Reklama Hondy wstrzymana za promowanie niebezpiecznej jazdy (wideo)
Brytyjski regulator reklamowy Advertising Standards Authority (ASA) nakazał wstrzymanie emisji telewizyjnego spotu Hondy, gdyż uznał, że zawarte są w nim zachęty do nieodpowiedzialnej i niebezpiecznej jazdy samochodem.
ASA rozpatrywała dwie skargi na telewizyjny spot Hondy. Auta tej marki pojawiają się dopiero w jego drugiej części. Spot zaczyna się od odliczania, po którym następuje sekwencja wyświetlanych coraz szybciej pojedynczych słów układających się w kolejne zdania.
Przedstawiciele Hondy wyjaśnili, że w spocie wykorzystano technikę szybkiego czytania, by zainspirować widzów do pokonywania ich własnych ograniczeń. Chodziło też o to, by każdy mógł zmierzyć się z rosnącą prędkością czytania. Dodali , że jakiekolwiek odniesienia do prędkości w tej reklamie odnoszą się tylko i wyłącznie do szybkości czytania, a w żadnym razie do prędkości jazdy samochodem.
Advertising Standards Authority zgodziła się z argumentem, że faktycznie samochody w reklamie pokazane są bardzo krótko, jednak trudno spodziewać się, by jej widzowie interpretowali szybko zmieniający się na ekranie tekst jako wyzwanie prędkości czytania. Zwłaszcza że użyte w tle efekty dźwiękowe jasno wskazują na prędkość jazdy samochodem. W opinii ASA, szybko umykające na ekranie słowa, użyte w niej wyrażenia „pushing yourself” czy „going faster”, sceny z jadącymi autami oraz ścieżka dźwiękowa mogą powodować u widzów wrażenie, że spot zdecydowanie dotyczy dużej prędkości.
Autorem spotu jest agencja Wieden+Kennedy.
Dołącz do dyskusji: Reklama Hondy wstrzymana za promowanie niebezpiecznej jazdy (wideo)