SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rebranding PKO BP potrwa do końca br.

PKO Bank Polski oficjalnie poinformował, że rozpoczął modernizację swojego wizerunku. Pierwszy etap procesu – obejmującego zmienioną identyfikację wizualną i slogan „PKO Bank Polski. Dzień Dobry” – potrwa do końca br.

PKO BP poinformował media o modernizacji swojego wizerunku z pewnym opóźnieniem – zmienione logo banku pojawiło się w reklamach rachunków oszczędnościowo–rozliczeniowych z udziałem Szymona Majewskiego już w połowie marca. Jak podaje bank, w jego nowym logotypie została zastosowana autorskas czcionka, a agencja White Cat Studio zaprojektowała go przy ścisłej współpracy z Karolem Śliwką, autorem znaku firmowego PKO BP z 1967 roku. W reklamach z Majewskim zadebiutowało też nowe hasło reklamowe banku: „PKO Bank Polski. Dzień Dobry”, mające symbolizować jego nowe otwarcie na klientów.

PKO BP „po cichu” odświeża swoją skarbonkę

– Nasza strategia „Lider“ na lata 2010-2012 zakłada nie tylko wprowadzenie nowości w ofercie produktowej, ale również zmianę modelu obsługi i nowego standardu oddziałów. Elementem tego jest m.in. odświeżenie i unowocześnienie logotypu banku – argumentuje Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO BP.

Bank uzasadnia, że potrzeba zmian została wyraźnie zgłoszona przez klientów, wśród których testowany był znak graficzny. Dotychczasowe logo było dobrze rozpoznawalne i kojarzone z tradycją, ale uznawano je za nieco staroświeckie. Nowy logotyp jest bardziej nowoczesny i zachowując ciągłość z historią oraz wartościami takimi jak stabilność, spokój i bezpieczeństwo, ma się mocniej wyróżniać. Przedstawiciele PKO BP podkreślają, że wprowadzone zmiany umożliwiają skuteczniejsze zastosowanie systemu identyfikacji wizerunkowej w nowoczesnych kanałach komunikacji, np. w internecie.

Jak PKO BP zmienił skarbonkę (wideo making of)

Nowa identyfikacja oprócz zostanie wprowadzona we wszystkich materiałach komunikacyjnych PKO BP oraz w oznakowaniu zewnętrznym jego 1,2 tys. oddziałów i 1,9 tys. agencji. Pierwszy etap procesu jest zaplanowany do końca br.

Jednocześnie PKO BP rozpoczął realizację programu strategicznego Nanovo obejmującego zmiany wystroju i wyposażenia oddziałów. Projekt ten zakłada nową koncepcję funkcjonalną sieci placówek banku jako efektywnej sprzedażowo i odpowiadającej na potrzeby klientów. Odziały działające w nowym standardzie pozwolą skutecznie zarządzać ruchem klientów poprzez przekierowywanie ich do doradców i do kanałów samoobsługowych.

Skupienie na bankowości stacjonarnej PKO BP uzasadnia tym, że według statystyk i prognoz fizyczna sieć dystrybucji nadal będzie bardzo istotna na polskim rynku bankowym, a usługi internetowe są popularne tylko wśród młodych osób. „Polska bankowość najprawdopodobniej wybierze scenariusz rozwoju charakterystyczny dla Europy Południowej, oparty na dużej liczbie oddziałów na mieszkańca” - czytamy w komunikacie banku.

Pierwszy nowy oddział PKO BP działający w standardzie Nanovo powinien rozpocząć obsługę klientów przed wakacjami. Na początku III kwartału br. bank przeprowadzi ponowne analizy i badania wśród klientów, aby sprawdzić, jak w ich codziennych kontaktach sprawdza się ten system.

Dołącz do dyskusji: Rebranding PKO BP potrwa do końca br.

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
donek
Tak sie wyprowadza kase z firmy brawo Jageiłło przyjacielu Schetyny niech zyje KLD UW UD AWS PO
0 0
odpowiedź
User
donek
Tak sie wyprowadza kase z firmy brawo Jageiłło przyjacielu Schetyny niech zyje KLD UW UD AWS PO
0 0
odpowiedź
User
PW
Gdyby bank tę kasę przeznaczył na remonty/odświeżenie oddziałów, uruchomienie dodatkowych okienek, to pożytek byłby większy. Co komu po rebrandingu, nowym haśle czy kampanii reklamowej, jak po wejściu do dowolnego oddziału pachnie jeszcze komuną: jest obskurnie, nienowocześnie, odstręczająco i do każdego okienka stoi kolejka... starych bab.
Dla mnie wzorcową strategię ma Millennium - dużo małych, przytulnych oddziałów, brak kolejek lub max 1-2 osoby, wszystkie okienka obsadzone.
Nic tak nie zniechęca jak wielki oddział, 20 okienek z czego czynne 5 i mega kolejka. A to właśnie wizytówka PKO BP.
0 0
odpowiedź