SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Radio ZET z najniższym wzrostem wpływów reklamowych, mocno w górę Złote Przeboje Poznań, Vox FM i Trójka (TOP 10)

Stacje radiowe w okresie od stycznia do maja br. zarobiły na reklamach blisko 19 proc. więcej niż rok temu. Największe wzrosty zanotowały Złote Przeboje Poznań, Vox FM i radiowa Trójka, najmniejszą dynamikę przychodów miało Radio ZET.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Wpływy reklamowe stacji radiowych w pierwszych pięciu miesiącach tego roku wyniosły 2,4 mld zł, czyli 18,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl ( na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).

Najwięcej zarobiło radio RMF FM, które zwiększyło wpływy z reklam o 26,4 proc., do 726,9 mln zł. Stacja w okresie wakacyjnym organizuje akcję „Koncert za jeden uśmiech” - w jej ramach słuchacze zdecydują, w których miastach latem wystąpią ze swoimi koncertami gwiazdy muzyczne.

Pozycję reklamowego wicelidera zachowało Radio ZET z przychodami w wysokości 439,2 mln zł. Stacja miała jednak najmniejszą spośród czołowych 10 rozgłośni dynamikę wpływów reklamowych - wyniosła ona tylko 2,9 proc. Z rozgłośnią właśnie pożegnała się Monika Olejnik, którą od września zastąpi Konrad Piasecki.

Trzecie miejsce na podium zajmuje Program III Polskiego Radia, który zarobił 149,8 mln zł, czyli 42,3 proc. więcej w skali roku. Kilka dni temu kilkaset osób pod siedzibą stacji pikietowało przeciw wprowadzanym w ostatnim czasie zmianom kadrowym i programowym.

Największy wzrost przychodów z reklam zanotowało w omawianym okresie radio Złote Przeboje Poznań - o 67,2 proc., do 33,3 mln zł. Wysoki wzrost miało też radio VOX FM - o 51,4 proc. (do 42,7 mln zł). Ta stacja regularnie zyskuje na popularności wśród słuchaczy - w fali badań słuchalności w okresie od grudnia 2015 do maja br. awansowała na podium w Warszawie. Z udziałem w rynku na poziomie 9,1 proc. wyprzedza w stolicy m.in. RMF FM i Tok FM.

O 33,9 proc. więcej niż rok wcześniej z reklam zarobiła radiowa Jedynka (84,9 mln zł), a o 25,5 proc. - RMF Classic (29,1 mln zł), o 22,8 proc. - Eska Poznań (27,9 mln zł), a Eska Warszawa zwiększyła wpływy o 9,6 proc. - do 30,2 mln zł. Sieć Eska w obecne wakacje zorganizuje dla swoich słuchaczy akcję „Eska Summer City”, w ramach której reporterzy radia zaprezentują atrakcje w 24 miastach w całej Polsce.

Z kolei w Tok FM marketerzy zainwestowali 42,9 mln zł, czyli 6,4 proc. więcej niż rok temu.

Wpływy reklamowe stacji radiowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-V 2015

I-V 2016

zmiana proc.

RMF FM

575 230 355 zł

726 941 050 zł

26,4

ZET

426 692 100 zł

439 205 850 zł

2,9

PR 3

105 260 510 zł

149 752 690 zł

42,3

PR 1

63 422 310 zł

84 947 970 zł

33,9

TOK FM

40 279 415 zł

42 871 524 zł

6,4

VOX FM (do 01.12.2013 Eska Rock)

28 202 810 zł

42 689 800 zł

51,4

ZŁOTE PRZEBOJE Poznań

19 906 506 zł

33 276 050 zł

67,2

ESKA Warszawa

27 576 940 zł

30 211 350 zł

9,6

RMF Classic

23 216 367 zł

29 128 266 zł

25,5

ESKA Poznań

22 752 096 zł

27 947 058 zł

22,8

Razem

2 057 065 217 zł

2 442 033 276 zł

18,7

Dołącz do dyskusji: Radio ZET z najniższym wzrostem wpływów reklamowych, mocno w górę Złote Przeboje Poznań, Vox FM i Trójka (TOP 10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl