Ranking kanałów muzycznych: 4fun.tv traci widzów, Muzo.tv na samym końcu
W październiku br. liderem oglądalności był kanał Polo TV. Największy wzrost w segmencie odnotowała stacja Kino Polska Muzyka, a największy spadek - 4fun.tv. Powstałe pod koniec września br. Muzo.tv znalazło się na ostatnim miejscu.
Pierwsze dwa miejsca w zestawieniu zajęły kanały nadające w naziemnej telewizji cyfrowej. Udział liderującego kanału Polo TV w październiku 2014 roku wyniósł 0,62 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej spadł on o 12,68 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.
Na drugim miejscu znalazła się Eska TV, której średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym zmniejszył się o 11,48 proc. do 0,54 proc.
Ostatnią pozycję podium zajął kanał 4fun.tv. Jego udział zmalał najbardziej w zestawieniu, bowiem o 29,17 proc. do poziomu 0,17 proc.
Oczko niżej uplasowała się należąca do Telewizji Polsat stacja Disco Polo Music, która nadaje od 1 maja br. Jej średni udział w październiku br. uplasował się na poziomie 0,11 proc.
Natomiast nowy kanał muzyczny Polsatu - Muzo.tv, który ruszył 26 września br., w zeszłym miesiącu zajął ostatnie miejsce z wynikiem wynoszącym 0,02 proc.
Nadawca na razie nie chce komentować wyników stacji, bo nadaje ona dopiero nieco ponad miesiąc. - Cieszymy się, że udało nam się uruchomić cały projekt Muzo (poza telewizją to jeszcze radio i serwis internetowy) i spokojnie pracujemy nad jego rozwojem - mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Polsatu.
Największym wzrostem udziału, wynoszącym 500 proc., pochwalić się mogła stacja Kino Polska Muzyka. Średni udział tego kanału w analizowanym okresie wyniósł 0,06 proc. W rankingu stacja ta awansowała z miejsca dziewiątego na siódme.
Stacja |
Wszyscy 4+ |
|||
październik 2013 |
październik 2014 |
|||
SHR % |
SHR % |
|||
Polo TV |
41 753 |
0,71% |
39 276 |
0,62% |
Eska TV |
35 747 |
0,61% |
33 988 |
0,54% |
4fun.tv |
14 002 |
0,24% |
10 443 |
0,17% |
Disco Polo Music |
- |
- |
7 079 |
0,11% |
ITV |
4 783 |
0,08% |
5 558 |
0,09% |
Stars.tv |
2 544 |
0,04% |
5 246 |
0,08% |
Kino Polska Muzyka |
720 |
0,01% |
3 586 |
0,06% |
TV.DISCO |
3 213 |
0,05% |
2 682 |
0,04% |
VH 1 [VH1 Europe] |
2 076 |
0,04% |
2 277 |
0,04% |
mjuzik.tv [Rebel.tv] |
1 697 |
0,03% |
2 222 |
0,04% |
Power TV |
- |
- |
2 177 |
0,03% |
Vox Music TV |
- |
- |
1 926 |
0,03% |
Muzo.tv |
- |
- |
1 194 |
0,02% |
W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat w październiku br. liderem była Eska TV. Jej udział, po spadku o 2,94 proc., wyniósł o 0,99 proc. Drugą lokatę zajął kanał Polo TV (0,93 proc. udziału, w dół o 5,10 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do 4fun.tv (0,32 proc., - 20 proc.).
Również i w tym ujęciu największym wzrostem (o 350 proc. do 0,09 proc.) pochwalić się mógł kanał Kino Polska Muzyka, zaś najwięcej straciło TV.Disco - było to 33,33 proc. do 0,06 proc.
W grupie komercyjnej Muzo.tv też zajęło ostatnie miejsce, ale z wynikiem nieco wyższym niż w 4+ - 0,03 proc.
Stacja |
Wszyscy 16-49 |
|||
październik 2013 |
październik 2014 |
|||
SHR % |
SHR % |
|||
Eska TV |
24 261 |
1,02% |
24 746 |
0,99% |
Polo TV |
23 445 |
0,98% |
23 201 |
0,93% |
4fun.tv |
9 614 |
0,40% |
7 931 |
0,32% |
Disco Polo Music |
- |
- |
4 195 |
0,17% |
ITV |
3 173 |
0,13% |
3 562 |
0,14% |
Stars.tv |
2 103 |
0,09% |
3 010 |
0,12% |
Kino Polska Muzyka |
564 |
0,02% |
2 364 |
0,09% |
Power TV |
- |
- |
1 951 |
0,08% |
VH 1 [VH1 Europe] |
1 610 |
0,07% |
1 727 |
0,07% |
mjuzik.tv [Rebel.tv] |
1 341 |
0,06% |
1 625 |
0,07% |
TV.DISCO |
2 235 |
0,09% |
1 563 |
0,06% |
Vox Music TV |
- |
- |
1 466 |
0,06% |
Muzo.tv |
- |
- |
860 |
0,03% |
Dołącz do dyskusji: Ranking kanałów muzycznych: 4fun.tv traci widzów, Muzo.tv na samym końcu