Radio ESKA w grupie komercyjnej z wyższą słuchalnością od Radia ZET
W ostatniej fali badania Radio Track (V - VII ‘21) Radio ESKA zanotowało rekordową słuchalność wśród słuchaczy w wieku od 16 do 49 lat. Udział stacji w czasie słuchania wyniósł 12,3 proc., a zasięg dzienny 16,7 proc. Tym samym Radio ESKA zostało drugą najpopularniejszą stacją w Polsce w grupie komercyjnej - wyprzedzając po raz pierwszy w historii Radio ZET zarówno pod względem udziału w czasie słuchania, jak i zasięgu dziennego.
W stosunku do analogicznego okresu minionego roku ESKA zanotowała wzrost udziału w czasie słuchania o 1,9 pkt. proc., co było największym wzrostem na rynku radiowym.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Jednocześnie stacja poprawiła swój rekordowy wynik z poprzedniej fali badania w grupie celowej stacji, a więc wśród osób w wieku 15 - 34 lat. W fali V - VII udział Radia ESKA w tym targecie wyniósł 18,7 proc. (wobec 17,9 proc. z fali od IV do VI, co jak dotąd było najwyższym wynikiem od początku istnienia sieci).
Udział stacji w populacji wyniósł 8,4 proc. i był o 0,1 pkt. proc. wyższy od poprzedniej fali.
- Taki wynik w grupie komercyjnej to ogromny sukces i efekt konsekwentnej, zespołowej pracy wszystkich, którzy na co dzień tworzą Radio ESKA. To potwierdzenie, że nasza oferta jest coraz lepiej dopasowana do oczekiwań dzisiejszego odbiorcy. Druga pozycja w Polsce zasługuje na uznanie tym bardziej, jeśli weźmiemy pod uwagę, że zasięg techniczny Radia ESKA jako lokalnej sieci jest przecież istotnie mniejszy od naszych ogólnopolskich konkurentów. Cieszy też, że wraz z rosnącymi udziałami w szerokim targecie, obserwujemy ciągły wzrost zaufania reklamodawców i przypływ nowych klientów - komentuje Mariusz Szuster, Dyrektor Generalny Grupy Radiowej TIME.
- Od lat pozycjonujemy Radio ESKA jako uniwersalnego dostarczyciela hitów na czasie i pozytywnej energii - markę dla osób młodych duchem, nie tylko dla młodzieży. Ważne, że nie tylko udaje nam się zdobywać serca młodych, ale też, że oni z nami zostają na długie lata. Właśnie na tym nam bardzo zależy - żeby z ESKI się nie wyrastało. To, że nasze działania przynoszą efekty widać też po zmieniającej się strukturze słuchacza, którego średnia wieku jest dzisiaj wyższa niż dekadę temu. Jednocześnie wśród naszych słuchaczy jest znacznie więcej osób z wyższym wykształceniem i dochodem - mówi Andrzej Descours, Brand Manager Radia ESKA.
- Wynik słuchalności potwierdza że przyjęta na wakacje strategia programowo-promocyjna realizowana pod hasłem „Na lato: jeszcze więcej hitów na czasie” i wsparta kampanią zewnętrzną była strzałem w dziesiątkę - dodaje.