 1 tys. oddziałów PZU i placówek agencyjnych.
Odświeżone logo PZU nawiązuje do znaku, który obowiązywał w firmie od 1952 roku do połowy lat 90-tych.
Nowa identyfikacja będzie dotyczyć wszystkich spółek należących do grupy PZU.
>>> PZU z nowym-starym logo i reklamami z Molochem
Wprowadzeniu nowego logo towarzyszyć będzie kampania reklamowa, w której PZU z autoironią i humorem mierzy się ze swoim wizerunkiem wielkiej, zbiurokratyzowanej firmy o skomplikowanych procedurach. W reklamach te stereotypy symbolizuje postać Molocha, który nie potrafi się odnaleźć w nowej rzeczywistości firmowej PZU. Okazuje się bowiem, że ubezpieczyciel zmienił się tak bardzo, że nie ma w nim miejsca dla dawnych praktyk. Dlatego duch Molocha zostaje wypędzony z firmy.
Kampania rozpocznie się 12 maja w telewizji, prasie, internecie i na outdoorze, a potrwa do końca lipca. Kreację reklam przygotowały agencje PZL i K2 Internet, a za planowanie i zakup mediów odpowiedzialne są domy mediowe Starlink i ACR.
Dołącz do dyskusji: PZU wyda na rebranding 25 mln zł