RMF FM liderem, PR3 z największym spadkiem. Rekordowy wynik Polskiego Radia 24
W okresie od września do listopada br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które pochwalić się mogło zdecydowanie największym wzrostem udziału w zestawieniu. Najwięcej straciła Trójka, a najlepszy wynik w historii zanotowało Polskie Radio 24 - wynika raport Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od września do listopada 2019 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 27,5 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział zwiększył się o 1,3 pkt. proc. - zdecydowanie najbardziej w zestawieniu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,4 proc. (udział tej stacji względem fali wrzesień-listopad 2018 spadł o 0,7 pkt. proc.).
Od kwietnia br. redaktorem naczelnym stacji jest na stałe Michał Celeda, a dyrektorem muzycznym - Agnieszka Woźniak. W ostatnim czasie z rozgłośnią rozstała się dyrektor informacji Katarzyna Buszkowska, jej obowiązki przejął wspomniany już wyżej Celeda.
Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 8,1 proc., po wzroście o 0,7 pkt. proc.
Tuż za podium uplasowała się publiczna Jedynka. Udział tej stacji spadł o 0,5 pkt. proc. do 5,7 proc. Czołową piątkę zamyka Trójka z wynikiem na poziomie 4,9 proc. W najnowszej fali udział PR 3 poszedł w dół o 0,8 pkt. proc., czyli najbardziej w zestawieniu.
W sierpniu ub.r. zmienił się prezes Polskiego Radia - najpierw zawieszonego, a niedługo potem odwołanego Jacka Sobalę zastąpił Andrzej Rogoyski - początkowo oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej, a w listopadzie powołany na nie na stałe. Natomiast w marcu br. z zarządu spółki odwołano Mariusza Staniszewskiego, w jego miejsce nie wyznaczono nowej osoby.
Wysokie wzrosty, wynoszące po 0,5 pkt. proc., osiągnęły RMF MAXXX i TOK FM, których wyniki zwiększyły się do odpowiednio 3,8 proc. i 2,4 proc.
Rekord Polskiego Radia 24
Polskie Radio 24 jest emitowane analogowo od września 2016 roku. W okresie od września do listopada br. Polskie Radio 24 miało 0,7 proc. udziału w rynku słuchalności, to wzrost o 0,1 pkt. proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. To najlepszy wynik rozgłośni od rozpoczęcia nadawania.
Od czerwca br. dyrektorem i redaktorem naczelnym Polskiego Radia 24 jest Joanna Turek - zastąpiła na tym stanowisku Pawła Piszczka.
Od marca 2018 r. Joanna Turek była wicedyrektorem Polskiego Radia 24. Wcześniej pełniła w Polskim Radiu 24 funkcje zastępcy sekretarza i sekretarza programu.
W latach 2013-2016 pracowała w Telewizji Republika jako wydawca i dyrektor ds. emisji i ramówki.
Ukończyła dziennikarstwo i komunikację społeczną na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, studiowała także organizację produkcji filmowej i telewizyjnej w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi.
Turek ma w PR 24 jednego zastępcę - to Magdalena Piejko, wcześniej szefowa działu kultury w "Gazecie Polskiej".
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Dołącz do dyskusji: RMF FM liderem, PR3 z największym spadkiem. Rekordowy wynik Polskiego Radia 24