Raport: Wiosna masowego widza
Wiosna w telewizji nie przyniosła programowej rewolucji. Znacząco swoją ofertę odświeżył tylko Polsat, pozostali główni nadawcy postawili na sprawdzone formaty. Do hitów sezonu można zaliczyć 'Ranczo', 'Jak ONI śpiewają' oraz 'Taniec z gwiazdami' .
Trzy wiosenne miesiące nie zmieniły polskiej telewizji. Po zimowej przerwie na antenę powróciły nowe odcinki znanych programowych propozycji, ramówki zostały wzbogacone w większości o pojedyncze nowości. Nieoczekiwanie zagrożeniem dla bezpiecznych, złożonych ze sprawdzonych projektów TVP i TVN stała się programowa ofensywa Polsatu. Przebudzenie słonecznego kanału, choć jeszcze niepełne, nadało rywalizacji nadawców emocji. Komercyjna stacja z Ostrobramskiej dzięki inwestycjom w nowe formaty poprawiła swoje wyniki. Polityka stabilizacji Jedynki i TVN przyniosła minimalne straty raitingowe, nie osłabiła jednak nadawców. Programowe przeboje tych stacji z poprzednich sezonów wciąż cieszyły się dużą popularnością.
Top 20 programów - 01.03 - 21.06 2007 | Kanał | Data | (r) AMR | SHR % |
M JAK MIŁOŚĆ /TELENOW.POL./ | TVP2 | 05-03-2007 | 10 172 342 | 56,88% |
PUCHAR ŚWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH | TVP1 | 25-03-2007 | 8 701 414 | 64,06% |
NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./ | TVP2 | 18-03-2007 | 7 767 880 | 53,93% |
RANCZO /SER.KOM.POL./ | TVP1 | 03-06-2007 | 7 735 820 | 47,24% |
WIADOMOŚCI | TVP1 | 13-03-2007 | 6 263 351 | 40,88% |
ZRÓBMY SOBIE WNUKA /FILM FAB.POL./ | Polsat | 09-04-2007 | 6 222 440 | 40,02% |
500 RAZY M JAK MIŁOŚĆ /KONCERT/ | TVP2 | 28-05-2007 | 6 030 918 | 42,12% |
SHREK 2 /FILM ANIM. USA/ | TVN | 02-03-2007 | 6 016 752 | 36,30% |
TELEEXPRESS | TVP1 | 18-03-2007 | 5 877 831 | 41,54% |
JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/ | TVP1 | 18-03-2007 | 5 805 292 | 40,98% |
OPOLE 2007 - NIEBO Z MOICH STRON /TRANSMISJA/ | TVP1 | 17-06-2007 | 5 783 835 | 40,17% |
JAK ONI ŚPIEWAJĄ?/PROG.ROZR./ | Polsat | 03-03-2007 | 5 689 616 | 35,39% |
TAJEMNICA M JAK MIŁOŚĆ/FILM DOK. POL./ | TVP2 | 01-05-2007 | 5 632 245 | 33,63% |
TANIEC Z GWIAZDAMI /PROG.ROZR./ | TVN | 06-05-2007 | 5 580 086 | 32,36% |
ELIMINACJE ME W PIłCE NOŻNEJ /TRANSMISJA SPORT./ | TVP2 | 28-03-2007 | 5 548 169 | 34,54% |
JA WAM POKAŻĘ /FILM OBYCZ.POL./ | TVP1 | 21-04-2007 | 5 461 425 | 36,22% |
PLEBANIA /TELENOW.POL./ | TVP1 | 09-04-2007 | 5 416 436 | 36,66% |
KLAN /TELENOWELA POL./ | TVP1 | 01-03-2007 | 5 339 351 | 41,42% |
SAMI SWOI /KOM.POL./ | TVP2 | 10-05-2007 | 5 298 578 | 34,18% |
ZŁOTOPOLSCY /TELENOWELA/ | TVP2 | 04-03-2007 | 5 287 440 | 40,40% |
Rozrywka
Spektakularny pojedynek na formaty rozrywkowe stoczyły wiosną Polsat i TVN. Dwa duże programy na żywo ("Jak oni śpiewają" oraz "Taniec z gwiazdami" ) realizowane przez komercyjne kanały idealnie trafiły do upodobań masowej widowni i skutecznie skupiły na sobie zainteresowanie kolorowej prasy.
Trudniejsze zadanie na początku marca stanęło jednak przed słoneczną telewizją. Osłabiony po nienajlepszej jesieni kanał zdecydował się na wprowadzenie do wiosennej ramówki nieznanego w naszym kraju kosztownego formatu "Jak oni śpiewają". W programie serialowi aktorzy próbują swoich wokalnych sił, całość realizowana jest na żywo z dużym rozmachem. Sceptycyzm ekspertów budziły wcześniejsze nieudane formatowe próby stacji ("ShowTime!"). Telewizja przygotowała się jednak do emisji nowego projektu bardzo starannie. Twórcy pierwszej edycji "Jak oni śpiewają" otrzymali rekordowy budżet, wymierna okazała się także współpraca z firmą Rochstar, producentem hitów TVN. Intensywna promocja oraz ściągnięcie gwiazd (choćby Edyty Górniak, Krzysztofa Ibisza, Katarzyny Cichopek) zagwarantowało show dużą popularność. Widowisko przyciągało co sobotę średnio 4,5 mln widzów, dając stacji 31,19 proc. udziału w rynku i pozycję lidera. Największą widownię miał pierwszy odcinek , śledziło go 5,7 mln osób oraz finał (5 mln widzów). - Format szybko się rozkręcił, bardziej niż na piosenkach, zaczął bazować na emocjach wywoływanych przez poszczególnych wykonawców. Program całkowicie wypełnia nasze zapotrzebowanie na muzyczne widowisko, dlatego też jesienią widzowie zobaczą jego drugą edycję - tłumaczy Nina Terentiew, dyrektor programowa Polsatu, która sprawowała nad projektem osobistą opiekę. Show bez wątpienia stał się hitem słonecznego kanału i prowadził wyrównaną rywalizację z piątą edycją "Tańca z gwiazdami" TVN.
Komercyjny kanał z Wiertniczej nieco asekuracyjnie zdecydował się na kontynuację formatu BBC i nie zawiódł się. Nadawany od 4 marca do 6 maja "Taniec z gwiazdami" miał średnio 4,9 mln widzów, dało to telewizji 28,27 proc. udziału w rynku. Lepsze wyniki osiągnęły jednak wszystkie wcześniejsze edycje z wyjątkiem pierwszej. Mimo mało gwiazdorskiej obsady, program po raz kolejny sprawdził się na rynku. TVN planuje jego kolejną, ostatnią edycję. Stacja zdaje sobie sprawę, że o jej sukcesie zdecyduje dobry dobór uczestników. Tylko zaangażowanie bardzo znanych nazwisk pozwoli utrzymać show popularność, coraz bardziej wyczuwa się bowiem wyeksploatowanie formatu.
Próbę wprowadzenia do ramówki dużego programu na żywo podjęły także kanały Telewizji Polskiej. Na antenie Jedynki pojawił się cykliczny, emitowany co dwa tygodnie familijny teleturniej na żywo "Rodzina jak z nut". Najchętniej śledzone wydanie show z 11 marca (dzień debiutu) przyciągnęło przed telewizory 4,1 mln widzów. Później widownia programu prowadzonego przez Roberta Rozmusa spadła. Nieregularny czas emisji sprawił, że format nie został zauważony przez rynek. Jedynka nie wyklucza jednak jego kontynuacji. Dużo gorzej poszło telewizyjnej Dwójce, która wprowadziła do ramówki "Przebojowe Polki". Show na żywo w którym o prestiżowy tytuł walczyły mieszkanki naszego kraju nie zainteresował widzów. Osiem nadanych odcinków projektu obejrzało średnio 1,4 mln osób, a udziały Dwójki w rynku telewizyjnym w czasie ich emisji wyniosły raptem 9,34 proc., co zostawiło tę antenę daleko w tyle za pozostałymi czołowymi stacjami telewizyjnymi. To zdecydowanie największa programowa wiosenna porażka.
TVP2 nie miała pomysłu na swoją wiosenną ramówkę. Po kilku odcinkach z jej anteny został zdjęty także talk-show "MC2 Maszyna czasu" Wojciecha Manna i Krzysztofa Materny. Reaktywacja programu słynnego duetu się nie udała. O ile nowe projekty Dwójki okazały się nietrafione, należy uczciwie przyznać, że sprawdzone formaty radziły sobie świetnie. W TOP20 najchętniej oglądanych programów rozrywkowych między 1 marca a 21 czerwca połowa została wyemitowana przez drugi kanał. Wiosną bardzo dobre wyniki notowała "Familiada"( najlepszy odcinek 1 kwietnia zobaczyło 5, 16 mln osób), "Szansa na sukces" ( najlepszy odcinek 22 kwietnia zobaczyło 5,1 mln osób) oraz "Duże dzieci" (najlepszy odcinek 18 marca miał 4,42 mln widzów). Chętnie oglądana była również scena kabaretowa.
Wiosną w TVN po raz kolejny mogliśmy z kolei śledzić rywalizację dwóch showmanów Szymona Majewskiego i Kuby Wojewódzkiego. Zwycięsko wyszedł z niej ten pierwszy. Średnia widownia emitowanej od 6 marca do 25 czerwca br. czwartej serii programu "Szymon Majewski Show" wyniosła 3,11 mln osób. To nieco mniej niż wiosną zeszłego roku, gdy druga edycja, nadawana w TVN od 6 marca do 12 czerwca oglądana była przez 3,24 mln widzów. Udziały TVN w czasie zakończonej właśnie serii programu ukształtowały się na poziomie 24,09 proc. Mniejszą popularnością niż czwarta seria "SMS" cieszyła się wiosenna edycja programu Kuby Wojewódzkiego, która przyciągała przed szklane ekrany średnio 2,63 mln osób przy udziałach w rynku na poziomie 21,17 proc.
Wiosną rozpoczęła się także festiwalowa rywalizacja nadawców.
Wyjątkowo do 22 czerwca odbyły się aż dwa duże telewizyjne
festiwale TOPtrendy Polsatu oraz Opole 2007 transmitowane przez
TVP1. Tegoroczny, 44. festiwal opolski pokazywany w dniach od 15 do
17 czerwca obejrzało średnio 3,46 mln widzów przy udziałach w rynku
wynoszących 35,92 proc. Największą oglądalność miał w tym roku
koncert "Niebo z moich stron"( nie został sklasyfikowany przez AGB
do TOP20 rozrywka), który w niedzielny wieczór przyciągnął przed
telewizory ponad 5 mln osób. Dużą widownię osiągnął także sobotni
koncert "Superjedynek", który obejrzało średnio 4,55 mln widzów.
Jednak jak pokazują dane oglądalność Opola z roku na rok spada.
Jeszcze 2 lata temu widownia muzycznej imprezy Jedynki wyniosła 4,3
mln osób, w zeszłym roku było to 3,86 mln, a w tym już jedynie -
3,46 mln. W porównaniu z TOP Trendami Polsatu, Opole 2007
zgromadziło widownię o 1,0 mln większą. Odbywając się tydzień
wcześniej TOP Trendy oglądało średnio 1,9 mln widzów (5,4%).
Udziały wszystkich festiwalowych koncertów wyniosły 21,1%. Uwagę
największej liczby osób przyciągnął koncert "Top" z 8 czerwca,
gromadząc przed telewizorami ponad 2,2 mln Polaków (6,3%) i co
czwartą osobę (26,6%), która w czasie koncertów miała włączony
telewizor. Najmniejszym zainteresowaniem cieszył się poniedziałkowy
(11 czerwca) "Kabareton", który obejrzało 1,4 mln Polaków
(4,0%).
Top 20 rozrywka 1.03 -21.06 2007 | Kanał | Data | (r) AMR | SHR % |
JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/ | TVP1 | 18-03-2007 | 5 805 292 | 40,98% |
JAK ONI ŚPIEWAJĄ /PROGR ROZR. POL./ | Polsat | 03-03-2007 | 5 689 616 | 35,39% |
TANIEC Z GWIAZDAMI /PROG.ROZR./ | TVN | 06-05-2007 | 5 580 086 | 32,36% |
FAMILIADA /TELETURNIEJ/ | TVP2 | 01-04-2007 | 5 125 802 | 47,19% |
SZANSA NA SUKCES /KONKURS MUZ./ | TVP2 | 22-04-2007 | 5 096 036 | 49,56% |
DUŻE DZIECI /PROG.ROZR.POL./ | TVP2 | 18-03-2007 | 4 418 409 | 31,85% |
KUBA WOJEWÓDZKI /TALK-SHOW/ | TVN | 18-03-2007 | 4 115 652 | 31,48% |
RODZINA JAK Z NUT /PROG.ROZR.POL/ | TVP1 | 11-03-2007 | 4 061 293 | 29,17% |
POJEDYNEK GIGANTÓW CZYLI ANI MRU MRU KONTRA .. /KABARET/ | TVP2 | 09-03-2007 | 3 920 267 | 24,99% |
SZYMON MAJEWSKI SHOW /PROGR.ROZR./ | TVN | 26-03-2007 | 3 703 950 | 27,96% |
PRZEBOJE KABARETU POD EGIDA /PROG.ROZR./ | TVP1 | 12-05-2007 | 3 654 186 | 25,42% |
MÓJ PIERWSZY RAZ /PROG.ROZR./ | TVP2 | 11-03-2007 | 3 645 954 | 21,52% |
EUROPA DA SIE LUBIC /TALK SHOW/ | TVP2 | 10-03-2007 | 3 622 836 | 24,03% |
MARZENIA MARCINA DANCA /PROG.ROZRYWKOWY/ | TVP2 | 02-03-2007 | 3 469 190 | 20,27% |
BABCIA RÓŻA I GRYZELKA /PROG.ROZR/ | TVP1 | 01-03-2007 | 3 257 677 | 21,60% |
KABARETON /PROG.ROZRYW.PL./ | Polsat | 14-06-2007 | 3 070 947 | 26,76% |
PODRÓŻE Z ŻARTEM /PROG.ROZR./ | TVP2 | 09-03-2007 | 3 009 995 | 19,50% |
WIELKI TURNIEJ KABARETOWY- KRAKÓW KONTRA& | TVP2 | 02-06-2007 | 2 955 945 | 20,47% |
MATRIX CZYLI 1000 KABARETOWYCH ŚWIATOW/ PROG.ROZ./ | TVP2 | 03-03-2007 | 2 828 843 | 29,30% |
CO Z TĄ POLSKĄ ? /TALK SHOW POLITYCZNY/ | Polsat | 01-03-2007 | 2 813 397 | 28,78% |
Filmy i seriale
Niedobór nowych formatów rozrywkowych nadawcy postanowili
tradycyjnie wynagrodzić widzom serialami. Fala popularności
odcinkowych historii została utrzymana. Wiosenny sezon po raz
kolejny udowodnił, że Polacy kochają seriale. - Fenomen tego typu
produkcji nie dotyka jednak tylko naszego kraju, kiedy BBC
puszczała swoje czołowe seriale, ulice też pustoszały- tłumaczy w
rozmowie z Wirtualnemedia.pl Robert Brutter, scenarzysta takich
hitów jak "Rodzina Zastępcza" czy "Ranczo". -Nie stać nas na dużo
filmów fabularnych, odcinkowe produkcje wypełniają powstałą lukę-
dodaje. I chociaż fenomenalny okres dla seriali trwa od pewnego
czasu, wiosną wyraźniej uwypuklił się ich podział na fabularyzowane
w stylu "Rancza" i "Magdy M." i proste, czysto telewizyjne, takie
jak "Mamuśki".
Najchętniej śledzonym polskim serialem w okresie wiosennym (
1marca- 21 czerwca) było "M jak miłość". Każdy premierowy odcinek
produkcji według danych AGB gromadził średnio 9, 4 mln osób, dało
to nadającej TVP2 hit 56,84% udziału w rynku. Najwięcej osób
zobaczyło odcinek z 3 marca, przed telewizorami zasiadło 10, 17mln
osób. Serial mimo niewielkiej tendencji spadkowej wciąż porywa
olbrzymią liczbę Polaków i bez wątpienia będzie jeszcze przed długi
czas kontynuowany. Dobre wyniki opowieści Ilony Łepkowskiej nie są
jednak dla nikogo zaskoczeniem. Największą niespodziankę rynkowi
sprawiło komediowe "Ranczo". Serial gromadził wiosną średnio 7 mln
osób, o ponad dwa miliony więcej niż pierwsza seria rok temu.
Udział w rynku TVP 1 podczas emisji produkcji wyniósł 41 proc.
Rekordowy odcinek 3 czerwca przy ponad 47 proc. udziale widziało 7,
7 ml osób. Opowieść urosła do miana kultowej, bowiem jak twierdzą
jej twórcy dialogi i scenki z "Rancza" zaczęły być używane w języku
potocznym. - To produkcja inna niż wszystkie. Ma sympatycznych
bohaterów, porusza ważne aspekty społeczne na wesoło. Nie oszczędza
władzy, kościoła, policji czy służby zdrowia- mówi nam Paweł
Mantorski producent serialu. Zdaniem medioznawczy Wiesława Godzica,
olbrzymi sukces "Rancza" zaskoczył nawet samą Telewizję Polską,
która nie była przygotowana na taką falę zainteresowania. Nadawca
ostatecznie sprostał jednak wyzwaniu uruchamiając na swoich
stronach pionierską wersję serialu dla niewidomych. Wkrótce do kin
trafi również filmowa wersja hitu Jedynki.
Bardzo dobre wyniki wiosną notował "Skazany na śmierć". Był to jedyny obok "Mody na sukces" zagraniczny serial, który na masową skalę przyciągnął przed ekrany Polaków. Polsat rozpoczął jego emisję już w styczniu, zaowocowało to zdobyciem wiernej widowni zanim pozostałe stacje wprowadziły swoje sztandarowe pozycje programowe (np.: kolejna edycja "Tańca z gwiazdami" w TVN). - Kanał wychodząc poza schematy osiągnął sukces- twierdzi Marta Kruk Account Director Starlink. Chociaż oglądalność odcinków wiosennych była niższa (około 4 mln widzów), od tych emitowanych w styczniu i lutym( około 6 mln widzów) serial wzmocnił niedzielne pasmo nadawcy. Z wyników, które osiągnęła opowieść zadowolona jest związana z kanałem Nina Terentiew.- Polsat ma najmłodszą widownię ze wszystkich stacji telewizyjnych. To dla niej przygotowano specjalną ofertę serialową na czele ze "Skazanym na śmierć"- tłumaczy dyrektor programowa. - Kolejne perypetie Michaela Scofielda będzie można śledzić jesienią-dodaje.
Udany sezon mogą świętować także twórcy "Magda M." Czwarta
edycja serialu w TVN-ie gromadziła średnio 3,7 mln widzów (10,34
proc. oglądalności), dając stacji 26,77 proc. udziału w rynku.
Najlepszy wynik serial osiągnął 5 czerwca (4, 15 mln widzów, 30%
udziału).Produkcja, chociaż momentami ustępowała oglądalnością
choćby "Na Wspólnej" była najmocniejszym serialowym punktem ramówki
TVN. Przygoda komercyjnej stacji z młodą prawniczką zakończyła się
jednak definitywnie. -Jestem dumna, że "Magda M" zeszła ze sceny
niepokonana, to był wyjątkowy serial- chwali produkcję jej
producentka ze strony TVN, Dorota Chamczyk. - Już nikt nie będzie
mógł pisać o telewizji, pomijając fenomen naszej bohaterki- dodaje
w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. Jakkolwiek przesadnie brzmią te
deklaracje pewne jest, że stacja wyznaczyła tym obyczajowym
serialem nowy trend. Już dziś wiadomo, że jesienią każdy z głównych
nadawców zaprezentuje swoją "Magdę M". ("Tylko miłość" Polsatu,
nowy wielkomiejski serial Łepkowskiej kręcony dla TVP2),
realizowaną według schematu, który okazał się idealnie
stargetowany.
Wśród klasycznych sitcomów prym wiodła reaktywowana nie tak dawno
produkcja "Świat według Kiepskich". Najlepszy odcinek z 23 marca
zgromadził przed telewizorami 4, 56 mln widzów. Stabilną widownię
miała także "Niania". Perypetie Frani Maj oglądało średnio 3 mln
widzów, przy udziałach w rynku na poziomie 22,5 proc . W tej
kategorii warto wspomnieć także o dwóch nowościach. W wiosennej
ramówce Polsatu zadebiutowała opowieść " I kto tu rządzi", oparta
na amerykańskim formacie "Who's the boss". Jej twórcy dumnie
ogłaszali, że po zakończonym sezonie stanie się ona najchętniej
oglądanym serialem komediowym w Polsce. Rewelacyjne wyniki z
początku emisji (4 mln widzów) jednak się nie utrzymały i średnia
oglądalność emitowanych od 5 kwietnia do 24 maja w czwartki w godz.
20-21 13 odcinków sitcomu wyniosła 2,7 mln a jego udział w rynku
zatrzymał się na poziomie 18,62 proc. Kolejną premierową propozycją
programową Polsatu były "Mamuśki". Zabawny, nieco przaśny sitcom
wyświetlany od 1 marca do 21 czerwca w czwartki oglądało średnio
2,14 mln osób. Produkcja zapewniła kanałowi stosunkowo wysokie
udziały na poziomie 18,72 proc.,debiut można więc uznać za
udany.
Wśród serialowych premier nie sposób nie wymienić "Odwróconych" TVN. Produkcja była praktycznie jedyną nowością, którą tej wiosny zaoferował komercyjny nadawca. Chociaż serial okazał się kasowy, nie poprawił wyników stacji. Dobrze zrealizowaną, fabularyzowaną opowieść obejrzało średnio 2,6 mln osób, dając TVN 19,36 proc. udziału w rynku. Lepsze wyniki w tym paśmie notowała jednak Jedynka (26,39 proc. ) i Polsat (20,03 proc.). Sensacyjnie, ale bez spektakularnego sukcesu było także w Polsacie. Kolejny serialowy debiut "Prawo miasta" emitowany między 4 a 24 czerwca oglądało średnio 1,59 mln osób, dając słonecznemu kanałowi udziały na poziomie zaledwie 14,33 proc. W ubiegłym roku oglądalność tego pasma była o 600 tys. widzów większa. To prawdopodobnie jedyne z nielicznych serialowych opowieści, które nie doczekają się kontynuacji.
Top 20 seriale 01.03 - 21.06 2007 | Kanał | Data | (r) AMR | ; |
M JAK MIŁOŚĆ /TELENOW.POL./ | TVP2 | 05-03-2007 | 10 172 342 | 56,88% |
NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./ | TVP2 | 18-03-2007 | 7 767 880 | 53,93% |
RANCZO /SER.KOM.POL./ | TVP1 | 03-06-2007 | 7 735 820 | 47,24% |
PLEBANIA /TELENOW.POL./ | TVP1 | 09-04-2007 | 5 416 436 | 36,66% |
KLAN /TELENOWELA POL./ | TVP1 | 01-03-2007 | 5 339 351 | 41,42% |
ZŁOTOPOLSCY /TELENOWELA/ | TVP2 | 04-03-2007 | 5 287 440 | 40,40% |
SKAZANY NA ŚMIERĆ /SER. USA/ | Polsat | 04-03-2007 | 5 166 159 | 28,09% |
W-11 WYDZIAŁ ŚLEDCZY /SER.KRYM.POL/ | TVN | 22-03-2007 | 4 871 692 | 30,06% |
NA WSPÓLNEJ /SER.OBYCZ.POL./ | TVN | 17-04-2007 | 4 658 511 | 29,20% |
ŚWIAT WEDLUG KIEPSKICH /SER.KOM.POL./ | Polsat | 21-03-2007 | 4 558 580 | 27,78% |
CZTEREJ PANCERNI I PIES /SER.WOJ.POL./ | Polsat | 06-05-2007 | 4 512 662 | 43,70% |
DYLEMATU 5 /SER.KOM.POL./ | TVP1 | 01-05-2007 | 4 175 190 | 25,46% |
MAGDA M. /SER.OBYCZ.POL./ | TVN | 05-06-2007 | 4 149 907 | 30,07% |
SAMO ŻYCIE /SER.POL./ | Polsat | 05-03-2007 | 4 081 462 | 25,12% |
I KTO TU RZĄDZI /SER. KOM. POL./ | Polsat | 05-04-2007 | 4 039 071 | 25,75% |
MODA NA SUKCES /SER.USA/ | TVP1 | 22-03-2007 | 4 039 056 | 42,03% |
NIANIA /SER.KOM.POL./ | TVN | 17-03-2007 | 3 895 091 | 23,53% |
ODWRÓCENI /SER.SENS.POL./ | TVN | 16-03-2007 | 3 891 342 | 24,50% |
FAŁSZERZE POWRÓT SFORY /SER SENS. POL/ | TVP1 | 15-03-2007 | 3 889 325 | 27,82% |
SĄSIEDZI /SER.KOM.POL./ | TVP1 | 10-03-2007 | 3 592 942 | 28,12% |
Filmowa oferta głównych nadawców postała w cieniu serialowych
opowieści. Najpopularniejszy film fabularny ("Zróbmy sobie wnuka")
nadany między 1 marca a 21 czerwca zgromadził 6,22 mln widzów,
dając emitowanemu Polsatowi ponad 40 proc. udziału w rynku. To
jednak wyniki o blisko 4 mln groszy od najchętniej oglądanego
odcinka "M jak miłość". W rankingu TOP20 filmów wyemitowanych
wiosną możemy znaleźć siedem polskich produkcji, cztery z nich
znajdują się na samym szczycie zestawienia. Lista została
zdominowane przez filmy nadane przez TVP oraz Polsat. Zabrakło na
niej wielkich kinowych hitów, które stały się głównie domeną
kanałów premium. W stacjach otwartych ciągle chętniej oglądamy
filmowe klasyki ("Sami swoi", "Jak rozpętałem II wojnę światową") i
produkcje, które w większości już znamy.
Top 20 filmy 01.03 - 21.06 2007 | Kanał | Data | (r) AMR | SHR % |
ZRóBMY SOBIE WNUKA /FILM FAB.POL./ | Polsat | 09-04-2007 | 6 222 440 | 40,02% |
JA WAM POKAŻĘ /FILM OBYCZ.POL./ | TVP1 | 21-04-2007 | 5 461 425 | 36,22% |
SAMI SWOI /KOM.POL./ | TVP2 | 10-05-2007 | 5 298 578 | 34,18% |
JAK ROZPĘTAŁEM II WOJNĘ ŚWIATOWA /KOM.POL./ | TVP2 | 01-05-2007 | 5 229 782 | 35,92% |
OSACZONY /FILM THRIL.NIEM.USA/ | TVP1 | 17-03-2007 | 5 062 959 | 31,34% |
NIE MA MOCNYCH /KOM.POL/ | TVP2 | 17-05-2007 | 5 033 437 | 33,92% |
JAN PAWEŁ II /SER.POL.USA WLOS./ | TVP1 | 07-04-2007 | 4 858 344 | 31,44% |
WSPANIAŁY /FILM KOM.SENS.HONGK./ | TVP1 | 24-03-2007 | 4 817 624 | 29,56% |
SKARB NARODÓW /FILM.PRZYG.USA/ | Polsat | 05-03-2007 | 4 800 492 | 40,72% |
DOKTOR DOLITTLE /FILM KOM.USA/ | Polsat | 23-03-2007 | 4 581 620 | 28,85% |
ZAKRĘCONY PIĄTEK /FILM KOM.USA/ | TVP1 | 01-06-2007 | 4 459 958 | 32,66% |
KLIENT /DRAM.SENS.USA./ | TVP1 | 30-03-2007 | 4 421 498 | 30,46% |
POWRÓT SYNA /FILM OBYCZ.USA/ | TVP1 | 11-04-2007 | 4 312 292 | 27,72% |
DOKTOR DOLITTLE II /FILM FAB. USA/ | Polsat | 20-04-2007 | 4 301 550 | 28,67% |
NOŻOWNIK /FILM FAB.USA/ | Polsat | 19-03-2007 | 4 292 872 | 33,24% |
SZYBCY I MARTWI /WEST USA/ | TVP1 | 11-05-2007 | 4 292 664 | 30,92% |
W MROKU /FILM DRAM.KRYM.USA/ | TVP1 | 30-05-2007 | 4 274 258 | 29,55% |
WYBRANIEC SMIERCI /FILM USA/ | Polsat | 18-06-2007 | 4 193 646 | 33,74% |
CZERWONA GORACZKĄ /FILM FAB USA/ | TVP1 | 27-04-2007 | 4 191 368 | 30,56% |
WESELE /FILM TRAGIKOM.POL./ | TVP1 | 09-06-2007 | 4 171 060 | 34,64% |
Sport
Ranking 20 najchętniej oglądanych transmisji sportowych między 1
marca a 21 czerwca pokazuje, że wyobraźnią Polaków wciąż władają
dwie dyscypliny : skoki narciarskie oraz piłka nożna. Warty
odnotowania w zestawieniu jest debiut Formuły 1. Udział Roberta
Kubicy w najbardziej prestiżowych wyścigach świata naturalnie
zwiększył zainteresowanie tą dyscypliną.
Top 20 transmisje sportowe 01.03 - 21.06 2007 | Kanał | Data | (r) AMR | SHR % |
PŚ W SKOKACH NARCIARSKICH PLANICA | TVP1 | 25-03-2007 | 8 701 414 | 64,06% |
PŚ W SKOKACH NARCIARSKICH HOLMENKOLLEN | TVP1 | 18-03-2007 | 7 054 168 | 47,74% |
PŚ W SKOKACH NARCIARSKICH KUOPIO | TVP1 | 13-03-2007 | 6 066 918 | 49,95% |
PŚ W SKOKACH NARCIARSKICH LAHTI | TVP1 | 11-03-2007 | 5 672 549 | 42,76% |
ELIMINACJE ME W PIŁCE NOŻNEJ POLSKA-ARMENIA | TVP2 | 28-03-2007 | 5 548 169 | 34,54% |
ELIMINACJE ME W PIŁCE NOŻNEJ AZERBEJDŻAN | TVP2 | 24-03-2007 | 5 226 248 | 36,39% |
MŚ W NARCIARSTWIE KLASYCZNYM SAPPORO | TVP1 | 03-03-2007 | 4 390 784 | 52,12% |
ELIMINACJE ME W PIŁCE NOŻNEJ AZERBEJDŻAN-POLSKA | TVP2 | 02-06-2007 | 4 309 079 | 36,56% |
LIGA MISTRZOW MILAN-LIVERPOOL | TVP2 | 23-05-2007 | 4 294 747 | 31,40% |
PŚW SKOKACH NARCIARSKICH LILLEHAMMER | TVP1 | 16-03-2007 | 3 900 395 | 33,34% |
ELIMINACJE ME W PIŁCE NOŻNEJ ARMENIA-POLSKA | TVP2 | 06-06-2007 | 3 318 509 | 36,58% |
FORMUŁA1 GRAND PRIX MALEZJI | Polsat | 08-04-2007 | 3 216 076 | 35,12% |
LIGA MISTRZÓW AS ROMA- MANCHESTER UNITED | TVP2 | 04-04-2007 | 3 203 382 | 22,27% |
LIGA MISTRZOW AC MILAN- MANCHESTR UNITED | TVP2 | 02-05-2007 | 3 191 091 | 23,62% |
BAYER MONACHIUM- AC MILAN | TVP2 | 11-04-2007 | 3 184 670 | 22,14% |
LIGA MISTRZOW BAYER MONACHIUM- REAL MADRYT | TVP2 | 07-03-2007 | 3 136 695 | 21,51% |
CHELSEA LONDON- LIVERPOOL | TVP2 | 25-04-2007 | 2 800 382 | 20,01% |
FORMUłA1 GRAND PRIX MONAKO | Polsat | 27-05-2007 | 2 767 369 | 28,07% |
FORMULA 1 GRAD PRIX BAHRAJNU | Polsat | 15-04-2007 | 2 622 798 | 26,52% |
LŚ SIATKÓWKI POLSKA-ARGENTYNA | Polsat | 03-06-2007 | 2 617 187 | 16,54% |
Wiosna masowego widza okiem Wiesława Godzica, medioznawcy Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej
To był sezon dwóch największych stacji komercyjnych: TVN i Polsatu. TVN w ostatnim czasie jest w ofensywie, na linii wznoszącej, a może w apogeum rozwoju, Polsat dokonał poważnych zmian i zbiera siły na ramówkę jesienną. Na szczęście doszło do specjalizacji gatunkowej: TVN przyciągał publiczność "Tańcem z gwiazdami", przeznaczonym dla szerokiej publiczności, jak i wyrafinowanym humorem Wojewódzkiego i specyficznym, nieco brytyjskim - Majewskiego. Na Polsat przełączali się zwolennicy "Jak oni śpiewają" i sitcomów. Na tym tle widać, że publiczna nie ma swojego stylu proponowanej rozrywki. Tegoroczne Opole przekonało, że jest bardzo źle zarówno z pomysłami, jaki techniczną realizacją.
Uwaga: Wykorzystane w raporcie dane zostały przygotowane i
sklasyfikowane dla portalu Wirtualnemedia.pl przez AGB Nielsen
Media Research. Badany okres zamyka się między 1 marca a 21
czerwca.
Dołącz do dyskusji: Raport: Wiosna masowego widza