Reklama online: Google zyskuje, Yahoo traci
Amerykańscy reklamodawcy przeznaczą w bieżącym roku na reklamęonline 21,7 miliarda dolarów - prognozuje eMarketer.
27,4 procenta Z tej sumy (5,9 miliarda dolarów) uzyska Google.Udziały lidera na rynku wyszukiwarek w tym segmencie od kilku latstale rosną (2004 - 13,1 procenta, 2005 - 19,2 procenta, 2006 -24,3 procenta).
W bieżącym roku kolejny raz spadną natomiast udziały Yahoo narynku reklamy online. O ile w latach 2004 - 2005 zwiększyły się onez 18,4 do 19,4 procenta, to w ubiegłym roku zmniejszyły się dopoziomu 17,8 procenta, a w bieżącym wyniosą 16,3 procenta (3,5miliarda dolarów).
Według analityków eMarketera przyczyną spadku Yahoo jest rosnącakonkurencja na rynku reklamy w wyszukiwarkach oraz opóźnieniestartu platformy Panama.
Dołącz do dyskusji: Reklama online: Google zyskuje, Yahoo traci